1) Een gelijkenis zou ik proberen te vermijden, en dat zijn die twee (scherpe) bochtwissels die je 'linksboven' in je baan hebt zitten.Komend vanuit de korte bocht hebben sommige treinen moeite om de korte bocht van de aansluitende wissel ook te nemen zonder geheel of gedeeltelijk naast de baan komen te staan. En daar zit (in zo'n lastig bereikbaar hoekje) niemand op te wachten.Probeer ook buiten het zicht de bochten zo ruim mogelijk te houden, om de betrouwbaarheid zo hoog mogelijk te krijgen.
2) Je schaduwstationconstructie heb ik nog niet heel goed bestudeerd, maar die ziet er complex uit met veel rijmogelijkheden. Echter aan beide zijden is de toegang mogelijk via slechts een spoor/wissel. Het lijkt me dat dat in de praktijk snel een bottleneck wordt. Dus raad ik aan om dit zo mogelijk dubbelsporig te maken, zodat sowieso het uit het zichtbare deel van je baan wegrijden nooit/minimaal gehinderd wordt door bottlenecks. Als een trein er wat langer over doet om weer in het zicht te komen is minder erg, dan eentje die voor de ingang van een tunnel of half erin moet wachten tot 'ie mag doorrijden.
Volgens mij zie ik in jouw baanplan nog 1 zo'n gebogen wissel zitten. Heb je er op die plaats geen problemen mee?
Dat klopt. Alleen gezien de rijrichting die ik hanteer komen daar twee sporen samen; dan is een wissel minder kritisch. Sommigen zouden er dan misschien zelfs voor kiezen om de wissel gewoon open te laten rijden zonder aandrijving, maar met N spoor vind ik dat niet erg safe.Groets, Hans