Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat is dit voor component door Dirk J
Vandaag om 17:31:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 17:17:20
Fotowedstrijd 2025 door Hans Reints
Vandaag om 17:15:38
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Piko blauwe 1000 door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 17:02:44
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 15:17:20
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door basjuh1981
Vandaag om 13:18:39
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Terschellinger Spoor door Tjalling
Vandaag om 11:31:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Charles_
Vandaag om 10:09:24
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 09:17:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 08:45:31
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 08:25:51
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 149572 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #615 Gepost op: 26 June 2011, 17:54:58 »
Wat dacht je van a) domweg opgeheven of b) tractie gesteld door goederenvervoerders (zoals nu ook al gebeurt met de CNL)? ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #616 Gepost op: 26 June 2011, 17:59:09 »
CNL werd begreep ik tenminste kort geleden weer gereden met een 1700 van NS.
En domweg opheffen zou denk ik inderdaad erg dom zijn.
Mvgr Jan Wiebrand

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #617 Gepost op: 26 June 2011, 18:05:55 »
Dat zou kunnen, ik ben de laatste tijd niet echt lang genoeg in Nederland geweest om het spoor te observeren. Maar Die Bahn zal in dat geval gewoon op zoek gaan naar iemand die bereid is een BR 189 o.i.d. te verhuren ten behoeve van die trein (of het zelf in open access regelen). Lukt dat niet of loont dat niet, dan is het einde verhaal, zal de bedrijfseconomische redenering wel luiden.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1926
    • Flickr pagina
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #618 Gepost op: 26 June 2011, 18:56:29 »
NSR rijdt de City Night Line treinen tussen Emmerich en Amsterdam sinds de huidige jaardienst is ingegaan en dat was december vorig jaar. Voor de treinen naar Berlijn zijn over een paar jaar geen locs meer nodig want daar heeft de DB ICE's voor besteld... Nog zo'n tien jaar wat 1700-enbezig houden en dan zijn de meeste ICR rijtuigen waar ze dan nog voor of achter staan ook versleten. Dan is het denk ik gedaan met NSR Elocs. Het is veel eenvoudiger voor het weinige werk dan een loccie van Bombardier of Siemens te huren tegen die tijd of zal er een leger 1700-en een museale toekomst tegemoet gaan voor dit soort inzetten?

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #619 Gepost op: 26 June 2011, 19:30:46 »
Voor de CNL een meersysteemlok plaatsen lijkt me sowieso beter, geen lokwissel meer aan de grens.
Jammer voor de eloks van NS...
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom NS zo laat is begonnen met rek-duwtreinen

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #620 Gepost op: 26 June 2011, 19:46:43 »
Hulde, dat proberen we / ze bij NS al 25 jaar de nummerfanaten duidelijk te maken met 1122 / 1125.

Gr. Romeo
Nee hoor, die heet alleen 1122, omdat daarvan de lokplaten en andere accesoires die erop zaten toen ie nog geen botsneus had bewaard zijn. En dat was omdat de 1122 de laatste beneusde lok was...  ;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #621 Gepost op: 26 June 2011, 19:49:33 »
Toch vraag ik me dan af hoe dat in de toekomst zal gaan met de Citynightline en de Berlijntreinen.

DB is bezig bij Siemens een hele grote serie nieuwe treinstellen te bestellen, afgeleid van de ICE's. Een deel daarvan is ook geschikt voor inzet in NL. (dit alles volgens RailMagazine 285) Dus dat zou een opvolger kunnen zijn voor de huidige Berlijn-treinen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 350
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #622 Gepost op: 26 June 2011, 23:05:40 »
Voor de CNL een meersysteemlok plaatsen lijkt me sowieso beter, geen lokwissel meer aan de grens.

En als ze dan een 186 in plaats van een 189 ervoor hangen, kunnen ze nog 160 ook in plaats van 140... Als de V250 nou eens ooit helemaal in dienst zou komen op de HSL, komen er natuurlijk wel weer wat 186'ers vrij (even los van eventuele contracten of wat dan ook)...

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #623 Gepost op: 26 June 2011, 23:07:51 »
En als ze dan een 186 in plaats van een 189 ervoor hangen, kunnen ze nog 160 ook in plaats van 140...

Waar?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #624 Gepost op: 26 June 2011, 23:16:39 »
In Nederland alleen Amsterdam-Utrecht, waar het amper loont
« Laatst bewerkt op: 27 June 2011, 08:09:25 door Bob Rodenburg. Reden: onnodige quote »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #625 Gepost op: 26 June 2011, 23:17:13 »
My point exactly ;).

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 350
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #626 Gepost op: 27 June 2011, 08:40:09 »
Klopt, maar doelde er eigenlijk op als er tractie voor wordt gehangen die doorrijdt tot diep in Duitsland... In Duitsland zijn meer mogelijkheden om lekker op te schieten op het spoor :P

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #627 Gepost op: 27 June 2011, 12:59:07 »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #628 Gepost op: 27 June 2011, 13:12:22 »
Ik denk niet dat de stroomafnemers oranje spuiten  ;D

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #629 Gepost op: 27 June 2011, 15:02:10 »
Buiten de oranje stroomafnemers ziet het wel gaaf uit. Alleen wel een wit of geel vlak op de neus maken, voor de toelating! ;) (y)

Gr. Rick