Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Bierwagen
Vandaag
om 12:49:03
Ontraxs 2026
door
Frank 123
Vandaag
om 12:46:19
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:31:19
Yamorc 7001 dood
door
bellejt
Vandaag
om 12:26:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950
door
Met een sik
Vandaag
om 12:05:08
Station Steenwijk poging 2
door
Eric B
Vandaag
om 12:04:34
Modelwensen 2026
door
steven346
Vandaag
om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Reeks77
Vandaag
om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:19:24
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
ruudns
Vandaag
om 11:12:15
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 11:02:26
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Ronaldk
Vandaag
om 10:48:10
Layne, Somewhere South.
door
Reeks77
Vandaag
om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
MOVisser
Vandaag
om 09:57:05
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Pauldg
Vandaag
om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn
door
DJV
Vandaag
om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
Vandaag
om 02:43:24
Roco 42616
door
johan george
Vandaag
om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
25 December 2025, 22:51:02
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
25 December 2025, 15:44:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Piko G7/BR 55 locomotief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Piko G7/BR 55 locomotief (gelezen 2759 keer)
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8265
Lid MSG Haarlemmermeer
Piko G7/BR 55 locomotief
«
Gepost op:
11 January 2007, 12:45:23 »
Piko heeft de G7/BR 55 locomotief. Mijn belangstelling gaat uit van de NMBS versie.
Heeft er al iemand ervaring met dit "instap" model ? Hij lijkt me erg kaal
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2115
MSc Micro-Electronics
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #1 Gepost op:
11 January 2007, 13:13:07 »
De lok is inderdaad erg kaal, maar dat was de oorspronkelijke lok ook. De Schuifbeweging is volledig weergegeven. Zelfs in werkelijkheid was het maar een enkele stang. Ook het aantal ketelappendagen dat er in werkelijkheid was klein. Alleen een luchtpomp en een voorverwarmer en aan de andere kant zelfs alleen leidingen.
Bovendien zijn de opschrifen ook zoals ze waren. Tegen de tijd dat ze werden doorgegeven aan de DB, waren de meeste loks al 50 jaar oud, dus moeite voor opschriftenborden werd er niet genomen.
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #2 Gepost op:
11 January 2007, 18:09:16 »
En de schuifbeweging is binnenliggend, dus die hoefde Piko ook niet na te maken
In de Duitse pers is wel de nodige kritiek geweest op het ontbreken van een vrije doorkijk onder de ketel. Maar of je dat erg vindt, is een kwestie van smaak.
Arjen.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9898
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #3 Gepost op:
11 January 2007, 19:56:57 »
mja, wie die latere pruissische rijdende raffinaderijen gewend is zal m kaal vinden ja... vergeleken met de nederlandse locs was die G7 nog een tamelijk volgehangen machientje. Nu tijd dat Piko eens een oude pruissische 1B uitbrengt, hobby uiteraard... leuke basis voor een zooi NS-locjes
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #4 Gepost op:
11 January 2007, 20:59:27 »
Een nog oudere Pruis als goedkoop hobbymodel? Ik verwacht eerder een stroomlijnloc, dan zijn ze nog veel sneller klaar
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9898
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #5 Gepost op:
11 January 2007, 21:48:18 »
jamaar die zijn muf.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
arjen
Gast
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #6 Gepost op:
11 January 2007, 22:21:38 »
zou jij ook zijn als je 65 jaar onder een omgekeerde ijzeren badkuip had gezeten
Maar even serieus: zou er niets leuks te maken zijn van die G7? Eventueel na verwijdering van de achterste drijfas?
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8265
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Piko G7/BR 55 locomotief
«
Reactie #7 Gepost op:
14 January 2007, 10:54:47 »
Als je een achterse drijfas moet weghalen moet ook de hele lok worden ingekort.
Je kan dan beter een voorloopas maken.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Piko G7/BR 55 locomotief