Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Besselspoor
Vandaag om 23:12:38
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:56:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
Vandaag om 22:46:27
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 22:40:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:27:52
modulebaan in spoor 1 door Marc tramt
Vandaag om 22:14:38
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 21:57:35
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Bennis
Vandaag om 21:52:59
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:45:18
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door cor_b
Vandaag om 21:43:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:39:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 21:26:01
Rijnstraat door R1954
Vandaag om 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216662 keer)

Totty

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #120 Gepost op: 16 August 2011, 19:57:04 »
Lekker groot ruit voor de MCN, kan hij mooi stenen vangen, of een zwaan die bij mij door de voorruit van een 1100 kwam.

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #121 Gepost op: 16 August 2011, 20:26:40 »
Dat blauwe dak en voorkant ziet er niet uit! hadden ze beter gewoon grijs kunnen doen zoals de VIRM enzo. Ik ben nog steeds benieuwd wat er tussen Amf en Zl komt te rijden als die dingen straks allemaal om gebouwd zijn. Want dat is (helaas) het enige wat hier nog rijdt.

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #122 Gepost op: 16 August 2011, 20:29:42 »
Nouja helaas, ze zijn in ieder geval degelijk genoeg om ook tijdens de winter gewoon lekker door te rijden. Dus ik heb er niet zoveel moeite mee. Comfort is natuurlijk een ander verhaal.
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij dat blauwe dak. Maar nog eerder ben ik benieuwd naar het algemene comfort. We zullen zien.
Mvgr Jan Wiebrand

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #123 Gepost op: 16 August 2011, 20:31:41 »

Wat ben ik blij dat ik tijdperk verleden rij en niet heden! ;D
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #124 Gepost op: 16 August 2011, 20:37:12 »
Ja ze rijden wel (bijna) altijd. Iemand die weet wat er dan hier in Hwijk komt te rijden? het enige wat ik kan bedenken zijn die sletjes, maar dan hebben ze een trein van 1 km nodig om al die toeristen hier naar harderwijk te krijgen. Ja ik werk met die toeristen dus dat kan ik wel met enige zekerheid zeggen.
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #125 Gepost op: 16 August 2011, 20:42:13 »
Ja ze rijden wel (bijna) altijd. Iemand die weet wat er dan hier in Hwijk komt te rijden? het enige wat ik kan bedenken zijn die sletjes, maar dan hebben ze een trein van 1 km nodig om al die toeristen hier naar harderwijk te krijgen. Ja ik werk met die toeristen dus dat kan ik wel met enige zekerheid zeggen.
Er rijdt ook ICM in de stoptreindienst tussen Zwolle en Groningen in de spits, dus waarom zouden ze geen DDZ'tjes of VIRM'pjes richting Harderwijk sturen? Grote kans dat ze dat doen, aangezien er ook nu stoptreindiensten worden uitgevoerd door DD-AR en er gewoonweg niet genoeg SLT is bestelt om alle elektrische stoptreinen in het hele land van dat nieuwe materieel te voorzien.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #126 Gepost op: 16 August 2011, 20:58:09 »
waarom heb ik het gevoel dat dit een bewerkte foto's is  ???
mocht dit geen bewerkte foto zijn dan vind ik hem toch goed geslaagd  (y), ben blij dat er geen nieuw spul bij komt  (y)


sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #127 Gepost op: 16 August 2011, 21:01:07 »

Gezien alle reflecties e.d. zou het wel een heel erg goede soep zijn. En dit klopt best aardig met de eerdere foto's die verschenen zijn tijdens de ombouw.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #128 Gepost op: 16 August 2011, 21:27:34 »
Dit lijkt mij geen bewerkte foto, kijk maar naar het gat in onder die panoramacabineruit, daar kijk je zo in. Bij en foto bewerking zou dat waarschijnlijk niet het geval zijn geweest.

Als ik dit zo zie ga ik steeds meer naar tpIII/IV verlangen :(.
« Laatst bewerkt op: 16 August 2011, 21:37:17 door nederduitsemeester. Reden: r en s omgedraaid in \"waarschijnlijk\" »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #129 Gepost op: 16 August 2011, 21:30:40 »
Waar zou dat gat eigenlijk voor kunnen dienen? Een systeem om de bestemming aan te duiden misschien?

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #130 Gepost op: 16 August 2011, 21:38:04 »
Komt een bestemmingsdisplay in.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

TreintjeDelft

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #131 Gepost op: 16 August 2011, 22:16:10 »
Ah, bedankt voor de info. Dat DD-AR gaat er heel anders uitzien.

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #132 Gepost op: 16 August 2011, 22:54:01 »
Komt een bestemmingsdisplay in.
Was het niet de ruitenwisser unit die daar zou komen?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #133 Gepost op: 16 August 2011, 22:59:51 »
Het wordt inderdaad steeds erger op het spoor... met ingang van SM90 is het redelijk bergafwaarts gegaan qua design bij NS (Reizigers) Ook hier blij dat ik maar tot circa 1980 ga op de modelbaan ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #134 Gepost op: 17 August 2011, 00:16:52 »
Vind het wel fris en vernieuwend staan... Nee, beslist niet lelijk.

Gele (verbouwde) DE-2 werd ook lelijk gevonden toen de rode stellen nog reden. En dat was ie natuurlijk ook met die grote voorruit i.p.v. de oorspronkelijke drie kleine... ;D
« Laatst bewerkt op: 17 August 2011, 00:18:23 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.