Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wensenlijst modelspoorhuizen, schaal N
door
MOVisser
Vandaag
om 22:14:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
St00mboy
Vandaag
om 22:10:25
Vraagje over Roco NS 1100, 63655
door
meino
Vandaag
om 21:59:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 21:57:59
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 21:45:34
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn
door
GD
Vandaag
om 21:37:08
Toebehoren in schaal 1:45 voor de Rhätische Bahn.
door
Mitchell
Vandaag
om 21:36:51
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen
door
Reinier Z.
Vandaag
om 21:35:29
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden?
door
1200blauw
Vandaag
om 21:35:11
NS ICNG (1:220)
door
lrrw
Vandaag
om 21:33:07
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:19:16
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
door
Daan!
Vandaag
om 20:50:22
Waar in de wereld is Mme. Sousterre?
door
72sonett
Vandaag
om 20:33:26
Noch 2021
door
Falcon10
Vandaag
om 20:28:51
Kellerstein; een nieuwe baan in H0
door
freekvo
Vandaag
om 20:20:42
NPE Modellbau 2021
door
Falcon10
Vandaag
om 20:16:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
mass am see
Vandaag
om 20:09:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
laurent
Vandaag
om 20:05:27
Nieuws over oud spul in Colombia
door
Joost O
Vandaag
om 20:01:35
IR lichtsluis van Modelbouwled, handleiding gevraagd.
door
VvKan
Vandaag
om 19:59:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
Vandaag
om 19:53:22
Falkenheim
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:52:49
Puls-breedte-sturing, schadelijk voor motor of decoder?
door
spock
Vandaag
om 19:21:26
Mat '36, 445. Zelfbouw.
door
GerardvV
Vandaag
om 19:10:19
Station Delft N spoor 1/160 zelfbouw
door
johnny
Vandaag
om 18:52:42
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
door
bosje77
Vandaag
om 18:29:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
NS264
Vandaag
om 18:19:05
Viessmann-Kibri-Vollmer 2021, nieuws van de fabrikant
door
charp
Vandaag
om 18:11:25
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant.
door
Pauldg
Vandaag
om 18:05:41
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 17:53:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren (gelezen 32123 keer)
janw
Offline
Berichten: 1989
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #15 Gepost op:
11 juli 2010, 01:20:18 »
@Overlast: beter zo?
linker armatuur is nieuw en moet hier nog wat verder bewerkt worden (vijlen).
Luchtleidingen door de neus aangebracht. De horizontale messing draad is een steuntje voor de omloopplaat, die uit 0,3 mm is gemaakt en dus wel wat steun kan gebruiken. Deze is hier nog niet gemonteerd.
Meegegoten leiding op het dak verwijderd:
Nu moet ik beslissen wat het volgende moet zijn. De omloopplaat stel ik nog even uit, want is kwetsbaar en moet dus zo laat mogelijk. Hetzelfde geldt voor de nieuwe frontramen. Het dak optuigen met details en dan de kop gaan openzagen lijkt me ook niet de juiste volgorde. Dus dan nu toch maar eerst de nieuwe frontramen.
Wat de zijramen van de cabine betreft heb ik besloten om geen nieuwe zijwand te maken. Ramen uitvijlen en nieuwe passende ruitjes maken lijkt me alles bij elkaar genomen de beste manier. Het vervangen van de voorwand *en* de zijwand van de cabine lijkt me te ingewikkeld (nieuwe zijwand had natuurlijk ook met de etiket-methode gekund, maar om dat stuk uit die zijwand te halen en het nieuwe in te plakken en alles daarna weer strak, gelijk en passend te krijgen .... ); dan maar liever wat prutsen met het inpassen van stukjes doorzichtige kunststof (hoewel dat ook aardig wat tijd kan kosten).
«
Laatst bewerkt op: 11 juli 2010, 01:23:13 door janw
»
Gelogd
AB 7216
Offline
Berichten: 1135
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #16 Gepost op:
11 juli 2010, 09:25:55 »
@janw,
hier nog enkele detailfoto's.
De kop:
De bufferbalk:
leidingwerk tussen de draaistellen, zijde 1:
leidingwerk tussen de draaistellen, zijde 2:
ik moet nog zoeken naar een foto van de cabine van de zijkant ivm het cabineraam.
als ik die vind, post ik hem ook nog wel.
Groeten Arjen
«
Laatst bewerkt op: 11 juli 2010, 14:32:34 door Remco Poppen
»
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
janw
Offline
Berichten: 1989
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #17 Gepost op:
11 juli 2010, 12:53:39 »
Zeer mooi en zeer nuttig!
Gelogd
AB 7216
Offline
Berichten: 1135
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #18 Gepost op:
11 juli 2010, 14:28:18 »
@janw;
ik heb helaas geen foto die haaks genomen is van de cabine.
hiervoor moet je even verder zoeken.
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
Overlast
Offline
Berichten: 2476
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #19 Gepost op:
12 juli 2010, 12:31:05 »
Goed zo, Jan!
Iets anders: is het niet handiger om een gleufje met een Roco railzaagje in de bufferbalk te zagen voor de omloopplaat en de messingdraad weg te laten? Geeft volgens mij een strakker resultaat.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
janw
Offline
Berichten: 1989
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #20 Gepost op:
12 juli 2010, 13:44:24 »
In theorie wel, maar ik heb de oude bufferbalk precies onder de omloopplaat afgezaagd, dus als ik daar weer zaag, zaag ik de nieuwe bufferbalk er ook af.
Die messingdraad wordt niet zichtbaar door de omloopplaat, straks (hoop ik...).
Bovendien: als die zaagsnede die jij bedoelt niet exact horizontaal zou uitvallen, wordt het lastig om de omloopplaat nog wel horizontaal d'r an te krijgen. Met deze methode valt er veel meer na te corrigeren. En de Roco-zaag is dikker dan de plaatdikte die ik wil plaatsen (0,3 mm).
«
Laatst bewerkt op: 12 juli 2010, 13:45:55 door janw
»
Gelogd
janw
Offline
Berichten: 1989
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #21 Gepost op:
12 juli 2010, 21:59:03 »
Zo, nu de grootste ingreep: het vervangen van de frontraampartij. De eerdere zaagingrepen heeft de kap goed doorstaan.
Met schilderstape juist onder en boven de zaagsnedes wordt een geleiding voor de zaag aangelegd en tevens de al gemaakte delen afgeschermd. En dan zagen maar.
Hierna nabewerken en als het gat groot en diep genoeg is, het nieuwe stuk inpassen.
En weer nabewerken (hoeken afronden, dakrand inkorten, algemeen bijvijlen)
Dan een laag primer, en buffers erop om het totale effect beter te kunnen beoordelen. Hierna dus plamuren.
«
Laatst bewerkt op: 12 juli 2010, 22:43:05 door janw
»
Gelogd
janw
Offline
Berichten: 1989
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #22 Gepost op:
13 juli 2010, 12:57:34 »
Fout; nog niet schuin genoeg:
Zo beter:
De voorste regenrand op het dak moest nu iets worden ingekort. Totaal is er nu, schat ik, ca. driekwart mm. van de dakrand afgegaan.
«
Laatst bewerkt op: 13 juli 2010, 12:59:54 door janw
»
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 3810
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #23 Gepost op:
13 juli 2010, 13:12:30 »
Citaat van: janw op 13 juli 2010, 12:57:34
Zo beter:
Inderdaad beter, maar nu zie je dat het voorste zijraampje niet helemaal 'vormvast' is, de voorste rand zou parallel moeten lopen met het frontvlak.
Remedie; voorste raamlijstje wegschuren en een recht stripje evergreen oplijmen?
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
janw
Offline
Berichten: 1989
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #24 Gepost op:
13 juli 2010, 13:21:03 »
Dat is op de laatste foto ook een gevolg van lichtval; in het echt ziet het er beter uit. De rubber rand wordt nog ofwel helemaal of bijna helemaal weggevijld; is zo inderdaad veel te groot. Imiteren met zwarte verf moet voldoende zijn.
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5066
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #25 Gepost op:
13 juli 2010, 14:42:22 »
Mooi wat je maakt Jan,
De schuinte van de ramen lijkt me goed. Met de foto van de zijkant krijg ik de indruk dat de ramen te klein zijn, maar dat wist je al. Ik heb ook de indruk dat de lengte hoogte verhouding niet klopt. Anders gezegd, ik denk dat de cabine iets langer zou moeten zijn.
Ik zal eens zoeken of ik nog een goede foto heb van de zijkant van de 1501. Anders kan ik ook wel een foto maken van de Philotrain, maar die vond je niet goed, dus dat helpt dan misschien niet.
Groeten,
Ivo
Gelogd
*
Maarten.T
Offline
Berichten: 887
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #26 Gepost op:
13 juli 2010, 15:52:42 »
Heb nog een plaatje uit mijn verzameling gevonden van de zijkant van de cabine.
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5066
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #27 Gepost op:
14 juli 2010, 22:56:46 »
Mooi plaatje 2278.
Voor de verhoudingen ontbreekt nu nog de deur.
In een ander draadje vond ik nog deze plaatjes van de Philotrain waaraan je toch een en ander kunt zien:
mvg,
Ivo
Gelogd
*
janw
Offline
Berichten: 1989
Bruggen-IG:
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #28 Gepost op:
15 juli 2010, 01:41:51 »
Als ik dit en dit vergelijk, krijg ik haast de indruk dat de cabine bij Philotrain te lang is ... ?
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10082
Re: BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren
«
Reactie #29 Gepost op:
15 juli 2010, 10:44:41 »
Nee, dat denk ik niet. Als je de lengte van de zandbak en dat schuine stukje ernaast bekijkt, die lijken me goed geproportioneerd, dan is de cabine ook goed op lengte. Valt wel op dat de remcilinder te klein is. Of niet goed op hoogte gemonteerd. Maar goed, kniesoor die er op let... De ramen zien er wel goed uit.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Kleinspoor NS 1500 verbeteren