Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 15:15:35
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door rjr
Vandaag om 15:03:38
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door FritsT
Vandaag om 15:00:00
De Hembrug 1906 - 1983 door Eric B
Vandaag om 14:59:14
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
Vandaag om 14:51:01
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 14:40:13
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:24:15
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 14:23:53
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 14:23:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 14:04:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:54:24
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 13:35:34
Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND door pjkramer
Vandaag om 13:01:36
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 12:54:50
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Erik_omBC
Vandaag om 12:44:22
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:37:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:32:43
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 12:25:05
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
Vandaag om 12:17:49
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door RobVille
Vandaag om 12:03:04
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220 door stoombr38
Vandaag om 11:56:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:50:20
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 11:32:11
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 11:29:45
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 10:06:42
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:40:21
Zelfgemaakt BiDiB modules door Albert de Heer
Vandaag om 09:19:09
Lodewickshaven door tothebeach
Vandaag om 08:19:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:19:21
Geïsoleerd motorschild. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:53:00
  

Auteur Topic: Piko G7/BR 55 locomotief  (gelezen 2709 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8247
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Piko G7/BR 55 locomotief
« Gepost op: 11 January 2007, 12:45:23 »
Piko heeft de G7/BR 55 locomotief. Mijn belangstelling gaat uit van de NMBS versie.
Heeft er al iemand ervaring met dit "instap" model ? Hij lijkt me erg kaal
Vr. groeten,
Bob

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2113
  • MSc Micro-Electronics
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #1 Gepost op: 11 January 2007, 13:13:07 »
De lok is inderdaad erg kaal, maar dat was de oorspronkelijke lok ook. De Schuifbeweging is volledig weergegeven. Zelfs in werkelijkheid was het maar een enkele stang. Ook het aantal ketelappendagen dat er in werkelijkheid  was klein. Alleen een luchtpomp en een voorverwarmer en aan de andere kant zelfs alleen leidingen.



Bovendien zijn de opschrifen ook zoals ze waren. Tegen de tijd dat ze werden doorgegeven aan de DB, waren de meeste loks al 50 jaar oud, dus moeite voor opschriftenborden werd er niet genomen.

Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #2 Gepost op: 11 January 2007, 18:09:16 »
En de schuifbeweging is binnenliggend, dus die hoefde Piko ook niet na te maken  ;)  In de Duitse pers is wel de nodige kritiek geweest op het ontbreken van een vrije doorkijk onder de ketel. Maar of je dat erg vindt, is een kwestie van smaak.

Arjen.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #3 Gepost op: 11 January 2007, 19:56:57 »
mja, wie die latere pruissische rijdende raffinaderijen gewend is zal m kaal vinden ja... vergeleken met de nederlandse locs was die G7 nog een tamelijk volgehangen machientje. Nu tijd dat Piko eens een oude pruissische 1B uitbrengt, hobby uiteraard... leuke basis voor een zooi NS-locjes  ;D

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #4 Gepost op: 11 January 2007, 20:59:27 »
Een nog oudere Pruis als goedkoop hobbymodel? Ik verwacht eerder een stroomlijnloc, dan zijn ze nog veel sneller klaar  ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #5 Gepost op: 11 January 2007, 21:48:18 »
jamaar die zijn muf.

arjen

  • Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #6 Gepost op: 11 January 2007, 22:21:38 »
zou jij ook zijn als je 65 jaar onder een omgekeerde ijzeren badkuip had gezeten  ;D 
Maar even serieus: zou er niets leuks te maken zijn van die G7? Eventueel na verwijdering van de achterste drijfas?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8247
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
« Reactie #7 Gepost op: 14 January 2007, 10:54:47 »
Als je een achterse drijfas moet weghalen moet ook de hele lok worden ingekort.
Je kan dan beter een voorloopas maken.
Vr. groeten,
Bob