Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 15:15:35
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
rjr
Vandaag
om 15:03:38
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning
door
FritsT
Vandaag
om 15:00:00
De Hembrug 1906 - 1983
door
Eric B
Vandaag
om 14:59:14
3d printen van ns daglichtseinen
door
Frits C
Vandaag
om 14:51:01
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
Vandaag
om 14:40:13
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 14:24:15
Frans loodsje et cetera
door
Met een sik
Vandaag
om 14:23:53
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 14:23:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:04:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 13:54:24
29 november verkoop MSV
door
Rick
Vandaag
om 13:35:34
Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND
door
pjkramer
Vandaag
om 13:01:36
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 12:54:50
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Erik_omBC
Vandaag
om 12:44:22
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:37:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:32:43
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:25:05
Nahmertaler Kleinbahn
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:17:49
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
RobVille
Vandaag
om 12:03:04
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220
door
stoombr38
Vandaag
om 11:56:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:50:20
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 11:32:11
Baanplan Belkamp H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:29:45
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 10:06:42
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:40:21
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Albert de Heer
Vandaag
om 09:19:09
Lodewickshaven
door
tothebeach
Vandaag
om 08:19:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 08:19:21
Geïsoleerd motorschild.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:53:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Piko G7/BR 55 locomotief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Piko G7/BR 55 locomotief (gelezen 2707 keer)
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8247
Lid MSG Haarlemmermeer
Piko G7/BR 55 locomotief
«
Gepost op:
11 January 2007, 12:45:23 »
Piko heeft de G7/BR 55 locomotief. Mijn belangstelling gaat uit van de NMBS versie.
Heeft er al iemand ervaring met dit "instap" model ? Hij lijkt me erg kaal
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2113
MSc Micro-Electronics
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #1 Gepost op:
11 January 2007, 13:13:07 »
De lok is inderdaad erg kaal, maar dat was de oorspronkelijke lok ook. De Schuifbeweging is volledig weergegeven. Zelfs in werkelijkheid was het maar een enkele stang. Ook het aantal ketelappendagen dat er in werkelijkheid was klein. Alleen een luchtpomp en een voorverwarmer en aan de andere kant zelfs alleen leidingen.
Bovendien zijn de opschrifen ook zoals ze waren. Tegen de tijd dat ze werden doorgegeven aan de DB, waren de meeste loks al 50 jaar oud, dus moeite voor opschriftenborden werd er niet genomen.
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #2 Gepost op:
11 January 2007, 18:09:16 »
En de schuifbeweging is binnenliggend, dus die hoefde Piko ook niet na te maken
In de Duitse pers is wel de nodige kritiek geweest op het ontbreken van een vrije doorkijk onder de ketel. Maar of je dat erg vindt, is een kwestie van smaak.
Arjen.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #3 Gepost op:
11 January 2007, 19:56:57 »
mja, wie die latere pruissische rijdende raffinaderijen gewend is zal m kaal vinden ja... vergeleken met de nederlandse locs was die G7 nog een tamelijk volgehangen machientje. Nu tijd dat Piko eens een oude pruissische 1B uitbrengt, hobby uiteraard... leuke basis voor een zooi NS-locjes
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #4 Gepost op:
11 January 2007, 20:59:27 »
Een nog oudere Pruis als goedkoop hobbymodel? Ik verwacht eerder een stroomlijnloc, dan zijn ze nog veel sneller klaar
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #5 Gepost op:
11 January 2007, 21:48:18 »
jamaar die zijn muf.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #6 Gepost op:
11 January 2007, 22:21:38 »
zou jij ook zijn als je 65 jaar onder een omgekeerde ijzeren badkuip had gezeten
Maar even serieus: zou er niets leuks te maken zijn van die G7? Eventueel na verwijdering van de achterste drijfas?
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8247
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #7 Gepost op:
14 January 2007, 10:54:47 »
Als je een achterse drijfas moet weghalen moet ook de hele lok worden ingekort.
Je kan dan beter een voorloopas maken.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Piko G7/BR 55 locomotief