Een stukje dat twee keer zo groot is als het hele Nederlandse spoorwegnet ja.
Een strategische reserve is altijd goed om te hebben
Ik heb het idee dat er later een heel groot stoptreinmterieel tekort komt
Misschien qua km's, maar er wordt veel minder gereden dan hier en zoals gemeld zitten ze daar al heel ruim in de loks... anders waren series als de CC6500 echt niet recent gesloopt.
Herinstructie? Is de bediening van de 1800 dan zoveel anders dan van de 1600/1700?
de hoeveelheid SGMm die er is, is lang niet zo groot als de hoeveelheid mat 64 die er is/was.Of heeft de ns genoeg aan die Sprinters?
Het ging mij erom dat het een klein stukje werd genoemd.
NS heeft veel te veel IRM en SLT besteld. Daarnaast zit NS inmiddels financieel te ruim in zijn jasje. Dat komt onder andere door de enorme tariefstijgingen van de afgelopen jaren. Daardoor kan NS zich deze verkwisting permitteren. Dit was twintig jaar geleden volstrekt ondenkbaar.
De enige die nog rijd is de 1856 (1656) die van het NSM (Spoorwegmuseum) is. Staat momenteel ook op de Zaanstraat dacht ik.Gr. Rick
Ze hebben dus niet zomaar teveel besteld, maar een moedwillig plan daarvoor. Of dacht je dat dit soort bestellingen gewoon aan de koffietafel besproken worden in de trant van "Laten we maar 10 stellen extra nemen, want da's altijd handig?"
NSR heeft helemaal niet teveel VIRM en SLT besteld.Die hebben ze moedwillig besteld om mat64 af te voeren, maar dusook het getrokken treinen bedrijf .Simpelweg omdat een treinstel een stuk goedkoper is in exploitatie en onderhoud dan een getrokken trein.Ze hebben dus niet zomaar teveel besteld, maar een moedwillig plan daarvoor. Of dacht je dat dit soort bestellingen gewoon aan de koffietafel besproken worden in de trant van "Laten we maar 10 stellen extra nemen, want da's altijd handig?"