Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30

Auteur Topic: Rolandrail: slecht nieuws  (gelezen 15377 keer)

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
Rolandrail: slecht nieuws
« Gepost op: 20 August 2010, 12:21:14 »
Jeroen

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Rolandrail: slecht nieuws
« Reactie #1 Gepost op: 20 August 2010, 12:34:17 »
Zeer triest, maar het komt op elk forum of ander orgaan steeds meer voor waar mensen digitaal (dus vrijwel anoniem) kunnen reageren op elkaar.
Het lijkt er op dat de huidige generatie jongeren niet geleerd heeft dat er fatsoensgrenzen bestaan: zowel in het verkeer, in het handelen op bv marktplaats, het uitgaansleven en op internet doet men of alles maar mag.
Ik ben blij dat we hier een team moderatoren hebben om dit soort incidenten direct te ondervangen...
RETROBAHN A.G.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #2 Gepost op: 20 August 2010, 12:49:50 »
Ik zit zelf niet op dat forum, maar ik heb begrepen van anderen dat het Rolandrailforum een behoorlijk streng forum is.
Vr. groeten,
Bob

Vinkendrecht

• Offline Offline
    • Vinkendrecht
« Reactie #3 Gepost op: 20 August 2010, 12:53:49 »
Dat klopt. Ik ben er ook lid van geweest en omdat ik er te weinig op postte naar de zin van de moderator werd ik er uit gegooid. Dat gebeurde overigens in bewoordingen door de moderator, die ook niet een schoonheidprijs verdiend.
Dus wat betreft zijn kritiek op mensen op zijn forum. Wie de schoen past....
groeten, Martin Vink Dordrecht

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 20 August 2010, 13:12:23 »
Ken het hele forum niet. Ben zelf al ruim 4 jaar mod in een scheepvaart forum.
En het is meer een geval van wikken en wegen. Politieagentje spelen zet alleen maar kwaad bloed.
Enne, het zijn lang niet altijd de jongeren. De ouderen kunnen zich ook als kleuters gedragen.
En soms is het niet te voorkomen dat er wat gebeurt.
Kwestie van apart nemen en even uitpraten. In het ergste geval, en dan zul je toch erg je best moeten doen
word je eruit gemikt en geblockt. Maar dat heb ik zelfs nog nooit meegemaakt.
In een forum moet je niet, je mag. Zolang je een ieder respecteert en in zijn waarde laat.

Steef
Mvh Steef

Arjen-V

• Offline Offline
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
« Reactie #5 Gepost op: 20 August 2010, 13:21:02 »
Opvallend hoe snel men hier een ander forum kan afkraken zonder zich ook maar in de situatie te verdiepen.
Er wordt iets gelezen en vervolgens wordt gelijk Roland maar afgekraakt,
Dus wat betreft zijn kritiek op mensen op zijn forum. Wie de schoen past....
kijk eerst naar je zelf voor je over een ander oordeelt want je maakt je nu zelf ook schuldig hieraan.
Roland hanteert gewoon regels op het forum zoals die overal worden gevoerd alleen wordt er daar strenger op gecontroleerd, en jah wie niet luisteren wil, die moet maar voelen.

Even terug naar de aanleiding:

Zie hier:
http://www.rolandrail.net/nieuws.php
Misschien ook handig om te vermelden wat hier dus de aanleiding van is:
Citaat
Roland schreef:
Locon 401, zie http://nieuws.rolandrail.net/?p=39
Publicatie van de betreffende foto heeft jankmail opgelevert naar de fotograaf van lieden die vinden dat zij vooraf ingelicht hadden moeten worden :-((
Het is pure waanzin dat er een informatieplicht zou zijn.
Het is triest dat er bij diverse mensen een absoluut gebrek aan besef heerst dat er diverse redenen kunnen zijn iets vooraf niet bekend te maken op wens van de vervoerder en/of klant.
Het maakt mijn weerzin, én die van anderen die langjarig de hobbywereld hebben bediend op diverse wijzen, nog langer een bron en informatiepunt te zijn voor de hobbywereld nog groter dan dat die dit voorjaar al werd na identieke en vergelijkbare normverminderde acties door anderen, acties die deels zelfs zeer persoonlijk maar vooral achterbaks waren.
Na het CN kwam mijn blog en voilá, nu blijkt dat de zieke geesten in de hobbywereld nog steeds bestaan die mijn blog gebruiken als voedsel voor hun geestezieke gedachten en wangedrag. Onkruid vergaat niet, dat klopt. Maar de hobbywereldbeleving van goedwillenden vergaat absoluut en definitief wel.

kortom omdat men dus zo graag een treintje op de foto wilde zetten welke niet gemeld was, heeft men dus maar de maker van de betreffende foto via e-mail af te vallen (hoe of wat weet ik niet) en dan vind men het raar dat de hobbywereld elkaar het licht in de ogen niet meer gunt, ik vind het niet meer dan begrijpelijk als het op deze manier moet gebeuren is de lol van een hobby snel weg dankzij een paar figuren die zich beter achten dan de rest van de hele hobbywereld....
GreetZ Arjen, trouw RolandRail forumlid.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

RJ

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 20 August 2010, 13:24:53 »
Het lijkt er op dat de huidige generatie jongeren niet geleerd heeft dat er fatsoensgrenzen bestaan: zowel in het verkeer, in het handelen op bv marktplaats, het uitgaansleven en op internet doet men of alles maar mag.
Dat is wel erg generaliserend, behalve als je met jongeren mensen met een leeftijd van van 10 tot 80 jaar oud bedoelt.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #7 Gepost op: 20 August 2010, 13:34:59 »
Zeer triest, maar het komt op elk forum of ander orgaan steeds meer voor waar mensen digitaal (dus vrijwel anoniem) kunnen reageren op elkaar.
Ik ben blij dat we hier een team moderatoren hebben om dit soort incidenten direct te ondervangen...
ga toch belletje trekken... :-X

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #8 Gepost op: 20 August 2010, 13:39:35 »
Er zijn genoeg voorbeelden hoe het wel moet, maar het valt me op dat met name jongeren zich schuldig maken aan ontsporende reacties op fora. Dat kan ook komen doordat ouderen zich minder met digitale communicatie bezig houden.
Wat weer kan leiden tot intepretatieconflicten tussen "grappig" bedoelde jongeren en oudere digibeten. Hebben we op beneluxspoor ook regelmatig zien gebeuren.
Maar over het algemeen (en dus niet allemaal) gedragen jongeren zich veel minder geremd dan de generatie ervoor dat deed. En misschien lijkt het wel alleen maar zo, omdat elk incident tegenwoordig via internet wel ergens terug te vinden is, maar goed, dan gaan we wel heel ver off topic filosoferen.

Hoe dan ook, het is altijd jammer als weer iemand de lol in z'n hobby ontnomen wordt door het gedrag van anderen.
RETROBAHN A.G.

Vinkendrecht

• Offline Offline
    • Vinkendrecht
« Reactie #9 Gepost op: 20 August 2010, 13:43:23 »
Citaat
Opvallend hoe snel men hier een ander forum kan afkraken zonder zich ook maar in de situatie te verdiepen. Er wordt iets gelezen en vervolgens wordt gelijk Roland maar afgekraakt,

Ik kraak niets af. Ik kijk / keek geregeld op zijn site voor informatie. Ik vindt het alleen jammer dat hij commentaar levert op iets waaraan hij zichzelf ook wel eens schuldig maakt.

Daarbij merk ik wel op dat ik het wel met hem eens ben dat steeds meer forums of mail lijsten gebruikt worden om onderlinge vete's uit te vechten.
Ik heb niets tegen Roland, maar bekritiseer alleen de manier waarmee hij soms communiceert met mensen die goed bedoelde berichten of foto's naar hem stuurde en hierbij spreek ik dus uit ervaring.
groeten, Martin Vink Dordrecht

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 20 August 2010, 13:47:12 »
@ Arjen-V

Bedoeling van het bericht is en was alleen een melding hierover te doen, was persoonlijk niet zo geïnteresseerd in de reden waarom.

Ben het wel eens dat er op fora (lees: welk forum dan ook (uitzonderingen daargelaten)) soms berichten achtergelaten worden die vol staan met 'smerige' woorden of commentaar. Het wordt mijns inziens teveel gebruikt om te 'bashen' en niet om een goede ondersteuning te geven.
Jeroen

Jeroen Mooij

• Offline Offline
  • check www.roestrijden.nl
« Reactie #11 Gepost op: 20 August 2010, 15:13:18 »
Bij Roestrijden.nl worden we al vanaf dag 1 bestookt met mailtjes of opmerkingen van mensen die de betreffende dienstregeling opeisen.
Er zijn zelfs individuen die collega fotografen wegsturen van een fotospot middels een mededeling dat de trein op een ander spoor doorkomt.

Persoonlijk vind ik dit rail-autistischgedrag een verachtelijke vorm van het verzieken van andermans pret.

Gun elkaars hobby, en deel je ervaringen (en foto's).
Je zal er toch nooit de honderdduizend mee winnen.
Het laten meegenieten van jouw product door medeliefhebbers geeft een veel zoetere euforie dan zo'n afgunstige houding.

Groet,

Jeroen Mooij
mede-oprichting Roestrijden.nl
Treinen moeten rijden

Arjen-V

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 20 August 2010, 15:23:16 »
Bedoeling van het bericht is en was alleen een melding hierover te doen, was persoonlijk niet zo geïnteresseerd in de reden waarom.
kortom stemming makerij.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 20 August 2010, 15:30:12 »
Arjen,

Dat is vrij kort door de bocht natuurlijk he ;) Ik kom niet veel op RolandRail en nu ik dit hier lees, heeft het plaatsen voor mij toegevoegde waarde en
is totaal geen stemmingmakerij.

Gr. Remco.

Arjen-V

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 20 August 2010, 15:43:55 »
Dan had CB bij zijn openingspost ook de verder moeten lezen op RR en de reden van het stoppen moeten vermelden, en niet domweg linken naar het Cargonieuws, nu wordt gedaan als of Roland de zwarte piet is, terwijl dat dus niet het geval is.

En waarom iets posten als je de reden zelf totaal niet interesseert, laat staan dat je de reden van iets weet, das voor mij gewoon stemmingmakerij.