Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door DJV
Vandaag om 01:30:48
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door saskia
Vandaag om 01:24:59
Overstap naar HTM door Dave.......
Vandaag om 00:50:06
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 October 2025, 22:43:01
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
24 October 2025, 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
24 October 2025, 20:13:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
24 October 2025, 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
24 October 2025, 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
24 October 2025, 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
24 October 2025, 19:23:43
MoBaBro.de door henk
24 October 2025, 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
24 October 2025, 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
24 October 2025, 19:18:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
24 October 2025, 19:06:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
24 October 2025, 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
24 October 2025, 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
24 October 2025, 16:04:50
  

Auteur Topic: Nederlandse Handleiding Lenz LK200  (gelezen 5422 keer)

Maik4701

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Gepost op: 30 October 2010, 16:54:15 »
Beste Beneluxers,

Kan iemand mij vertellen waar ik een Nederlandstalige handleiding van de Lenz LK200 kan vinden?

Ik hoor graag,

Alvast bedankt,
Groet,
Maikel

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #1 Gepost op: 01 November 2010, 20:36:42 »
Niet gevonden maar hier vindt je de gecombineerde Duitse/Englse/Franse versie.

Plaatjes spreken voor zich. Vrij rechtoe rechtaan qua aansluiten. Kan haast niet fout gaan.
Anders horen we wel wat het probleem is.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

erik1

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #2 Gepost op: 01 November 2010, 20:48:30 »
heb ook 2 weken terug zo'n ding gekocht en met de plaatjes moet het goed komen met aan sluiten.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #3 Gepost op: 23 January 2011, 20:44:51 »
Aansluiten lijkt een fluitje van een cent, maar toch doet het ding raar.
Ik heb de LK200 dus aangesloten op de baan van Maikel. Keerlus is zeer ruim bemeten, het geheel wordt digitaal aangestuurd met een Multimaus.

Bij het passeren van de tegengesteld gepoolde baanvakken gaat het soms goed, soms houdt de lok even in, soms staat de lok stil en gaat de led op de LK200 van groen naar geel.
Het sneller de lok rijdt, hoe groter de kans dat het goed gaat.
Wat kan het zijn?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 972
  • Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #4 Gepost op: 23 January 2011, 20:55:29 »
Henk,

Omdat het nog steeds werkt op detectie van kortsluiting en dat is nooit goed.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #5 Gepost op: 23 January 2011, 20:57:44 »
Jawel, en dan kan ik me voorstellen dat een lok even inhoudt, maar waarom slaat zo'n ding op tilt? De LK200 is misschien gebaseerd op een primitief uitgangspunt, maar ik heb vaak genoeg gezien dat ze wel werkten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26858
    • Pagina van klaas
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #6 Gepost op: 23 January 2011, 21:04:47 »
Het probleem met zo'n kortsluitkeerlusding is dat hij maar één kans krijgt.
Omdat bij de kortsluiting in principe de spanning in elkaar stort moet de module voor het omschakelen putten uit zijn eigen energiereserve, te weten de lading in een elco. Als de omschakeling niet lukt, dan is die elco ook leeg en heeft hij niks meer om op te teren. Einde verhaal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #7 Gepost op: 23 January 2011, 21:08:45 »
Ah ja, bedankt.

Los daarvan, maakt het voor het functioneren misschien uit hoe de LK200 met de railuitgangen J en K is verbonden of kun je dat ongestraft omdraaien? Bij de Multimaus zie je niet wat J en K is en ik ben natuurlijk vergeten het even te proberen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26858
    • Pagina van klaas
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #8 Gepost op: 23 January 2011, 21:26:09 »
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik ken de LK200 niet, maar indertijd heb ik de LK100 uitgeplozen, en die is naar de voeding toe symmetrisch.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22624
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #9 Gepost op: 25 January 2011, 21:28:31 »
Nog een open-deur-vraag. Kun je met de LK200 een keerlus in twee richtingen berijden?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 972
  • Eschburg
Re:Nederlandse Handleiding Lenz LK200
« Reactie #10 Gepost op: 25 January 2011, 21:43:54 »
Henk,

Waarom zou het niet kunnen? Van welke kant je erin rijdt maakt niet uit, als de polariteit niet goed is wordt er geschakeld.

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”