Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:51:40
US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 19:50:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:49:50
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door frans51
Vandaag om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
  

Auteur Topic: Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N )  (gelezen 42748 keer)

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #90 Gepost op: 25 March 2007, 12:18:05 »





Overzicht Banenplan

Uitleg sporen verloop

Hoofdtraject : (donkerblauwe spoor )

-Vanaf het schaduw station onderste been kom ik groot station binnen
via tunnel portaal A
-Hoofdtraject gaat via A1 verborgen verder, langs de achterzijde
( lange gedeelte ) naar A2
-Vanaf A2 t/m A3 is de paradebaan ( -6 cm ) en vanaf A3 een
180 graden bocht naar links
 om naar mijn 2e schaduwstation te gaan.

Lokaal spoor 1 ( licht blauwe spoor )

-Vanuit Station kopspoor kruisend over hoofdtraject naar
lokaal spoor 2 (oranje spoor ) of hij kan naar rechts beetje
omhoog naar tunnelportaal C, bocht naar links, langs de
achterkant naar de linkerzijde met een 180 graden bocht
naar rechts naar C1 hier keuze of naar boven richting B2
of beneden langs naar C2
-Vanaf C2 180 graden naar links gaat deze naar
 mijn 2e schaduw station  ( spoor sluit aan het hooftraject )
( spiraal naar 2e schaduwstation is 2 sporen uitgevoerd

Lokaal spoor 2 ( Oranje spoor )

-Vanuit station naar tunnel portaal B met een bocht
naar links langs de achterzijde met een
-180 graden bocht naar rechts naar B1 hier de
 keuze om naar C2 te gaan ( richting schaduw station )
of boven blijven richting B2, hier vanuit met een 180 graden
 bocht naar links langs de achterzijde naar links daarna
bocht naar rechts naar B3, via een lichte helling naar berg station,
hier is een kopspoor en een doorgaande spoor
 ( gelang de trein de er dan rijdt ) na het station kunnen we
verder naar B4  met een bocht naar links naar B5 om hier af te
buigen en iets te zakken naar B6 onder de kolenmijn komt een
kleine schaduw station waar de trein dan een tijdje kan staan
( deze zal denk ik met 3 of 4 sporen worden uitgevoerd, 1 spoor
 wil ik met een repa ontkoppeling uitvoeren zodat de lok kan omlopen )

Kolenlijn ( paarse lijn )

Vanaf de kolenmijn kan ik via Tunnel portaal B5 naar B4 door
bergstation heen naar B3, vervolgens naar B2 vanaf hier de
keuze om rechtstreeks naar de haven te gaan, of anders naar B1
 naar B toe om dan bij het Lokdepot uit te komen

Vanaf de haven kan ik via B2 en B3, B4, B5  naar de kolenmijn
of vanaf de haven afbuigen naar C2 om vervolgens naar
2e schaduw station te gaan en dan weer terug, of via schaduw
 station 2 naar schaduw station 1 en op de onderste been naar
 boven te komen dus bij portaal A links het grote station binnen

Schaduwstation :

Hiervan heb ik er 2, deze met elkaar verbonden zijn,
Heb 2 ingangen, eentje links bovenin ( onder kolenmijn ) en
 eentje op de onderste been onder het lokdepot
Ik kan dus de trein laten als volgt laten lopen

 Schaduwstation 1 in  Tunnelportaal A Hoofdtraject en lokaalspoor
Schaduwstation 1 uit  Tunnelportaal A Hoofdtraject en lokaalspoor

Schaduwstation 2 in Tunnelportaal A3 ( hoofdtraject ) en C2
 ( lokaal spoor )
Schaduwstation 2 uit Tunnelportaal  A3 ( hoofdtraject )en C2
 ( lokaal spoor)

Schaduwstation 1 in en schaduwstation 2 uit
Schaduwstation 2 in en schaduwstation 1 uit
 
Volgens mij heb ik zo aardig wat speel mogelijkheden, \
en het verhaal is langer geworden dan ik had gedacht

Zijn er mensen die denken hee dat kun je beter zo doen
dan heb je nog meer variatie dan hoor ik dat graag want
de kennis die aanwezig is, die heb ik nog lang niet  ;D
Met vriendelijke groet Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 25 March 2007, 14:03:17 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #91 Gepost op: 25 March 2007, 13:21:10 »
hoi Ferdinand, ziet er nu heel goed uit zo, je kunt nog een kleine verbetering door voeren op je grote station, maar dat was al genoemd enkele posts terug.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #92 Gepost op: 25 March 2007, 13:35:42 »
Oke michiel, ik daarmee aan de slag, nog een vraag 2 eigenlijk

1 het bergstation heb ik daar niet teveel spoor ????
2 het spoor naar C2 zou ik die niet iets verder zichtbaar laten, nu krijg ik denk het gevoel dat een trein die C2 induikt nog met zijn wagons in tunnel C1 zit



Hier mijn schaduwstation ivm uitleg sporenplan is het miss iets duidelijker



schaduwstation
Groetjes Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 25 March 2007, 13:44:27 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #93 Gepost op: 25 March 2007, 13:44:11 »
Ferdinand in jou berg station denk dat ook gezien de drukte van het goederen vervoer dat extra spoor geen kwaad kan, mocht er later achter komen dat het toch iets te veel is kan je het altijd nog weg laten.
Jou 2e vraag Ik denk dat je de preciese punten waar het spoor de tunnel ingaat het beste kan laten afhangen van hoe dat in het landschap uitkomt. De spoorlijn ligt namelijk in het landschap en niet anders om. Als het landschappelijk gezien goed uit komt hoefd het geen probleem te zijn dat een trein zowel met voor als met de achter kant nog net in een tunnel zit.
Bij dat punt waar je richting C2 de tunnel ingaat moet je indergeval een beetje oppassen omdat daar wel veel sporen lopen, dus iets wat eerder uit het zicht halen kan daar zeker geen kwaad denk ik.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #94 Gepost op: 25 March 2007, 13:50:00 »
Oke Michiel dan wachten we daar even mee, ik heb wel B3 wat verder naar links zichtbaargemaakt maar zou deze iets meer naar beneden gebogen moeten worden.

Als ik zo het plan bekijk komen de treinen allemaal vanaf de zijkant naar buiten( tunnels )
Miss dat ik 1 of 2 tunnels zo moet plaatsen dat de trein naar je toe rijdt als deze uit de tunnel komt ( dat je in de tunnel kijkt ) ?????

Zijn zomaar wat ideeën  :), zit constant te kijken wat evt beter gemaakt kan worden, wel moeilijk om het beeld voor je te halen

Groetjes Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 25 March 2007, 14:01:39 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #95 Gepost op: 25 March 2007, 13:52:37 »
uhm ja simpel bij vragen zelfde antwoord, nee.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #96 Gepost op: 27 March 2007, 08:04:26 »
Goedemorgen, blif toch komen met vragen,

Kan ik het lokale spoor niet dubbel uitvoeren totaan het bergstation, en dan enkelspoors verder, anders kan er totaan de bergstation op die hele route maar 1 trein rijden ?????

Groetjes Ferdinand

Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #97 Gepost op: 27 March 2007, 08:47:57 »
Ferdinand kijk maar ff hoe dat met de ruimte en de aan sluitingen uitkomt. Als dat allemaal past dan moet dat geen probleem zijn. Wat misschien ook het overwegen waard is is om delen dubbelspoor te maken, bijvoorbeeld alles wat uit het zicht ligt dubbel en wat in het zicht ligt enkel.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #98 Gepost op: 27 March 2007, 11:53:31 »
Ferdinand kijk maar ff hoe dat met de ruimte en de aan sluitingen uitkomt. Als dat allemaal past dan moet dat geen probleem zijn. Wat misschien ook het overwegen waard is is om delen dubbelspoor te maken, bijvoorbeeld alles wat uit het zicht ligt dubbel en wat in het zicht ligt enkel.

Groetjes Michiel



Oke michiel dat is ook een optie, maar wat is hier de achterliggende gedachten hiervan????

Dubbelspoors Qau ruimte moet het geen probleem zijn.

Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #99 Gepost op: 27 March 2007, 18:39:24 »
Simpel het "Nebenbahn" karakter van je lijn behouden, dat raakt mogelijk een beetje zoek als je het in het zicht dubbelspoor maakt.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #100 Gepost op: 29 March 2007, 01:13:21 »
Een reken sommetje

Schaduwstation bevat 77 mtr spoor

De baan zelf bevat 135 mtr spoor waarvan 27 mtr in rangeer/depot zit,
51 mtr in mijn groot station en traject  wat zichtbaar is, en +/- 57 mtr spoor wat onzichtbaar is

Bij elkaar dus een + 200 mtr spoor ;D

Groetjes Fedinand
« Laatst bewerkt op: 29 March 2007, 13:03:54 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #101 Gepost op: 30 March 2007, 00:50:10 »
Hallo, ik heb een vraagje,

Onder de kolenmijn wil ik een schaduwstation plaatsen, echter zit ik een beetje vast

Ik wilde eerst 2 sporen leggen met een omloop zodat de lok aan de andere kant gekoppeld kan worden, echter zie ik dan niet of dat wel goed gaat.

Nu bedacht ik me, 1 opstelspoor voor een trek-duw combinatie, en een keerlus ( spoor ) voor een trek combinatie ( hopelijk leg ik het zo goed uit )

Deze trein komt de keerlus binnenrijden en blijft daar een tijdje staan, om vervolgens verder te gaan, alleen nu de vraag, een keerlus bestaat uit meerdere blokken ivm het ompolen,

a- uit hoeveel blokken moet een keerlus bestaan, en moeten alle blokken langer zijn de de trein die hierin komt te staan, zoja dan heb ik een probleem en kan deze optie geen doorgang vinden

Aangezien de kolenmijn +/- 1,4 mtr lang wordt en +/- 75 cm diep ( onder dit plateau moet ik een schaduw station zien te creeren

Zijn er mensen die me opweg willen helpen

Bvd Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #102 Gepost op: 30 March 2007, 01:04:54 »
Ferdinand,

de linker wisselstraat van schaduwstation B kan nog iets vloeiender door vanuit de keerlus linker wissels te leggen ipv rechter. Komt de lengte van je schaduwsporen op B ook ten goede. Bovendien kan je de wisselstraat dan dichter bij de rand van de baan leggen, binnen handbereik zeg maar.

Je andere vraag kan ik nu niet beantwoorden, topic niet goed genoeg bijgehouden.

Groet, Sicco Jan

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #103 Gepost op: 30 March 2007, 08:26:21 »
Hallo Sicco Jan, ik zal eens kijken naar mijn schaduwstation en zal jouw verandering doorvoeren en deze weer hier posten,

Bedankt voor je reactie en meedenken ;D

Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #104 Gepost op: 30 March 2007, 13:00:59 »
Ferdinand het meest simpele voor een keerlus is gewoon het spoor van de lus zelf ompolen. Dus alles wat na het wissel ligt ompolen of op een aparte trafo zetten. En ja dat wil je dan wel langer hebben dan je langste trein, maar dat kan ook niet anders.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.