Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 21:31:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:05:35
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 20:30:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 20:27:44
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:54:41
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 215907 keer)

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #615 Gepost op: 04 October 2011, 18:43:48 »
Ben ik nou blind of heeft de DDZ geen klassestrepen meer?

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #616 Gepost op: 04 October 2011, 18:49:31 »
Mooie foto's Jordy! @Sneeuwtrein: nee er is niets met je ogen. Dat was hier eerder ook al geconstateerd meen ik.

Grtz,

Niels

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #617 Gepost op: 04 October 2011, 18:57:19 »
Jullie zijn beide blind ;D : http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6202091435/in/photostream

Op de ABvk ontbreken de eerste klasse strepen kennelijk (nog).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #618 Gepost op: 04 October 2011, 19:05:50 »
Mooie foto's Jordy! @Sneeuwtrein: nee er is niets met je ogen. Dat was hier eerder ook al geconstateerd meen ik.

Grtz,

Niels
Deze foto's zjn niet van mij helaas maar vind ze zelf ook erg mooi!, wou dat ik die al voor mijn lens had!!

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #619 Gepost op: 04 October 2011, 20:03:42 »
Verdorie. Ben ik een keer een dagje vrij komt het stel naar Zwolle (mijn standplaats)  :-X. Nou, hopen maar dat ik morgen wat meer geluk heb.  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #620 Gepost op: 04 October 2011, 20:35:17 »
Ik heb sterke twijfels over de zin van dit project. Ook heb ik zorgen over de aanzeteigenschappen van de zeswagentrein bij gladde sporen. Maar qua uiterlijke vormgeving vind ik het een grote vooruitgang t.o.v. van DD-AR.

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #621 Gepost op: 04 October 2011, 20:40:08 »
Maar qua uiterlijke vormgeving vind ik het een grote vooruitgang t.o.v. van DD-AR.
Mee eens, totdat je bij de mDDM komt.  ;D
Ookal denk ik dat ik dit treinstel toen hij net in de jaren 80 op de baan kwam ook wel heel mooi gevonden zou hebben.

Jullie zijn beide blind ;D
Op de ABvk ontbreken de eerste klasse strepen kennelijk (nog).
Heb op nog een andere foto gezien dat dee andere 1e klas nu dichter bij de stuurstand zit, vandaar dat ik hem niet zag.
« Laatst bewerkt op: 04 October 2011, 22:28:23 door Sneeuwtrein »

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #622 Gepost op: 04 October 2011, 23:14:22 »
Heb hem vandaag twee keer langs zien komen, foto is niet waardig om te plaatsen hier. In het echt als ie snel langs flitst kan het er mee door maar ben er nog steeds niet weg van.

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #623 Gepost op: 04 October 2011, 23:27:47 »
Ik heb sterke twijfels over de zin van dit project. Ook heb ik zorgen over de aanzeteigenschappen van de zeswagentrein bij gladde sporen. Maar qua uiterlijke vormgeving vind ik het een grote vooruitgang t.o.v. van DD-AR.
lol, viel me ook al een paar keer op idd irl huidige dienstvoering!

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #624 Gepost op: 04 October 2011, 23:31:29 »
De MddM is nu teruggebracht naar alleen 2de klas stoelen  :o
of was dat al iemand op gevallen.

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #625 Gepost op: 04 October 2011, 23:35:56 »
De MddM is nu teruggebracht naar alleen 2de klas stoelen  :o
of was dat al iemand op gevallen.
Het was mijn ook al opgevallen van d mDDM, maar hij heet nog wel evenveel ramen, dus hoe heeft men dat gedaan zonder extra beenruimte te creëren.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #626 Gepost op: 05 October 2011, 07:56:01 »
Tegenwoordig houdt men geen rekening meer met de stoelopstelling t.o.v. de raampartijen. Daarom zit je tegenwoordig in gereviseerd materieel ook rustrig met je snuffert tegen een wand aan te kijken in plaats van door glas.

Kijk maar eens goed bij ICRM, ICMm, SGMm, Thalys, ICE, Plan T (alleen kun je daar nu niet meer doorheen lopen.....) Men zegt wel eens dat je niet achterom moet kijken, maar ik vind dat men hier vroeger toch veel beter mee omsprong dan nu. Neem Mat'54 als voorbeeld. Oorsponkelijk zat je daar altijd tegen over elkaar (vis á vis). Toen men in de jaren '70 een aantal; stellen verbouwde tot coachstellen (busopstelling = achter elkaar), hield men keurig rekening met de raampartijen.

Tegenwoordig moet een bak zo veel mogelijk zitplaatsen bevatten. Men bepaald de benodigde beenruimte tussen de stoelen en plemt een bak dan zo vol mogelijk, ongeacht of je nu naar buiten kunt kijken of niet. Bij DDZ wordt het helemaal idioot, daar heb je straks in de 2e klas dus twee verschillende maten ramen en in de 1e klas dus ook. Erg rommelig als je het mij vraagt.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #627 Gepost op: 05 October 2011, 08:19:19 »
Toen men in de jaren '70 een aantal; stellen verbouwde tot coachstellen (busopstelling = achter elkaar), hield men keurig rekening met de raampartijen.

Volgens mij zat je in de IC-stellen met coachopstelling op sommige plekken ook gewoon tegen de middenstijlen aan te kijken....
Reinier

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #628 Gepost op: 05 October 2011, 08:48:30 »
Inderdaad, mede een reden om die coach-stellen zoveel mogelijk te mijden, want de vrije plekken waren natuurlijk altijd bij zo'n stijl  :-\ (andere reden was dat de oorspronkelijke banken gewoon een stuk beter zaten  :) )

Huub

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #629 Gepost op: 05 October 2011, 09:22:18 »
boeie, iedereen zit nu toch alleen maar in zn telefoon te loeren of er nog iemand op facebook zegt "ik ben net opgestaan, het is vroeg" of "hmmm lekker boterham met hagelslag" en dan als eerste op "vind ik leuk" te klikken.