Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door TonM
Vandaag om 12:21:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 12:13:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:54:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 11:42:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 11:10:14
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 11:00:30
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Bauarbeiten im gange door Overet
Vandaag om 10:16:28
Eerste hulp bij Freecad door C_Jabaaij
Vandaag om 09:59:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Spoor010
Vandaag om 09:54:26
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41

Auteur Topic: Rolandrail: slecht nieuws  (gelezen 15347 keer)

Remco.

• Offline Offline
Re:Rolandrail: slecht nieuws
« Reactie #15 Gepost op: 20 August 2010, 15:48:11 »
Arjen,

Nogmaals, ik lees nergens dat CB Roland de zwarte piet toeschuift.

En sommige mensen interesseren zich niet voor de reden, alleen voor de gevolgen en ook dat mag.

Dus geen stemmingmakerij.

Gr. Remco.

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 20 August 2010, 16:05:46 »
Dan had CB bij zijn openingspost ook de verder moeten lezen op RR en de reden van het stoppen moeten vermelden, en niet domweg linken naar het Cargonieuws, nu wordt gedaan als of Roland de zwarte piet is, terwijl dat dus niet het geval is.

Dat ben ik niet met je eens. Jij leest net iets meer in mijn post dan ikzelf. Hoop wel dat de mensen als ze mijn post openen zelf gaan kijken naar het waarom.  Voor mij was dit besluit van Roland aanleiding om ook mensen hier te informeren en niets meer.

« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 16:13:48 door ClarksonBlues. Reden: tekst aangepast »
Jeroen

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #17 Gepost op: 20 August 2010, 16:11:30 »
Er zijn genoeg voorbeelden hoe het wel moet, maar het valt me op dat met name jongeren zich schuldig maken aan ontsporende reacties op fora. Dat kan ook komen doordat ouderen zich minder met digitale communicatie bezig houden.
Wat weer kan leiden tot intepretatieconflicten tussen "grappig" bedoelde jongeren en oudere digibeten. Hebben we op beneluxspoor ook regelmatig zien gebeuren.
Maar over het algemeen (en dus niet allemaal) gedragen jongeren zich veel minder geremd dan de generatie ervoor dat deed. En misschien lijkt het wel alleen maar zo, omdat elk incident tegenwoordig via internet wel ergens terug te vinden is, maar goed, dan gaan we wel heel ver off topic filosoferen.

Hoe dan ook, het is altijd jammer als weer iemand de lol in z'n hobby ontnomen wordt door het gedrag van anderen.

Sorry maar ik denk dat jij wel heel erg generaliseert. Ikzelf zit op een forum over cruise schepen enz. Daar is de gemiddelde leeftijd rond de 45/50. Als je ziet hoe met tijd en wijle mensen elkaar in de haren vliegen....... Ik heb zelf een youtube account als je ziet hoe op sommige met name oudere youtubers gereageerd word op mijn video's over cruise schepen. Laatst heb ik uit armoede 1 video eraf gehaald en weer opnieuw moeten plaatsen omdat er een scheld partij tussen 2, 50's aan de gang was. Binnen 2 dagen 98 posten over en weer.

Zo heb ik ook mijn gastenboek op mijn website gesloten. Wederom door een dame die nodig achte om mij lastig te vallen dat cruises vakanties waren bedacht door de duivel. Op het laatst begon ze te drijgen met de dood. Na een kleine onderzoek kwam ik erachter dat de dame 38 vanuit notabene een kerk zat te posten.

Enkele voorbeelden van mijn ervaringen op het internet. Ik vindt dat het de schuld geven alleen aan jongeren net zo erg en misschien wel erger dan het feit waarvan jij hen beschuldigd.

Groet Ben.

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #18 Gepost op: 20 August 2010, 16:24:54 »
Over het algemeen is het de bekende kleine groep die het verpest voor de rest. Berichten van dat groepje kun je het beste negeren/verwijderen.

Al is bovenstaand geval wel erg extreem. Bedreigingen (al of niet met de dood) zou ik persoonlijk altijd melden bij de sterke arm.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #19 Gepost op: 20 August 2010, 16:33:00 »
och, laat Bessel lekker de verzuurde ouwe mopperaar uithangen, ik heb hier bonje met van alles en nog wat qua leeftijd. Het soort gedonder verschilt misschien wat (ouderen voelen zich om het minste of geringste onheus bejegend en gaan vervolgens op hoge toon van alles lopen brallen en stampvoetend hun account opzeggen en jongeren posten meer meligheid) maar gezeik is er toch altijd en domheid is niet leeftijdsgebonden.
naja ach, ik begin zelf ook al aardig kaal te worden ondanks dat ik met petroleum masseer... ik begin straks ook vanzelf zulke dingen uit te slaan.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #20 Gepost op: 20 August 2010, 16:36:47 »
Om weer terug te keren naar het nieuws over Rolandrail,
Ik lees dat alleen dat Cargonieuws niet meer wordt bijgehouden en dat er een waarschuwing is uitgegaan dat dat ook kan gebeuren met het forum en blog.
Het forum en Blog blijven dus nog bestaan of het moet verder uit de hand lopen (en dus te veel werk worden voor Roland).
Vr. groeten,
Bob

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #21 Gepost op: 20 August 2010, 16:43:20 »
Enkele voorbeelden van mijn ervaringen op het internet. Ik vindt dat het de schuld geven alleen aan jongeren net zo erg en misschien wel erger dan het feit waarvan jij hen beschuldigd.
Ik beschuldig geen mensen, ik geef mijn mening. Ik denk dat bij andere interesses weer een andere leeftijdsgroep zich als dissonant gedraagt. Spoorwegliefhebbers worden meestal niet als notoire zondaars bestookt, ook al is dit wel een heel bizar voorval. Er zijn trouwens genoeg jongeren die de hobby wel op een positieve manier beleven, anders had het hele modelspoor niet eens bestaansrecht meer, maar ik geef aan waarom ik vind (dat is mijn mening dus die mag je bestrijden) dat die groep zich makkelijker op internet laat gelden dan de oudere generatie, waardoor de verhouding bij discussies vaak scheef ligt.
In de modelspoorwereld (en nog veel meer in bv autoclubs e.d.) is mijn persoonlijke ervaring dat veel jongeren bij discussies sneller over de schreef gaan dan mensen van boven de 40.
RETROBAHN A.G.

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 20 August 2010, 16:53:47 »
dat cruises vakanties waren bedacht door de duivel.

is dat niet zo dan ??

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #23 Gepost op: 20 August 2010, 17:02:43 »
Over het algemeen is het de bekende kleine groep die het verpest voor de rest. Berichten van dat groepje kun je het beste negeren/verwijderen.

In theorie waar natuurlijk, maar het blijft hobby en een ieder, dus ook Roland, heeft het recht om de stekker uit zijn eigen site te trekken als hij dat gezeik eens zat wordt.

Natuurlijk zijn het uitzonderingen, maar als je er gevoelig voor bent (en dat ben ik bijvoorbeeld zelf ook net als Roland) dan ontneemt het je op een gegeven moment alle plezier en motivatie. Een van de redenen waarom ik met mijn grote site stopte was het continue gevecht met mensen die je foto's overal maar gebruiken zonder enige bronvermelding, zonder het even te vragen (heb nog nooit nee gezegd) en die je voor werkelijk van alles uitmaken als je er een net mailtje over stuurt.

Het is net als in de maatschappij een enkeling die het met zijn asociale gedrag verstiert, maar het verschil is dat we het in de maatschappij niet kunnen ontlopen en in de hobby wel.

Ik denk, ook gezien wat er allemaal eerder is gebeurd, dat Roland de juiste beslissing heeft genomen

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #24 Gepost op: 20 August 2010, 17:04:35 »
Ja dat is zo, want, God schiep mens en dier maar geen koopvaardijofficier! want die creaturen schiep de duivel in zijn vrije uren ;)

SK, haast gepensioneerd koopvaardij officier.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

reMARKable

• Offline Offline
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
« Reactie #25 Gepost op: 20 August 2010, 17:07:13 »
Een beetje een zijstapje in die topic; maar hoe komt het toch dat mekaar het licht in de ogen niet wordt gegund? Als je vervolgens die foto hebt en dan nog neit wil delen....

Ik merk zelf tijdens het treinenspotten ook dat men van alles probeert om je maar weg te krijgen oid
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #26 Gepost op: 20 August 2010, 17:12:09 »
Dat heb ik in de jaren negentig toen ik nog veel deed in NL ook wel eens meegemaakt, maar dat waren wel uitzonderingen. Er zijn er nu eenmaal voor wie dat fotograferen hun leven is (en die kunnen daar héél ver in gaan) en die willen graag die unieke plaat net als een ander b.v. een parkeerplek voor de ingang of een lege coupé wil.

Persoonlijk zou ik niet weten waarom ik plaatjes zou maken als ik ze niet zou delen op het net, omdat ik persoonlijk niet zou weten wat ik er anders mee moet.
« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 18:29:54 door Peter van der Leek. Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten »

GW

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 20 August 2010, 17:13:58 »
Remarkable...

"de wortel van alle kwaad is de geldzucht".

Zal ook in dit geval wel weer opgaan...

Gerard

Sjeffie

• Offline Offline
  • Mijn bloedgroep is H0
« Reactie #28 Gepost op: 20 August 2010, 17:15:56 »
Dus niets nieuws; het plezier voor velen wordt door enkele zieke geesten verstoord.

Het is dan ook niet vreemd dat veel gastenboeken worden gesloten!

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #29 Gepost op: 20 August 2010, 17:17:52 »
Remarkable...

"de wortel van alle kwaad is de geldzucht".

Zal ook in dit geval wel weer opgaan...

Nee hoor, een gebrek aan opvoeding en - ja hoor daar zijn ze - normen en waarden. Die zijn voor de standaard Nederlander alleen voor de buurman bedoeld, net als respect, regels en wetten. Wat wil je als de leider van dit land er het vaakst over praat maar ze het eerst vergeet als er weer aan de macht geroken kan worden. Maar ik denk dat ik nu een beetje offtopic ga  ;D