Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:51:40
US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 19:50:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:49:50
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door frans51
Vandaag om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57

Auteur Topic: Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N )  (gelezen 42753 keer)

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
Re: Baan van Noah
« Reactie #60 Gepost op: 25 February 2007, 19:16:43 »
@Ferdinand: naar aanleiding van je vraag in een ander draadje over de fotoos op modelbaan.drail.nl.

Ik gebruik de ondertafel-aandrijvingen van Roco (10030) voor de wissels in het zichtbare deel. Ze zijn een beetje lomp, maar ze zijn erg betrouwbaar. Ze hebben bij mij nog nooit gefaald in elk geval. Ze zijn niet heel goedkoop, een euro of 20 per stuk geloof ik.

David.

Hartelijk dank David voor je snelle reactie, maar is deze bv ook voor N-spoor te gebruiken en dan wel Peco rails???

groet Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 25 February 2007, 19:20:03 »
http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/Banenplanaanbouw-lokdepot-rangeerst.jpg

Er is weer wat veranderd, heb toch de keuze gemaakt om een stoomlokdepot te bouwen liinks naast het station waar ook de diesels komen te staan, met een paar rangeersporen en opstelsporen

Heb 4 mogelijkheden om naar het stoomdepot te komen hier zullen wel een paar van vervallen

Aan de korte kant van de baan een dubble E-locloods voor de Elctr-Loks

Het linkerbeen daar komt een kolenmijn met Losplaatst zodat het lokdepot ook voorzien kan worden van voedsel ;D

Schiet maar af,

ps, Wesley en Michiel nog bedankt voor de tips

Groetjes Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 25 February 2007, 19:41:28 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

David Hoogvorst

• Offline Offline
    • AnyRail
« Reactie #62 Gepost op: 25 February 2007, 19:20:28 »
Ik weet niet of dat een goed idee is. Ik denk dat je wissel weggeschoten wordt...

David.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 25 February 2007, 23:30:05 »
Oohja Ferdinand ooit heb ik ergens gelezen dat het de bedoeling is dat 70% van de in het depot gehuisveste locs binnen moest kunnen staan.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 26 February 2007, 00:17:23 »
heb bij de draaischijf 9 locloodsen, dus heb plekkie zat enne anders neem ik maar 1 stoomlok :P

.Ps. morgen zal ik weer een update posten, heb de werking van de stoomlokdepot gevonden, dus kan de sporenplan gaan invoegen,alleen nu hopen dat ik qau gebouwen het meeste kan vinden.

En dan nog iets vinden waar ik de diesels kan neer planten

Groetjes Ferdinand

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 26 February 2007, 19:07:33 »
http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/Banenplanaanbouw-lokdepot-rangee-1.jpg

Oke rangeer cq lokdepot erbij gemaakt, genoeg mogelijkheden om te rangeren endergelijke

Heb even zitten neuzen, maar kan niet alles vinden voor Nspoor voor het stoomlok depot

Anders maak ik er wel een diesel depot van 

Heb de rails die naar mijn schaduw station ook iets verlegd zodat ik niet onder de wissels door ga van het rangeer en station dit ivm de wisselaandrijvingen

groetjes Ferdinand

« Laatst bewerkt op: 26 February 2007, 20:33:10 door Ferdinand Paternoster »

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 26 February 2007, 20:33:59 »

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 27 February 2007, 13:33:28 »
http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/Schaduwstationniveau-1.jpg

Hier mijn schaduw station.

Station A kleinste opstelspoor   2 mtr en de langste 3,2 mtr
Station B Kleinste opstelspoot 1,4 mtr en de langste 2,1 mtr

Lichte bruine sporen zijn de omloopsporen

Spiraal A heeft een hellingspercentage van +/- 2 %
Spiraal B heeft een hellingspercentage van 2,2 %

Graag Uw bevindingen wat er ventueel veranderd cq verbetert moet worden

Vriendelijke groet Ferdinand

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 28 February 2007, 09:23:40 »
update

Aanspassing schaduwstation

Aanpassing schaduw station

Omloopsporen zijn verwijderd en heb de ingaande sporen van de spiralen naar de andere kant gebracht om zo beter uit komen naar het schaduwstation

Als ik het nu goed zie dan kom ik altijd via de binnenste spoor binnen en ga altijd via de buitenste spoor weer omhoog

Dus ook als ik van de ene spiraal naar de andere ga kom ik op de buitenste spoor terecht

Vriendelijke groet Ferdinand

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 01 March 2007, 09:52:05 »
Ik zat net mijn banenplan te bekijken en dan betreft aansluiting rangeer op gewoon spoor zie cirkel rechts

mag dit zo gedaan worden
Mag ik dit eigenlijk zo doen, koppelen aan lokaal spoor, aangezien dat zo het hoofdtraject ( blauwe spoor ) er geen last van heeft.

Maar geldt dit ook voor het lokale spoor

met vriendelijke groet Ferdinand

WillemNS

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 01 March 2007, 10:11:43 »
Ja dit kan wel, vooral voor de plaatselijke preisertjes is het fijn.
Als je hoofdspoor en geen probleem van heeft kun je het wel doen dus.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 01 March 2007, 11:46:04 »
Ferdinand, dit kan prima zo, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 01 March 2007, 17:30:21 »
Hallo Michiel thanks gelukkig is het zo goed dan hoef ik dat niet aan te passen  ;D

de keuze van de 2 optie's wordt deze

http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/Banenplanaanbouw-lokdepot-rangee-3.jpg

en heb van de linker spiraal de sporen naar schaduw station laten draaien zodat ik een iets mooier loop krijg

http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/Schaduwstationniveau-1b-1.jpg

Denk dat het schaduwstation zo wel af is

groetjes Ferdinand

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #73 Gepost op: 04 March 2007, 10:01:13 »
Hier zijn we weer, heb de banenplan aangepast ( althans een andere optie vorige heb ik ook nog ) dit aangaande wat ik heb gelezen bij NMF betreffende de engelse wissels en de betrouwbaarheid zie ook mij draadje peco rails code 55 bij (her)beginners vraagbank

in deze opzet heb ik 7 engelse wissels kunnen verwijderen dus ben van 12 naar 5 gegaan, voor de andere 5 zie ik voorlas nog geen andere mogelijkheid ( 3 stuks in de hoofdtraject ( blauwe sporen ) en 2 in lokale sporen  (oranje spoor ) )

Daarbij heb ik de E-loc loods verplaatst naar links en het een en ander veranderd aan de rangeersporen boven aan

Graag Uw deskundige mening of deze veranderingen wel een verbetering is, en daarbij nog een vraag, de E-loc loods moet ik die daar wel plaatsen of kan ik dat beter gebruiken voor de diesels, want wil ergens ook nog een tankplaatst voor die jongens plaatsen weet alleen niet waar

7 engelse wissels verwijderd

Met vriendelijke treingroetjes Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 04 March 2007, 10:03:29 door Ferdinand Paternoster »

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #74 Gepost op: 06 March 2007, 08:16:24 »
Hallo een goedemorgen, heb een vraagje, blijf ywijfelen betreft de toegang naar rangeer cq lokdepot

Ik ben daar eigenlijk niet tevreden over, omdat ik eigenlijk deze hele gedeelte iets lager dan het station wil hebben maar zie er geen mogelijkheid toe, of moet ik een andere ingang maken

Ik wil wel mijn treinen kunnen neerzetten op lokale spoor in het station vanaf het rangeergedeelte nu moet ik 3x heen en weer ????

Is het ook een mogelijk om een spoor te laten lopen die vanaf boven komt langs de bedieningspaneel richting het terrein,of zal dat niks zijn ?????

Ik zit moemteel echt vast

Groetjes Ferdinand