Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
ajb42
Vandaag
om 17:36:58
Märklin 2025
door
borotof
Vandaag
om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:19:12
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Hans Gvz
Vandaag
om 16:58:15
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel
door
bellejt
Vandaag
om 16:53:03
Rondom Charlois
door
Arjen52
Vandaag
om 16:39:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
spoorzeven
Vandaag
om 16:29:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
1200blauw
Vandaag
om 16:12:21
Duits transport, waar in NL?
door
1200blauw
Vandaag
om 16:01:02
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:57:49
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:51:34
ESU 2025
door
Marcel112
Vandaag
om 15:44:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Marcel112
Vandaag
om 15:43:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 15:42:23
VAM containerwagens spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 15:41:47
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Nijboer
Vandaag
om 15:22:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Joz
Vandaag
om 15:07:21
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus
door
Bob R.
Vandaag
om 14:32:13
Zwederbaan
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:13:26
Artitec 6300
door
MathynK
Vandaag
om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
Eelco Storm
Vandaag
om 13:53:58
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:52:30
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Brouwersbaan
Vandaag
om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder
door
Menno
Vandaag
om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:39:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 11:25:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nederlandse Handleiding Lenz LK200 (gelezen 5432 keer)
Maik4701
Offline
Berichten: 56
Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Gepost op:
30 October 2010, 16:54:15 »
Beste Beneluxers,
Kan iemand mij vertellen waar ik een Nederlandstalige handleiding van de Lenz LK200 kan vinden?
Ik hoor graag,
Alvast bedankt,
Groet,
Maikel
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8087
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #1 Gepost op:
01 November 2010, 20:36:42 »
Niet gevonden maar
hier
vindt je de gecombineerde Duitse/Englse/Franse versie.
Plaatjes spreken voor zich. Vrij rechtoe rechtaan qua aansluiten. Kan haast niet fout gaan.
Anders horen we wel wat het probleem is.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
erik1
Offline
Berichten: 470
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #2 Gepost op:
01 November 2010, 20:48:30 »
heb ook 2 weken terug zo'n ding gekocht en met de plaatjes moet het goed komen met aan sluiten.
Gelogd
henk
Online
Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 20:44:51 »
Aansluiten lijkt een fluitje van een cent, maar toch doet het ding raar.
Ik heb de LK200 dus aangesloten op de baan van Maikel. Keerlus is zeer ruim bemeten, het geheel wordt digitaal aangestuurd met een Multimaus.
Bij het passeren van de tegengesteld gepoolde baanvakken gaat het soms goed, soms houdt de lok even in, soms staat de lok stil en gaat de led op de LK200 van groen naar geel.
Het sneller de lok rijdt, hoe groter de kans dat het goed gaat.
Wat kan het zijn?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
C_Jabaaij
Online
Berichten: 976
Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #4 Gepost op:
23 January 2011, 20:55:29 »
Henk,
Omdat het nog steeds werkt op detectie van kortsluiting en dat is nooit goed.
Koos Jabaaij.
Gelogd
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”
henk
Online
Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #5 Gepost op:
23 January 2011, 20:57:44 »
Jawel, en dan kan ik me voorstellen dat een lok even inhoudt, maar waarom slaat zo'n ding op tilt? De LK200 is misschien gebaseerd op een primitief uitgangspunt, maar ik heb vaak genoeg gezien dat ze wel werkten.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26858
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #6 Gepost op:
23 January 2011, 21:04:47 »
Het probleem met zo'n kortsluitkeerlusding is dat hij maar één kans krijgt.
Omdat bij de kortsluiting in principe de spanning in elkaar stort moet de module voor het omschakelen putten uit zijn eigen energiereserve, te weten de lading in een elco. Als de omschakeling niet lukt, dan is die elco ook leeg en heeft hij niks meer om op te teren. Einde verhaal.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Online
Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #7 Gepost op:
23 January 2011, 21:08:45 »
Ah ja, bedankt.
Los daarvan, maakt het voor het functioneren misschien uit hoe de LK200 met de railuitgangen J en K is verbonden of kun je dat ongestraft omdraaien? Bij de Multimaus zie je niet wat J en K is en ik ben natuurlijk vergeten het even te proberen.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26858
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #8 Gepost op:
23 January 2011, 21:26:09 »
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik ken de LK200 niet, maar indertijd heb ik de LK100 uitgeplozen, en die is naar de voeding toe symmetrisch.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Online
Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #9 Gepost op:
25 January 2011, 21:28:31 »
Nog een open-deur-vraag. Kun je met de LK200 een keerlus in twee richtingen berijden?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
C_Jabaaij
Online
Berichten: 976
Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
«
Reactie #10 Gepost op:
25 January 2011, 21:43:54 »
Henk,
Waarom zou het niet kunnen? Van welke kant je erin rijdt maakt niet uit, als de polariteit niet goed is wordt er geschakeld.
Koos Jabaaij.
Gelogd
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nederlandse Handleiding Lenz LK200