Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Huup
Vandaag
om 22:42:37
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Vislijn
Vandaag
om 22:21:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:06:00
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:57:32
Minder wissels
door
Quinzeedied
Vandaag
om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
Vandaag
om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:22:15
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
Vandaag
om 21:17:03
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
jdk
Vandaag
om 21:01:14
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union)
door
Edwin2121992
Vandaag
om 19:21:33
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet.
door
Voske
Vandaag
om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
Huup
Vandaag
om 17:50:50
NS 6100 van GM&S
door
Gerke
Vandaag
om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Peter J K
Vandaag
om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:47:03
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:06:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Piko G7/BR 55 locomotief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Piko G7/BR 55 locomotief (gelezen 2637 keer)
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Piko G7/BR 55 locomotief
«
Gepost op:
11 January 2007, 12:45:23 »
Piko heeft de G7/BR 55 locomotief. Mijn belangstelling gaat uit van de NMBS versie.
Heeft er al iemand ervaring met dit "instap" model ? Hij lijkt me erg kaal
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2109
MSc Micro-Electronics
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #1 Gepost op:
11 January 2007, 13:13:07 »
De lok is inderdaad erg kaal, maar dat was de oorspronkelijke lok ook. De Schuifbeweging is volledig weergegeven. Zelfs in werkelijkheid was het maar een enkele stang. Ook het aantal ketelappendagen dat er in werkelijkheid was klein. Alleen een luchtpomp en een voorverwarmer en aan de andere kant zelfs alleen leidingen.
Bovendien zijn de opschrifen ook zoals ze waren. Tegen de tijd dat ze werden doorgegeven aan de DB, waren de meeste loks al 50 jaar oud, dus moeite voor opschriftenborden werd er niet genomen.
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #2 Gepost op:
11 January 2007, 18:09:16 »
En de schuifbeweging is binnenliggend, dus die hoefde Piko ook niet na te maken
In de Duitse pers is wel de nodige kritiek geweest op het ontbreken van een vrije doorkijk onder de ketel. Maar of je dat erg vindt, is een kwestie van smaak.
Arjen.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9888
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #3 Gepost op:
11 January 2007, 19:56:57 »
mja, wie die latere pruissische rijdende raffinaderijen gewend is zal m kaal vinden ja... vergeleken met de nederlandse locs was die G7 nog een tamelijk volgehangen machientje. Nu tijd dat Piko eens een oude pruissische 1B uitbrengt, hobby uiteraard... leuke basis voor een zooi NS-locjes
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #4 Gepost op:
11 January 2007, 20:59:27 »
Een nog oudere Pruis als goedkoop hobbymodel? Ik verwacht eerder een stroomlijnloc, dan zijn ze nog veel sneller klaar
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9888
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #5 Gepost op:
11 January 2007, 21:48:18 »
jamaar die zijn muf.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #6 Gepost op:
11 January 2007, 22:21:38 »
zou jij ook zijn als je 65 jaar onder een omgekeerde ijzeren badkuip had gezeten
Maar even serieus: zou er niets leuks te maken zijn van die G7? Eventueel na verwijdering van de achterste drijfas?
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #7 Gepost op:
14 January 2007, 10:54:47 »
Als je een achterse drijfas moet weghalen moet ook de hele lok worden ingekort.
Je kan dan beter een voorloopas maken.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Piko G7/BR 55 locomotief