Ik neem aan dat je ook alle verschillende deelseries bedoelt? Ik heb daar nooit een officieel overzicht van gezien. Heb ooit wel uitgerekend dat alle series mat'54 tesamen gemiddeld 35 jaar precies in dienst zijn geweest; daaruit valt te concluderen dat de allereerste deelseries (was dat niet Plan F, G?) het langste dienst hebben gedaan (1956-1993).
De deelseries Mat'54 waren in technisch opzicht vrijwel identiek, er werd in de dienst geen onderscheid in de verschillende deelseries gemaakt (zelfs niet tussen wel en niet verbouwd tot IC-treinstel!). Alleen de Beneluxstellen waren compleet anders; deze hadden Belgische techniek aan boord, en dat werkt totaal anders. Deze hadden een JH-wals in plaats van de in Nederland bekende schakelwals, en die moest eerst helemaal teruglopen voordat je weer kon opschakelen. Dat is weleens misgegaan, en dan heb je een soort van probleem als machinist... Daarom zijn de stellen na de Beneluxdienst ook snel afgevoerd, en niet in dienst gehouden.
Ik kan me vaag herinneren dat de Beneluxstellen ook wel eens (als versterking?) op Roosendaal-Vlissingen hebben gereden (of misschien zelfs Amsterdam-Vlissingen), kort nadat ze uit de Beneluxdienst zijn gehaald. Kan iemand dat bevestigen, of zit ik er helemaal naast?