Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:51:40
US diorama in H0 door Prutsert
Vandaag om 19:50:29
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:49:50
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door frans51
Vandaag om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 14:22:46
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Rene de Haan
Vandaag om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57

Auteur Topic: Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N )  (gelezen 42750 keer)

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
Re: Baan van Noah
« Reactie #15 Gepost op: 26 January 2007, 20:44:35 »
Nou daar gaan we, na veel plussen en minnen hebben we het volgende gedacht

Aangezien dat ik 3 kamers moet gaan verbouwen en alles moet verplaatsten om die eene kamer te kunnen gebruiken dachten we waarom geen opbouw op de aanbouw naast het Huis, naast het huis staat namelijk een atelier van 3,05 mtr breed en 10 mtr lang, de opbouw zal dan max 6 mtr lang worden, er moet een dak opkomen en deze hebben dus 3 zijde's van 30 graden ( gezien van de 90 graden lijn )

Dit is omdat volgens de bestemmingsplan het atelier niet 1 verdieping recht mag optrekken omdat we met onze erf aan een straat zitten, maar gelijk een dakconstructie mag wel met een dakgoot vrijde hoogte van 3 mtr

We vrezen (frezen :P) een deur in de buitenmuur zodat ik toegang heb tot de ruimte via een van de slaapkamers

http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/opbouwhobbyruimte.jpg

Ik heb een simpele paintschetje gemaakt met de berekingen wat ik aan ruimte overhou

Ik ben benieuwd wat jullie gedachtes zijn hierover

Mvr Grt Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 26 January 2007, 21:32:50 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #16 Gepost op: 26 January 2007, 21:06:30 »
Citaat
We vrezen een deur in de buitenmuur...

Ik zou maar niet vrezen maar frezen in dit geval ;) en ik vrees wel dat menig Beneluxer jaloers op zo'n ruimte is. Ziet er top uit, direct aan beginnen dus en hou ons op de hoogte!!
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 26 January 2007, 21:31:01 »
oeps maar het wordt wel vrezen dat fresen dat we beneden wel verschoond blijven van elende ;D

Ik wil als de bouw door gaat een draadje starten van het begin van de bouw dus met foto's

ps nog een klein vraagje Jajo, gevoelsmatig denk ik steeds dat de diepte van 90 cm te krap is, of is dat overdreven gedacht ivm de radius van de bochten

Dank je voor het berichtje van je met vriendelijke groet Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 26 January 2007, 21:46:45 »
@ferdinand, word een mooie ruimte maar ik neem aan dat je nu een nieuw banenplan moet gaan maken want ik zie het huidigge plan er even niet inpassen, of zie ik dat verkeerd?

Als je met een nieuw plan begint, als je dan een dubbelsporige lijn hebt die een 180 graden bocht moet maken, dan kan je de laatste helft uit het zicht laten en vanaf daar de boogstraal steeds krapper laten worden.
Ik heb in het zicht bogen van 40 en 43cm en die lopen waar ze uit het zicht verdwijnen via een stukje 33 en 30cm terug naar een boogstraal van 20 en 23cm in het schaduwstation.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #19 Gepost op: 26 January 2007, 22:05:50 »
Citaat
diepte van 90 cm te krap is

Het kan wel hoor Ferdinand. Het is een beetje afhankelijk van het soort materieel dat je laat rijden. Voor een ICE aan de krappe kant, voor lokaal spoor ruim voldoende.
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 27 January 2007, 18:00:41 »
@ferdinand, word een mooie ruimte maar ik neem aan dat je nu een nieuw banenplan moet gaan maken want ik zie het huidigge plan er even niet inpassen, of zie ik dat verkeerd?

Als je met een nieuw plan begint, als je dan een dubbelsporige lijn hebt die een 180 graden bocht moet maken, dan kan je de laatste helft uit het zicht laten en vanaf daar de boogstraal steeds krapper laten worden.
Ik heb in het zicht bogen van 40 en 43cm en die lopen waar ze uit het zicht verdwijnen via een stukje 33 en 30cm terug naar een boogstraal van 20 en 23cm in het schaduwstation.

Groetjes Michiel

Hallo Micheal, dat heb je goed gezien ;D ik begin weer van NUL haha, maar is best leuk zo stoeien met wintrack of winrail, ik proberen om 2 2-spoors spiralen te gebruiken die beide aan de kopse kant komen van de baan, om zo bij mijn schaduw station te komen

Ik probeer hier de baan rond de 1 mtr diep te houden en dan de buitenste spoor met een radius van 450mm dan heb ik hopelijk genoeg ruimte over voor het hout waar mijn spoor op komt te liggen
Probeer het zo te maken dat de buitenste spoor mijn stijgspoor wordt.

En dan zo aanleggen dat ik kan kiezen met welke spiraal ik vanaf mijn schaduwstation naar boven ga

mvr groet Ferdinand

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 27 January 2007, 18:02:51 »
Het kan wel hoor Ferdinand. Het is een beetje afhankelijk van het soort materieel dat je laat rijden. Voor een ICE aan de krappe kant, voor lokaal spoor ruim voldoende.
Groet Jaap

Ik wil in ieder geval met de DE102 of is dat de 103 ??? gaan rijden en dan met 7 rijtuigen, dat moet wel gaan denk ik gezien de lengte van de baan

Denk dat mijn kleinste radius rond de 300 tot 350 mm wordt
mvr gr Ferdinand

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 27 January 2007, 22:35:23 »
Als de kleinste radiussen 300mm en 350mm worden dan moet het makkelijk kunnen met je 90cm ;)

Groetjes Michiel

Ps; Ferdinand die DE102, dat zijn toch die 6assers die tussen Hamburg en Berlijn en later bij Shortlines gereden hebben?, als je dan echt stoer bent kijk je of je die dingen met 12bakken kan laten rijden :P :P :P :P :P :P 8)
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 28 January 2007, 10:48:49 »
Als de kleinste radiussen 300mm en 350mm worden dan moet het makkelijk kunnen met je 90cm ;)

Groetjes Michiel

Ps; Ferdinand die DE102, dat zijn toch die 6assers die tussen Hamburg en Berlijn en later bij Shortlines gereden hebben?, als je dan echt stoer bent kijk je of je die dingen met 12bakken kan laten rijden :P :P :P :P :P :P 8)

Yeppie dat is hem ik wil hiervan 2 laten rijden, en zal het zekers een keer proberen 12 bakkies er achter ;D

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 28 January 2007, 11:02:33 »
Oke dan, we beginnen dus overnieuw

hierbij de link van de nieuwe schaduw station

http://i128.photobucket.com/albums/p194/ferdinand2503/NieuwSchaduwstation.jpg

Heb dus 2 stations bovenste met 8 opstelsporen en deze worden bereikt via het spiraal

De buitenste sppor is de stijgspoor deze heeft een radius van 450 mm
Stijgspercentage is 1,93%
De binnenste spoor heeft een radius van 415 mm
Stijgingspercentage is 2,06%

De onderste station heeft 4 opstelsporen en deze wordt bereikt via de 2e spiraal

De buitenste spoor is de sijgspoor, deze heeft een radius van 435 mm
Stijgingspercentage is 2,03%
De binnenste spoor heeft een radius van 400 mm
Stijgingspercentage is 2,17%

Vrije ruimte( hoogte tussen de omwentelingen ) spiraal is 57 mm

Ik heb 2 omloopsporen 1 bij elke station, echter wil ik deze met elkaar verbinden zodat ik kan kiezen uit welke spiraal de trein gaat rijden, echter het lukt me alleen om de bovenste omloopspoor te verbinden met de onderste uitgaande spoor ( zie groene spoor )

Ik zie momenteel geen mogelijkheid om de onderste omloopspoor te verbinden met de uitgaande spoor van de bovenste spiraal

Ik hoor graag de evt veranderingen cq verbeteringen

Met vriendeljke groet Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 28 January 2007, 11:16:02 door Ferdinand Paternoster »

Biem

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 28 January 2007, 11:16:01 »
Waarom niet 1 niveau van schaduwstation? , als je het rechts nu gewoon door laat lopen ipv die 2 bochten
Groeten uit Hoogeveen

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 28 January 2007, 11:23:01 »
Waarom niet 1 niveau van schaduwstation? , als je het rechts nu gewoon door laat lopen ipv die 2 bochten

kun je dit voor mij uitleggen ik snap hem even niet, mijn schaduw stations liggen op 1 niveau 30 cm onder werkblad

mvr groet ferdinand :)

Biem

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 28 January 2007, 11:32:59 »
Zal het proberen :D , als ik het goed begrijp heeft jouw schaduwstation 1 niveau (30 cm onder werkblad) , als je nu rechts , waar die 2 bochten liggen welke weer terug gaan naar beide spiralen, dit gewoon door laat lopen dan kun je rechts ook nog opstelsporen leggen, zo heb je dus boven opstelsporen liggen, deze laat je allemaal doorlopen rechts de bocht door , dan naar beneden, en dan weer naar links naar het andere spiraal.
Oftewel waarom 2 aparte schaduwstations als je het met 1 mooie grote af kunt

Qua maatvoering wordt mijn baan ongeveer gelijk aan die van jou, en ik wil het op bovenstaande manier doen, puur om zo lang mogelijke opstelsporen te krijgen

zoiets

« Laatst bewerkt op: 28 January 2007, 11:40:42 door Biem »
Groeten uit Hoogeveen

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 28 January 2007, 12:37:04 »
Hallo Biem,

oke dat is duidelijk, maar nog een kleine aanvulling

Bovenste spiraal is A
Onderste spiraal is B

Bedoeling binnen via

Naar binnen spiraal A naar buiten spiraal A
Naar binnen spiraal A naar buiten spiraal B

Naar binnen spiraal B naar buiten spiraal B
Naar binnen spiraal B naar buiten spiraal A

Met vriendelijke groet Ferdinand

Biem

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 28 January 2007, 12:47:49 »
Snap het, dan wordt het inderdaad wat ingewikkelder
Groeten uit Hoogeveen