Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:39:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 21:26:01
Rijnstraat door R1954
Vandaag om 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Vroeger
Vandaag om 20:37:04
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 20:17:37
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
NS 8100 in 0 door FritsT
Vandaag om 20:14:36
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216578 keer)

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #240 Gepost op: 22 August 2011, 18:35:45 »
@ Tijgernootje:

SLT heeft last gehad van de bekende kinderziektes. Dat was 'vroegâh' niet anders. Kijk bijvoorbeeld naar de diesels van de serie 6400 waarbij al snel windleiplaten werden gemonteerd en software werd bijgewerkt, en ook de Sprinters en Plan V zullen het nodige aan kinderziektes hebben gekend. Dat dit in de media van die tijd niet breed werd uitgemeten, juist dàt is tekenend voor 'vroegâh'. Privatisering kenden we nog niet en over vertragingen bij het staatsbedrijf NS werd in de jaren '70 en '80 door geen parlementariër gerept (in tegenstelling tot nu).

Ergo: simpelweg nu met vroeger vergelijken gaat mank. Het spoorweglandschap is teveel veranderd, zowel geografisch, materieeltechnisch als qua bedrijfsvoering. Waar vroeger nog een prototype werd gebouwd, gebruikt men tegenwoordig veel computersimulaties. En ook daarmee kun je prima treinen bouwen, mits je maar op de juiste condities hebt getest...

Groeten, Geoffrey

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #241 Gepost op: 09 September 2011, 11:48:13 »
Via Somda:

http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/6129228973/

ik vind het er wel aardig uitzien, niet mooi of lelijk maar gewoon.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11731
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #242 Gepost op: 09 September 2011, 11:53:23 »
Niks mis mee, ziet er prima uit.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #243 Gepost op: 09 September 2011, 11:58:33 »
Smaken verschillen. Ik vind het lelijk. Op zich is een dubbeldekker al "onrustig" door de dubbele rij ramen en de ramen die op de balkons dan weer op een andere hoogte zitten (en op het motorrijtuig weer een enkele rij), maar dat wordt door deze beschildering nog eens extra verstrekt. Jammer, veel te onrustig naar mijn smaak.

Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11731
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #244 Gepost op: 09 September 2011, 12:08:13 »
*pakt de DSM-IV er even bij*  ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #245 Gepost op: 09 September 2011, 12:10:41 »
De eerste DDZ zou gisteren of vandaag een proefrit hebben gemaakt maar door technische problemen is dat echter nog niet van de grond gekomen.
Het is even wennen en smaken verschillen. Wel denk ik dat ze net als bij de ICMm de vernieuwde kleuren geel en blauw hebben toegepast.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 09 September 2011, 12:25:24 door Koploper4240. Reden: Nutteloze link verwijderd »

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #246 Gepost op: 09 September 2011, 12:17:39 »
*pakt de DSM-IV er even bij*  ;)

Ach, dan kom je vast uit op dinges-NOS (not otherwise specified)  ;D
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #247 Gepost op: 09 September 2011, 12:19:43 »
Ik kwam op een pagina op Flickr wel een plaatje tegen van de complete stam klik
Maar andere berichten hier lees je kennelijk niet. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11731
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #248 Gepost op: 09 September 2011, 12:19:52 »
Inderdaad, DDZ-NOS  (y)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
    • Mijn fotosite
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #249 Gepost op: 09 September 2011, 12:22:10 »
Door Design Zeeziek?  ;D 8)
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #250 Gepost op: 09 September 2011, 12:24:45 »
Hij lijkt wel van Lego op die foto.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #251 Gepost op: 09 September 2011, 12:41:22 »
Ik kan ook niet erg warmlopen van dit 'design'. Je zou haast gaan denken dat een technisch tekenaar aan het ontwerpen is geslagen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #252 Gepost op: 09 September 2011, 12:45:14 »
Het merkwaardigst vind ik het patroon van de blauwe banen op de rijtuigen.
Ik krijg een beetje associaties met een hangbuikzwijn.  ;D

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #253 Gepost op: 09 September 2011, 13:04:23 »
Ah, we hebben een bijnaam...  (y)
Reinier

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #254 Gepost op: 09 September 2011, 13:04:47 »
Het merkwaardigst vind ik de plaats en grootte van het NS-logo op de mDDM (of heet dat nu dan mDDZ? ;D). Nogal klein en vlak tegen de blauwe band aan, terwijl je een enorme graffiti-uitdaging lege gele wand hebt. Dan had het logootje wel iets naar beneden gekund en wat groter, of zie ik iets over het hoofd?