Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RTM in 0m door Jan den Haan
24 August 2025, 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
24 August 2025, 21:33:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
24 August 2025, 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
24 August 2025, 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
24 August 2025, 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
24 August 2025, 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
24 August 2025, 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
24 August 2025, 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
24 August 2025, 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
24 August 2025, 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
24 August 2025, 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
24 August 2025, 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
24 August 2025, 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
24 August 2025, 15:42:58
  

Auteur Topic: Nederlandse Handleiding Lenz LK200  (gelezen 5317 keer)

Maik4701

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Gepost op: 30 October 2010, 16:54:15 »
Beste Beneluxers,

Kan iemand mij vertellen waar ik een Nederlandstalige handleiding van de Lenz LK200 kan vinden?

Ik hoor graag,

Alvast bedankt,
Groet,
Maikel

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #1 Gepost op: 01 November 2010, 20:36:42 »
Niet gevonden maar hier vindt je de gecombineerde Duitse/Englse/Franse versie.

Plaatjes spreken voor zich. Vrij rechtoe rechtaan qua aansluiten. Kan haast niet fout gaan.
Anders horen we wel wat het probleem is.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

erik1

  • Offline Offline
  • Berichten: 471
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #2 Gepost op: 01 November 2010, 20:48:30 »
heb ook 2 weken terug zo'n ding gekocht en met de plaatjes moet het goed komen met aan sluiten.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22533
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #3 Gepost op: 23 January 2011, 20:44:51 »
Aansluiten lijkt een fluitje van een cent, maar toch doet het ding raar.
Ik heb de LK200 dus aangesloten op de baan van Maikel. Keerlus is zeer ruim bemeten, het geheel wordt digitaal aangestuurd met een Multimaus.

Bij het passeren van de tegengesteld gepoolde baanvakken gaat het soms goed, soms houdt de lok even in, soms staat de lok stil en gaat de led op de LK200 van groen naar geel.
Het sneller de lok rijdt, hoe groter de kans dat het goed gaat.
Wat kan het zijn?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #4 Gepost op: 23 January 2011, 20:55:29 »
Henk,

Omdat het nog steeds werkt op detectie van kortsluiting en dat is nooit goed.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22533
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #5 Gepost op: 23 January 2011, 20:57:44 »
Jawel, en dan kan ik me voorstellen dat een lok even inhoudt, maar waarom slaat zo'n ding op tilt? De LK200 is misschien gebaseerd op een primitief uitgangspunt, maar ik heb vaak genoeg gezien dat ze wel werkten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #6 Gepost op: 23 January 2011, 21:04:47 »
Het probleem met zo'n kortsluitkeerlusding is dat hij maar één kans krijgt.
Omdat bij de kortsluiting in principe de spanning in elkaar stort moet de module voor het omschakelen putten uit zijn eigen energiereserve, te weten de lading in een elco. Als de omschakeling niet lukt, dan is die elco ook leeg en heeft hij niks meer om op te teren. Einde verhaal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22533
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #7 Gepost op: 23 January 2011, 21:08:45 »
Ah ja, bedankt.

Los daarvan, maakt het voor het functioneren misschien uit hoe de LK200 met de railuitgangen J en K is verbonden of kun je dat ongestraft omdraaien? Bij de Multimaus zie je niet wat J en K is en ik ben natuurlijk vergeten het even te proberen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #8 Gepost op: 23 January 2011, 21:26:09 »
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik ken de LK200 niet, maar indertijd heb ik de LK100 uitgeplozen, en die is naar de voeding toe symmetrisch.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22533
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #9 Gepost op: 25 January 2011, 21:28:31 »
Nog een open-deur-vraag. Kun je met de LK200 een keerlus in twee richtingen berijden?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #10 Gepost op: 25 January 2011, 21:43:54 »
Henk,

Waarom zou het niet kunnen? Van welke kant je erin rijdt maakt niet uit, als de polariteit niet goed is wordt er geschakeld.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”