Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
27 July 2025, 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11
  

Auteur Topic: Mat ´54 en Mat´57  (gelezen 4692 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #15 Gepost op: 03 January 2011, 10:08:37 »
Ik kan me vaag herinneren dat de Beneluxstellen ook wel eens (als versterking?) op Roosendaal-Vlissingen hebben gereden (of misschien zelfs Amsterdam-Vlissingen), kort nadat ze uit de Beneluxdienst zijn gehaald. Kan iemand dat bevestigen, of zit ik er helemaal naast?

Nee hoor, dat klopt wel. Nadat ze in 1987 uit de Beneluxdienst waren vervangen door de nieuwe rood/gele trekduwtreinen is een aantal Beneluxstellen tot begin 1988 ingezet in de binnenlandse dienst op Asd-Vlissingen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #16 Gepost op: 03 January 2011, 10:14:29 »
Het matrieel van tegenwoordig is veel lichter en er zit veel meer storings gevoelige electronica in nu.

Wat op zich niet verwonderlijk is, want die electronica bestond in 1954 nog niet...

Eelco

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #17 Gepost op: 03 January 2011, 10:49:58 »
Het matrieel van tegenwoordig is veel lichter

Mat '54/'57 is inderdaad aan de zware kant. SLT is echter weer zwaarder dan plan T/V, omgerekend naar dienstvaardig gewicht per strekkende meter trein.
No dress rehearsel, this is our life.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #18 Gepost op: 03 January 2011, 12:36:21 »
Maar er is nog steeds niemand die iets gemeldt heeft over het aantal gereden Kilometers van een mat 54/mat 57.
Is dit niet bekend ?
Bijv. bij de DB serie 103 wordt er wel eens over het aantal gereden Kilometers aangegeven per Lok bij het uitdienst gaan geschreven in div. Fora.
Was hier even nieuwsgierig na,want dan zou je eventueel ook kunnen zien wat eventueel een kneusje was en wat een probleemloos stel was.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #19 Gepost op: 03 January 2011, 13:22:57 »
Dit was geen versterking.
De Benelux treinstellen werden gewoon gekoppeld aan de trein van Vlissingen naar Amsterdam en in Roosendaal weer los gekoppeld van de trein naar Vlissingen vanuit Amsterdam, waarna ze alleen verder gingen naar Brussel.
Het scheelde een machinist en een trein minder in de dienst regeling.

Die constructie ken ik ook, maar daar ging het me niet om. Het ging mij om de Beneluxstellen die na het einde van hun inzet in de Beneluxdienst een tijdje op de Zeeuwse lijn hebben gereden. Zie antwoord Mispoes en ook de eerdere antwoorden van Menno en Rudolfph
Reinier

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Mat ´54 en Mat´57
« Reactie #20 Gepost op: 03 January 2011, 21:30:08 »
Misschien dat er in de Levenslopen in HOV/Railnieuws iets staat? http://www.hov-rn.nl/
Bijvoorbeeld in 2003 staan levenslopen van Hondekoppen. Preciese kilometers staat er niet bij, maar die gegevens zijn er wel (geen idee of in een oude Rail Magazine zoiets nog beschreven staat?)