gewoon op de 1500 V-stand rondrijden, en de FS-locs op half vermogen Hoe gaat dat dan? Normaal als de spanning halveert, blijft één kwart van het vermogen over. Is dat bij electromotoren anders? Jaap
Intussen ligt die sluis in de bebouwde kom van Roosendaal. De sluis is niet verplaatst, maar ze hebben er een woonwijk omheen gedrapeerd.
In Emmerich heb je net als in Venlo bovenleiding die omschakelbaar is. Maar de ICE maakt hier geen gebruik van, die rold meestal spanningsloos door het station. Bij Grensstation Dommodossola (Italië) zijn de sporen echt verdeeld met hun spanning. Gescheiden door een altijd spannings loze stukje draad. Een als ik het daar goed bekeken heb, daan schakeld de lok zelf de stroom af als hij het 3000 Volt gedeelte berijkt. (Dit weet ik niet helemaal zeker, misschien een vraagje voor Lokführer Bas)Succes
... maar omdat de uitslag van de B-panto's groter is (de bovenleiding hangt daar hoger meen ik), trokken ze de waslijn op niet geëlektrificeerde delen bij bruggen naar beneden. Is oa gebeurd bij de Vink bij Leiden.