Aan uitwijklocaties voor verkeersleiding wordt al gewerkt. Er loopt een Pilot project, maar niet voor Utrecht. Met een Pilot kan er ook zaken anders gaan dan verwacht, vandaar is er juist niet voor Utrecht gekozen. Er wordt echt wel aan gewerkt, maar soms kan je zaken helaas niet voor zijn. En dan heb je alleen nog maar een uitwijkmogelijkheid voor bediening en bijsturing. Bij brand of blikseminslag in de beveiligingsinstallatie zelf heb je nog steeds een probleem.
Want de controle op het uitgavenpatroon lijkt me erg ver te zoeken op het moment, terwijl de staat er wel miljoenen aan subsidies in pompt.
Ik denk dat Den Haag zich beter kan concentreren op een oplossing van de Utrechtse problematiek dan op een reorganisatie. Ik dacht dat er al een proef was met de mogelijkheid om de verkeersleiding te kunnen verplaatsen. Misschien kan dat versneld worden ingevoerd in Utrecht? Die reorganisatie zal ook wel geld kosten en dit is dan een betere besteding.
Het geld voor die proef was er al wel, maar die tientallen miljoenen zijn een beetje kwijt heb ik begrepen en dus loopt de proef nog niet
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar dat plan van de CU heeft ook grote voordelen. Het beheer van de railinfrastructuur komt zo rechtstreeks onder verantwoordelijkheid van de minister.
@ Illya.Waarom neem je het commentaar op ProRail zo hoog op.Kijk eens wat meer om je heen, en je ziet wat mis gaat.
ProRail heeft een beheerconcessie (helaas, want ik zie liever focus op het leveren van paden e.d. dan focus op het spoortje poetsen en treinen mogen hooguit tussen poetsbeurtjes door rijden) en krijgt dus gewoon geld voor werk dat ze namens/voor de overheid verricht.
Citaat van: MR op 24 November 2010, 15:13:21Ik heb er nog eens over nagedacht, maar dat plan van de CU heeft ook grote voordelen. Het beheer van de railinfrastructuur komt zo rechtstreeks onder verantwoordelijkheid van de minister.Dat IS al zo. Netelenbos kon wel met smoke & mirrors doen alsof zij er niets mee te maken had, maar ProRail valt gewoon onder de verantwoordelijkheid van de minister (net als UWV onder Sociale Zaken?).