Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 21:55:39
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 21:37:50
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
Vandaag om 21:24:40
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:11:20
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 21:09:23
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:05:07
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
Vandaag om 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 20:24:31
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 20:19:41
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 20:16:51
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Syb030
Vandaag om 20:08:43
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:26:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Hans1963
Vandaag om 18:22:47
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 18:05:43
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:49:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 17:41:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 17:37:14
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 17:33:34
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 16:54:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 16:45:47
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:43:11
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 12:46:53
Stroomdetectie issues. door guy1846
Vandaag om 12:46:48
  

Auteur Topic: Mat ´54 en Mat´57  (gelezen 4832 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #15 Gepost op: 03 January 2011, 10:08:37 »
Ik kan me vaag herinneren dat de Beneluxstellen ook wel eens (als versterking?) op Roosendaal-Vlissingen hebben gereden (of misschien zelfs Amsterdam-Vlissingen), kort nadat ze uit de Beneluxdienst zijn gehaald. Kan iemand dat bevestigen, of zit ik er helemaal naast?

Nee hoor, dat klopt wel. Nadat ze in 1987 uit de Beneluxdienst waren vervangen door de nieuwe rood/gele trekduwtreinen is een aantal Beneluxstellen tot begin 1988 ingezet in de binnenlandse dienst op Asd-Vlissingen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11738
    • Mijn fotoarchief
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #16 Gepost op: 03 January 2011, 10:14:29 »
Het matrieel van tegenwoordig is veel lichter en er zit veel meer storings gevoelige electronica in nu.

Wat op zich niet verwonderlijk is, want die electronica bestond in 1954 nog niet...

Eelco

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #17 Gepost op: 03 January 2011, 10:49:58 »
Het matrieel van tegenwoordig is veel lichter

Mat '54/'57 is inderdaad aan de zware kant. SLT is echter weer zwaarder dan plan T/V, omgerekend naar dienstvaardig gewicht per strekkende meter trein.
No dress rehearsel, this is our life.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #18 Gepost op: 03 January 2011, 12:36:21 »
Maar er is nog steeds niemand die iets gemeldt heeft over het aantal gereden Kilometers van een mat 54/mat 57.
Is dit niet bekend ?
Bijv. bij de DB serie 103 wordt er wel eens over het aantal gereden Kilometers aangegeven per Lok bij het uitdienst gaan geschreven in div. Fora.
Was hier even nieuwsgierig na,want dan zou je eventueel ook kunnen zien wat eventueel een kneusje was en wat een probleemloos stel was.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #19 Gepost op: 03 January 2011, 13:22:57 »
Dit was geen versterking.
De Benelux treinstellen werden gewoon gekoppeld aan de trein van Vlissingen naar Amsterdam en in Roosendaal weer los gekoppeld van de trein naar Vlissingen vanuit Amsterdam, waarna ze alleen verder gingen naar Brussel.
Het scheelde een machinist en een trein minder in de dienst regeling.

Die constructie ken ik ook, maar daar ging het me niet om. Het ging mij om de Beneluxstellen die na het einde van hun inzet in de Beneluxdienst een tijdje op de Zeeuwse lijn hebben gereden. Zie antwoord Mispoes en ook de eerdere antwoorden van Menno en Rudolfph
Reinier

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #20 Gepost op: 03 January 2011, 21:30:08 »
Misschien dat er in de Levenslopen in HOV/Railnieuws iets staat? http://www.hov-rn.nl/
Bijvoorbeeld in 2003 staan levenslopen van Hondekoppen. Preciese kilometers staat er niet bij, maar die gegevens zijn er wel (geen idee of in een oude Rail Magazine zoiets nog beschreven staat?)