Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Bierwagen
Vandaag om 12:49:03
Ontraxs 2026 door Frank 123
Vandaag om 12:46:19
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:31:19
Yamorc 7001 dood door bellejt
Vandaag om 12:26:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950 door Met een sik
Vandaag om 12:05:08
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 12:04:34
Modelwensen 2026 door steven346
Vandaag om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:19:24
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
Vandaag om 11:12:15
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 11:02:26
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronaldk
Vandaag om 10:48:10
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 09:57:05
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
  

Auteur Topic: Piko G7/BR 55 locomotief  (gelezen 2760 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8265
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Piko G7/BR 55 locomotief
« Gepost op: 11 January 2007, 12:45:23 »
Piko heeft de G7/BR 55 locomotief. Mijn belangstelling gaat uit van de NMBS versie.
Heeft er al iemand ervaring met dit "instap" model ? Hij lijkt me erg kaal
Vr. groeten,
Bob

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2115
  • MSc Micro-Electronics
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #1 Gepost op: 11 January 2007, 13:13:07 »
De lok is inderdaad erg kaal, maar dat was de oorspronkelijke lok ook. De Schuifbeweging is volledig weergegeven. Zelfs in werkelijkheid was het maar een enkele stang. Ook het aantal ketelappendagen dat er in werkelijkheid  was klein. Alleen een luchtpomp en een voorverwarmer en aan de andere kant zelfs alleen leidingen.



Bovendien zijn de opschrifen ook zoals ze waren. Tegen de tijd dat ze werden doorgegeven aan de DB, waren de meeste loks al 50 jaar oud, dus moeite voor opschriftenborden werd er niet genomen.

Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #2 Gepost op: 11 January 2007, 18:09:16 »
En de schuifbeweging is binnenliggend, dus die hoefde Piko ook niet na te maken  ;)  In de Duitse pers is wel de nodige kritiek geweest op het ontbreken van een vrije doorkijk onder de ketel. Maar of je dat erg vindt, is een kwestie van smaak.

Arjen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9898
    • belse roestkraam
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #3 Gepost op: 11 January 2007, 19:56:57 »
mja, wie die latere pruissische rijdende raffinaderijen gewend is zal m kaal vinden ja... vergeleken met de nederlandse locs was die G7 nog een tamelijk volgehangen machientje. Nu tijd dat Piko eens een oude pruissische 1B uitbrengt, hobby uiteraard... leuke basis voor een zooi NS-locjes  ;D

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #4 Gepost op: 11 January 2007, 20:59:27 »
Een nog oudere Pruis als goedkoop hobbymodel? Ik verwacht eerder een stroomlijnloc, dan zijn ze nog veel sneller klaar  ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9898
    • belse roestkraam
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #5 Gepost op: 11 January 2007, 21:48:18 »
jamaar die zijn muf.

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #6 Gepost op: 11 January 2007, 22:21:38 »
zou jij ook zijn als je 65 jaar onder een omgekeerde ijzeren badkuip had gezeten  ;D 
Maar even serieus: zou er niets leuks te maken zijn van die G7? Eventueel na verwijdering van de achterste drijfas?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8265
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #7 Gepost op: 14 January 2007, 10:54:47 »
Als je een achterse drijfas moet weghalen moet ook de hele lok worden ingekort.
Je kan dan beter een voorloopas maken.
Vr. groeten,
Bob