Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Vreemd probleem
door
spock
Vandaag
om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 18:49:49
Aachenau West
door
Overet
Vandaag
om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
gtw6016
Vandaag
om 18:10:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:22:52
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industricht 1:87
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
11
Omlaag
Auteur
Topic: Industricht 1:87 (gelezen 29079 keer)
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8857
low-budget modelbouwer
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #30 Gepost op:
07 September 2010, 11:31:29 »
Ik zal eens kijken, maar ik denk niet dat dat vandaag gaat gebeuren.
Hoeveel ruimte heb je ongeveer cm x cm?
Sowieso zal er een tankvoorziening bij moeten voor de dieselloks.
Rijden er alleen maar dieselloks, of ook elektrisch en/of stoom?
Heb je al een idee voor het soort gebouw (de werkplaats zelf) dat je wilt plaatsen?
groetjes,
Michel
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #31 Gepost op:
07 September 2010, 11:48:06 »
30x75 cm ongeveer vanaf opstelsporen 4,5 en 6.
Diesel- en elec locs.
Moderne werkplaats/locloods
Brandstofvoorziening hoort er bij!
Ben benieuwd!
Marco
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #32 Gepost op:
07 September 2010, 11:50:34 »
Zie afmetingen eerste sporenplan pagina 1 van dit topic!
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8857
low-budget modelbouwer
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #33 Gepost op:
07 September 2010, 14:19:24 »
Nou, vooruit, twee opties:
Op spoor 14 kan er getankt worden, en erachter kunnen wagons staan voor aanvoer van onderdelen, en voor afvoer van afvalmateriaal. Hiervoor kan er een opslag gebouwd worden langs spoor 14. Eventueel spoor 14 als straatspoor uitvoeren ter hoogte van de loods.
Spoor 15 is een spoor voor onderhoud/reparatie van lokomotieven. Mooi zou zijn als er ook ruimte is om een lok voor de loods te kunnen plaatsen, als stalling bijvoorbeeld.
Spoor 16 is gereserveerd voor reparatie van rijtuigen. Spoor 26 kan worden gebruikt voor rijtuigen die nog opgeknapt moeten worden. Hiervoor heb ik twee versies ontworpen. Waarbij de versie met spoor 26 als kopspoor extra rangeerwerk betekend. Puzzelen als een rijtuig van spoor 26 naar spoor 16 moet zonder dat er een lok opgesloten wordt. Daarom ook een versie met spoor 26 als doorgangsspoor.
Qua lengte, hoop ik dat spoor 26/16 lang genoeg is om tussen wissel en loods een rijtuig en lokje (Sik/Hippel/Köf/V60) kan staan en dat er in de loods 1 rijtuig kan staan. Zo niet dan zou ik gaan voor optie 2 met doorgaand spoor 26.
Overigens weet ik nu niet of de spoornummering correct is. Maar het praat zo even wat makkelijker.
succes,
Groetjes,
Michel
«
Laatst bewerkt op: 07 September 2010, 15:34:56 door tothebeach. Reden: lege regels toegevoegd ivm leesbaarheid
»
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #34 Gepost op:
07 September 2010, 16:26:29 »
Super Michel!
Bedankt voor het meedenken en doen.
Ik ga vanavond mijn baanplan enigzins aanpassen en zal deze weer laten zien op het forum.
Trouwens bedankt aan iedereen die meegedacht heeft.
Marco.
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #35 Gepost op:
07 September 2010, 16:38:10 »
Zo, het is dus "Industricht" geworden !
Ik ga je in de gaten houden...
Gerard
Gelogd
Zie
washtown topic
Joeke
Offline
Berichten: 102
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #36 Gepost op:
07 September 2010, 22:35:07 »
Zoals Michel dat rood heeft aangegeven in jouw baan plan zo bedoelde ik het.
Zo kun je de loc er weer om heen rijden.
En met dat uitloop spoor er bij heb je nog meer mogelijkheden.
Dit word zo een leuk baan plan met veel rangeer werk.
Veel succes er mee.
Joeke.
Gelogd
Bouwend aan Klein Höllental
tijdperk III-VI DB H0 met Multimaus en Koploper.
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #37 Gepost op:
08 September 2010, 08:59:24 »
In grote lijnen ben ik er wel uit betreft mijn definitieve baanplan.
Zodra het baanplan aangepast is plaats ik deze op het forum.
Wat vinden jullie van het wachtspoor aangegeven in het rood en eventueel de wissel links boven weglaten zodat het toegangsspoor naar de terminal iets naar links kan, krijg ik meer ruimte bij de terminal.
Reacties graag.
Marco.
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/Industricht21jpg_2.jpg]
[/url]
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #38 Gepost op:
08 September 2010, 09:06:18 »
Hey Marco,
Als je de wissel linksboven weglaat kun je niet heel gemakkelijk het rangeerspoor afrijden en op de juiste (rechter) baan komen. Je moet dan zeg maar achteruit steken op de hoofdbaan en dan weer vooruit wegrijden naar rechts. Als je dat wilt accepteren kan de oplossing prima.
Het in rood aangegeven wachtspoor begrijp ik niet helemaal. Komt daar een kruising of een engelsman in te liggen waar het je aftakking raakt? In het geval van een engelsman zou dat het bovengenoemde bezwaar kunnen verhelpen als je beide zijden lang genoeg maakt voor een gehele trein. Dat zorgt er dan voor dat je niet op de hoofdbaan heen en weer hoeft te steken.
Gerard
Gelogd
Zie
washtown topic
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #39 Gepost op:
08 September 2010, 09:27:15 »
@ Gerard
Bij de vertakking zou dan inderdaad een engelsman komen en dan de sporen aan beide zijden zo lang mogelijk maken.
De wissel links boven zou dan kunnen vervallen?
Marco
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #40 Gepost op:
08 September 2010, 10:20:02 »
De aangegeven consequenties in de vorige posts blijven bestaan, maar dat heb je waarschijnlijk zelf ook gezien, je kunt vanuit je rangeerterrein niet in een keer naar links toe wegrijden als je die wissel weglaat.
Zoals vaak: Wat jij wilt...
Succes!
Gerard
Gelogd
Zie
washtown topic
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #41 Gepost op:
09 September 2010, 11:13:49 »
@Gerard, Joeke en Michel
Ik laat de wissel linksboven toch gehandhaafd ...
Wachtspoor t.b.v. containertreinen in het rood getekend.
Waar het wachtspoor het toegangsspoor naar de terminal raakt komt een engelsman.
Is het mooier of functioneler om het wachtspoor aan de linkerzijde te koppelen aan de hoofdbaan?
Marco.
«
Laatst bewerkt op: 09 September 2010, 14:22:05 door Railjet. Reden: voor degene die actief hebben meegedacht
»
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #42 Gepost op:
09 September 2010, 15:43:25 »
Baanplan wordt dit weekend definitief gepresenteerd!
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
r.hoolsema
Offline
Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #43 Gepost op:
09 September 2010, 15:48:53 »
Spannend hoor. Kunnen we misschien weer wat tips geven
mvg
Reinder
Gelogd
MÄRKLIN
Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8857
low-budget modelbouwer
Re:Industricht 1:87
«
Reactie #44 Gepost op:
09 September 2010, 15:54:18 »
Ik ben nieuwsgierig.
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique etc.
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
11
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industricht 1:87