Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Huup
Vandaag om 22:42:37
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 22:21:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:06:00
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:57:32
Minder wissels door Quinzeedied
Vandaag om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:03
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
Vandaag om 21:01:14
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
Vandaag om 19:21:33
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
  

Auteur Topic: Piko G7/BR 55 locomotief  (gelezen 2637 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Piko G7/BR 55 locomotief
« Gepost op: 11 January 2007, 12:45:23 »
Piko heeft de G7/BR 55 locomotief. Mijn belangstelling gaat uit van de NMBS versie.
Heeft er al iemand ervaring met dit "instap" model ? Hij lijkt me erg kaal
Vr. groeten,
Bob

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #1 Gepost op: 11 January 2007, 13:13:07 »
De lok is inderdaad erg kaal, maar dat was de oorspronkelijke lok ook. De Schuifbeweging is volledig weergegeven. Zelfs in werkelijkheid was het maar een enkele stang. Ook het aantal ketelappendagen dat er in werkelijkheid  was klein. Alleen een luchtpomp en een voorverwarmer en aan de andere kant zelfs alleen leidingen.



Bovendien zijn de opschrifen ook zoals ze waren. Tegen de tijd dat ze werden doorgegeven aan de DB, waren de meeste loks al 50 jaar oud, dus moeite voor opschriftenborden werd er niet genomen.

Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #2 Gepost op: 11 January 2007, 18:09:16 »
En de schuifbeweging is binnenliggend, dus die hoefde Piko ook niet na te maken  ;)  In de Duitse pers is wel de nodige kritiek geweest op het ontbreken van een vrije doorkijk onder de ketel. Maar of je dat erg vindt, is een kwestie van smaak.

Arjen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #3 Gepost op: 11 January 2007, 19:56:57 »
mja, wie die latere pruissische rijdende raffinaderijen gewend is zal m kaal vinden ja... vergeleken met de nederlandse locs was die G7 nog een tamelijk volgehangen machientje. Nu tijd dat Piko eens een oude pruissische 1B uitbrengt, hobby uiteraard... leuke basis voor een zooi NS-locjes  ;D

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #4 Gepost op: 11 January 2007, 20:59:27 »
Een nog oudere Pruis als goedkoop hobbymodel? Ik verwacht eerder een stroomlijnloc, dan zijn ze nog veel sneller klaar  ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #5 Gepost op: 11 January 2007, 21:48:18 »
jamaar die zijn muf.

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #6 Gepost op: 11 January 2007, 22:21:38 »
zou jij ook zijn als je 65 jaar onder een omgekeerde ijzeren badkuip had gezeten  ;D 
Maar even serieus: zou er niets leuks te maken zijn van die G7? Eventueel na verwijdering van de achterste drijfas?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #7 Gepost op: 14 January 2007, 10:54:47 »
Als je een achterse drijfas moet weghalen moet ook de hele lok worden ingekort.
Je kan dan beter een voorloopas maken.
Vr. groeten,
Bob