Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorzeven
Vandaag om 14:00:51
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door Frits C
Vandaag om 13:58:15
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Antennes op Roco 1753 door spoorfan
Vandaag om 13:55:47
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 13:31:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Jeroen Water
Vandaag om 13:25:34
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Eenerspoor
Vandaag om 13:14:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 13:05:55
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 11:58:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 10:33:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:23:51
Station Voorburg ‘t Loo in 1:87 H0 door Pauldg
Vandaag om 08:26:26
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door GD
Vandaag om 08:14:42
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
28 June 2025, 23:04:30
Nederlandse Spoordijk in H0 door Miniature Holland
28 June 2025, 22:22:11
Stadswapen Amersfoort op NS Cargo 1637 door pagoda of funn
28 June 2025, 22:16:56
Randstadrail Baan 1:87 H0 (V.h. Den Haag-R’dam Hofplein Lijn) door Miniature Holland
28 June 2025, 22:13:50
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
28 June 2025, 21:54:44
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door MOVisser
28 June 2025, 21:22:14
Nijmegen in h0 door Dave.......
28 June 2025, 21:04:44
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 141826 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #615 Gepost op: 26 June 2011, 17:54:58 »
Wat dacht je van a) domweg opgeheven of b) tractie gesteld door goederenvervoerders (zoals nu ook al gebeurt met de CNL)? ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #616 Gepost op: 26 June 2011, 17:59:09 »
CNL werd begreep ik tenminste kort geleden weer gereden met een 1700 van NS.
En domweg opheffen zou denk ik inderdaad erg dom zijn.
Mvgr Jan Wiebrand

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #617 Gepost op: 26 June 2011, 18:05:55 »
Dat zou kunnen, ik ben de laatste tijd niet echt lang genoeg in Nederland geweest om het spoor te observeren. Maar Die Bahn zal in dat geval gewoon op zoek gaan naar iemand die bereid is een BR 189 o.i.d. te verhuren ten behoeve van die trein (of het zelf in open access regelen). Lukt dat niet of loont dat niet, dan is het einde verhaal, zal de bedrijfseconomische redenering wel luiden.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
    • Flickr pagina
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #618 Gepost op: 26 June 2011, 18:56:29 »
NSR rijdt de City Night Line treinen tussen Emmerich en Amsterdam sinds de huidige jaardienst is ingegaan en dat was december vorig jaar. Voor de treinen naar Berlijn zijn over een paar jaar geen locs meer nodig want daar heeft de DB ICE's voor besteld... Nog zo'n tien jaar wat 1700-enbezig houden en dan zijn de meeste ICR rijtuigen waar ze dan nog voor of achter staan ook versleten. Dan is het denk ik gedaan met NSR Elocs. Het is veel eenvoudiger voor het weinige werk dan een loccie van Bombardier of Siemens te huren tegen die tijd of zal er een leger 1700-en een museale toekomst tegemoet gaan voor dit soort inzetten?

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #619 Gepost op: 26 June 2011, 19:30:46 »
Voor de CNL een meersysteemlok plaatsen lijkt me sowieso beter, geen lokwissel meer aan de grens.
Jammer voor de eloks van NS...
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom NS zo laat is begonnen met rek-duwtreinen

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4047
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #620 Gepost op: 26 June 2011, 19:46:43 »
Hulde, dat proberen we / ze bij NS al 25 jaar de nummerfanaten duidelijk te maken met 1122 / 1125.

Gr. Romeo
Nee hoor, die heet alleen 1122, omdat daarvan de lokplaten en andere accesoires die erop zaten toen ie nog geen botsneus had bewaard zijn. En dat was omdat de 1122 de laatste beneusde lok was...  ;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #621 Gepost op: 26 June 2011, 19:49:33 »
Toch vraag ik me dan af hoe dat in de toekomst zal gaan met de Citynightline en de Berlijntreinen.

DB is bezig bij Siemens een hele grote serie nieuwe treinstellen te bestellen, afgeleid van de ICE's. Een deel daarvan is ook geschikt voor inzet in NL. (dit alles volgens RailMagazine 285) Dus dat zou een opvolger kunnen zijn voor de huidige Berlijn-treinen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #622 Gepost op: 26 June 2011, 23:05:40 »
Voor de CNL een meersysteemlok plaatsen lijkt me sowieso beter, geen lokwissel meer aan de grens.

En als ze dan een 186 in plaats van een 189 ervoor hangen, kunnen ze nog 160 ook in plaats van 140... Als de V250 nou eens ooit helemaal in dienst zou komen op de HSL, komen er natuurlijk wel weer wat 186'ers vrij (even los van eventuele contracten of wat dan ook)...

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #623 Gepost op: 26 June 2011, 23:07:51 »
En als ze dan een 186 in plaats van een 189 ervoor hangen, kunnen ze nog 160 ook in plaats van 140...

Waar?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #624 Gepost op: 26 June 2011, 23:16:39 »
In Nederland alleen Amsterdam-Utrecht, waar het amper loont
« Laatst bewerkt op: 27 June 2011, 08:09:25 door Bob Rodenburg. Reden: onnodige quote »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #625 Gepost op: 26 June 2011, 23:17:13 »
My point exactly ;).

Michael

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #626 Gepost op: 27 June 2011, 08:40:09 »
Klopt, maar doelde er eigenlijk op als er tractie voor wordt gehangen die doorrijdt tot diep in Duitsland... In Duitsland zijn meer mogelijkheden om lekker op te schieten op het spoor :P

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #627 Gepost op: 27 June 2011, 12:59:07 »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4047
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #628 Gepost op: 27 June 2011, 13:12:22 »
Ik denk niet dat de stroomafnemers oranje spuiten  ;D

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #629 Gepost op: 27 June 2011, 15:02:10 »
Buiten de oranje stroomafnemers ziet het wel gaaf uit. Alleen wel een wit of geel vlak op de neus maken, voor de toelating! ;) (y)

Gr. Rick