Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€100.00
Per saldo:
€-150.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 20-05-2023
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Hoe herken ik een gepolariseerde wissel?
door
FreekH
Vandaag
om 00:33:58
Leuk Meuk
door
hervé
Vandaag
om 00:20:03
bouwen met modules in marokko
door
Rondje_HO
28 mei 2023, 23:44:12
de modeltrein club uit houten in het nieuws
door
Reeks77
28 mei 2023, 23:32:26
Mat 46 Rivarossi aandrijfassen
door
008200
28 mei 2023, 23:23:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Streamliner
28 mei 2023, 23:21:28
Testrail inrichten voor snelheidsmeting in i-train.
door
spock
28 mei 2023, 23:03:10
Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm.
door
NS264
28 mei 2023, 22:46:55
Info gezocht over een Brekina Daf model
door
MOVisser
28 mei 2023, 22:36:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
einte
28 mei 2023, 22:30:55
ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
door
henk
28 mei 2023, 22:20:05
Wie weet waar deze kasten lok vandaan komt?
door
Magic
28 mei 2023, 22:12:04
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
28 mei 2023, 22:00:38
Raadplaatje
door
Benelux795
28 mei 2023, 21:52:36
Marklin; extra stroom op spoor
door
Fritsprt
28 mei 2023, 21:45:50
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
28 mei 2023, 21:37:59
Artitec 6 deurs Stalen D draaistellen
door
AVH
28 mei 2023, 21:13:52
Beide lichtuitgangen decoder op één (led)lampje?
door
Hobojohn
28 mei 2023, 21:03:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
laurent
28 mei 2023, 20:25:11
sterkere motoren voor Piko hondekop
door
Treintje_komt_zo
28 mei 2023, 20:23:59
Witmoosdorf
door
Bert55
28 mei 2023, 20:23:53
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Ellerman
28 mei 2023, 20:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
mass am see
28 mei 2023, 20:20:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
28 mei 2023, 20:10:14
Upgrade DR5000 naar een YaMoRC YD7001
door
Karst Drenth
28 mei 2023, 20:02:32
iTrain en modulebaan
door
Ben
28 mei 2023, 19:54:42
DCC Draaischijf decoder
door
peterha
28 mei 2023, 19:27:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
28 mei 2023, 18:22:01
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
28 mei 2023, 17:53:02
3e Klasse bord email
door
FrankOpZolder
28 mei 2023, 17:37:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieeltests
(Moderator:
Materieeltest
) |
LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: LSM I11 rijtuigen + stuurstand (gelezen 50057 keer)
Materieeltest
Moderator
Offline
Berichten: 34
LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Gepost op:
05 juli 2010, 20:30:17 »
LS Models: I11 Uitgave 2010
Het voorbeeld
Geschiedenis
De I11-rijtuigen rijden sinds 1995 rond op het net van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS. Ze zijn gebouwd bij BN (momenteel Bombardier) te Brugge. De rijtuigen vertonen uiterlijk sterke overeenkomsten met het tussenrijtuig van een AM96. Opmerkelijke verschillen zijn dat de rijtuigen van de AM96 voorzien werden met een pantograaf en niet met digitale schermpjes in de zijkanten waarop de bestemmingen worden weer gegeven bij de deur (er bevinden wel schermpjes in de stuurposten). Bij de I11-rijtuigen is dit omgekeerd, geen pantograaf maar wel schermpjes.
Zij doen momenteel voornamelijk dienst op de lijnen Eupen – Luik-Guillemins – Brussel-Zuid – Gent-Sint-Pieters – Brugge – Oostende (IC A), en Brussel-Zuid – Luik-Guillemins – Maastricht (IC O). Meestal worden ze dan getrokken of geduwd door een locomotief reeks 13. De aanduiding “I” duidt aan dat het rijtuig ook geschikt is voor het internationale verkeer.
(Bron: Wikipedia)
Het model
Het model zo uit de doos is op het eerste oog zeer netjes.
Wat meteen opvalt als ik het uit de doos neem, is dat de ramen wel van getint glas zijn, maar met een goede doorkijk naar het interieur.
We beginnen met de BDx
Het model is zeer lastig te openen, er is namelijk wat kracht voor nodig om het open te krijgen (maar let op, het model kan hier en daar wat onderdelen verliezen, zoals de opstaptreden onder de deuren)
Dus heb ik eerst deze treden verwijderd.
Het interieur:
Al meteen zien we hier het invalide toilet (als de kap er op zit is het toilet niet zichtbaar omdat deze achter een blinde wand geplaatst zijn.
Zo als te zien is is de detaillering erg hoog.
We gaan naar het zitgedeelte.
De stoelen zijn los aangezet.
De andere kant van het achterbalkon.
Zolas het toilet zeer mooi gedetailleerd is, valt het aan deze kant best tegen.
Ik had hier eigenlijk ook de toegangsdeur van het toilet verwacht.
De glazen deur naar het reizigerscompartiment is zeer mooi aanwezig.
We gaan naar voren.
Hier vinden we de 21-polige MTC decoderplug.
Op de foto heb ik de decoder al geïnstalleerd.
We zien hier ook de ruimte van de treinbegeleider (zoals ze dat in België zeggen)
Bovenop de pilaren vinden we het printje voor het hoge frontsein.
Maar zoals we al gewent zijn bij LS Models is dat die standaard geconfigureerd zijn op de in België gebruikelijke 2-punts verlichting.
Dit lossen we op door een overbrugginkje om te zetten, en dan hebben we 3 frontseinen.
Zo van een ander standpunt zien we het brugstekkertje zitten.
Voor het brugstekkertje zitten ook nog een aansluitpunt, en deze is van de lage frontseinen en sluitseinen.
Hier vinden we het stekkertje wat daar ingeprikt moet worden om werkende seinverlichting te hebben.
De kap zit er weer op.
Van links
En zo ziet hij er echt zeer mooi uit, zeer weinig op of aanmerkingen.
En de detaillering is gewoon goed.
De frontpartij is afneembaar, en past ook op de loc’s van de reeks 13.
Recht van voren.
De luchtleidingen en het trekwerk heb ik al geplaatst.
Om het geheel wat te verfraaien heb ik ook de NEM koppelingsschacht wat hier achter zit verwijderd, en dat resulteert in een vrije doorkijk tussen de baanschuiver door.
Van rechts
In profiel.
De fraaie baanschuiver hangt er precies zo bij als het grote voorbeeld.
Met de loc.
Je ziet duidelijk dat de koppen exact de zelfde maatvoering hebben.
En ook dat is conform het grote voorbeeld.
Het voorste draaistel.
Dat ziet er echt uit om te smullen.
Kijk ook maar eens naar de bagage/machinistendeur, het opschrift is goed te lezen.
Het achterste draaistel.
Heel mooi, de stickers van de schokbreker is zeer goed waarneembaar.
We gaan naar de achterste kopwand.
Tja, wat valt daar eigenlijk over te zeggen, in een woord gewoon goed..
Recht op de balg.
Ook het loopplankje is net zoals bij de ICR uit te klappen, en de balg is verend uitgevoerd.
De opschriften op het plankje en onder de sluitseinen zijn redelijk goed met het blote oog te lezen.
De onderkant.
De details blinken er gewoon uit.
De achterkant nog eens van onderen.
Je ziet mooi het opslagreservoir van het toilet.
Het A rijtuig.
Het model is zeer lastig te openen, er is namelijk wat kracht voor nodig om het open te krijgen (maar let op, het model kan hier en daar wat onderdelen verliezen, zoals de opstaptreden onder de deuren)
Dus heb ik eerst deze treden verwijderd.
We beginnen bij het eerste toilet.
En ook dat is voortreffelijk weergegeven.
Ook zien we de glazen deuren tussen het balkon en het passagierscompartiment.
Dat glazen wandje na die 4-zits is volgens mij voor het rokerscompartiment te scheiden. (hier ben ik echter niet zeker van)
De stoelen.
Duidelijk is te zien dat het om een 1e klasse afdeling gaat.
Het andere balkon
Ook aan deze kant zien we weer een perfect gedetailleerd toilet.
Het hele rijtuig.
Voor deze kopwand geld hetzelfde als van de BDx, gewoon goed.
Als we door de ramen naar binnen kijken zien we een mooi interieur, zelfs door het getint glas is deze duidelijk waarneembaar.
Als je goed kijkt zie je onder de ramen ook de taffeltjes, deze zijn los ingezet.
Ook de opschriften op de stelbalk zijn goed te lezen.
Hier zien we de handbediening van de rem.
Naast de deur zien we duidelijk een drukknop zitten met daarboven het icoontje van de deuren.
Het B rijtuig.
Het model is zeer lastig te openen, er is namelijk wat kracht voor nodig om het open te krijgen (maar let op, het model kan hier en daar wat onderdelen verliezen, zoals de opstaptreden onder de deuren)
Dus heb ik eerst deze treden verwijderd.
Ook hier beginnen we weer bij het fraai vormgegeven toilet.
Ook vanaf het Balkon is de glazen deur naar de afdeling weer mooi weergegeven.
Ook de 2e klas stoelen staan net zoals in de BDx in de juiste coach opstelling.
Als ik de kap van onderen bekijk zie iki tot mijn verbazing dat de tafeltjes onder de ramen juist zijn opgehangen, en dat ze zelfs in de juiste kleur zijn. (goed werk LSM)
Het rijtuig eens van buiten.
Voor de kopwand geld het zelfde als de voorgaande rijtuigen.
Ook hier zien we de opschriften mooi leesbaar op de stelbalk.
De handbediening van de rem.
Ook hier zien we een perfecte doorkijk op het interieur.
Eigenschappen
De set loopt heel soepel, en kan makkelijk door boogstraal R2 van Fleischmann (hoewel ik dit niet kan aanraden) R3 komt veel beter uit, vanwege de hoeken.
Ook rijd de set subliem over de wissels, en dat is zowel trekkend als duwend.
Ook met de hoogste snelheid (200 KM/h schaalsnelheid) op de buitenring en binnenring van de baan.
Decoder
Zelf heb ik een ESU 52621 21-polige functiedecoder geplaatst.
En daar is geen instelling voor noodzakelijk.
Want de seinverlichting kent helaas geen aparte functies.
Verzorging
De set zit in de bekende LS Models rijtuigen doos, en verpakt in een plastic zakje er omheen.
Conclusie
LS Models heeft hiermee een prachtig product op de markt gezet wat de rijtuigen uit de Heris tijd totaal doen verbleken. (dat geld voor zowel de detaillering als de rijeigenschappen.
Ik zou zeggen: LSM, ga zo door.
De Details:
Zoals op het fotoverslag vermeld, geen toevoegingen.
Algemeen
Merk: LS Models
Type: I11 – A, B, BDx
Schaal: 1:87 H0
Tijdperk: V/VI
Catalogusnrs: 43050, 43051
Frame: Kunststof
Opbouw: Kunststof
Gewicht: Niet gewogen
Min. Radius: R2 (Fleischmann)(niet aan te bevelen)
Koppeling: NEM kortkoppelingsschacht (zelf heb ik er een Fleischmann profi koppeling ingestoken
Prijs:
-Set 43050 / 209,95*
-Set 43051 / 169,70*
* prijzen zijn bij Hünerbein
Testuitvoering: Zoals hierboven aangegeven
Stroomafname: 0p alle 8 de wielen van de BDx afzonderlijk
Motor: geen
Verlichting: 3-punts frontseinen / 2-punts sluitseinen
Decoder: ESU 62621
Krachtoverbrenging: nvt
Vliegwiel: nvt
Trekkracht: nvt
Demontage: Zeer lastig
Zelf aan te brengen onderdelen:
-Luchtslangen en imitatiekoppeling op de BDx
-Stuurstoomkabels op de overige rijtuigen
Maten (1:1;1:87;model)
Lengte over de buffers: niet gemeten
Hoogte: niet gemeten
Breedte: niet gemeten
Wieldiameter: niet gemeten
eventueel:
Loopwielen voor: nvt
Aangedreven wielen: nvt
Loopwiel achter: nvt
Tenderwielen: nvt
Rijeigenschappen
Vmax: 200
V voorbeeld: 200
Vmin: niet gemeten
Bronnen:
Tejkst bovenaan: Wikipedia
Fotoverantwoording: J. Beckers
Tot slot nog een plaatje van het geheel.
Jos Beckers
Gelogd
Eduard
Offline
Berichten: 92
Re:LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #1 Gepost op:
03 september 2010, 16:51:13 »
Hoi Jos,
Wat zijn die rijtuigen moi zeg, ik staa eer van te kijken
Jammer dat LS-Models zo weinig levert, de kwaliteit is echt top klasse
(als je ueberhaupt wat krijgt
)
Veel plezier eer mee.
Eduard
Gelogd
robert9368
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Re:LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #2 Gepost op:
20 november 2010, 23:58:53 »
Mooie rijtuigen
super mooi
robert
Gelogd
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 5953
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #3 Gepost op:
26 oktober 2014, 16:08:59 »
Heb gisteren twee sets lsmodels van deze wagens gekocht 43053 en 43054. Schitterende wagens voor de verder rest geen kl... waard.
Niet een van de 6 wagens blijft op de rails, in de bochten worden de draaistellen eruit gegooid. Het kortkoppelingssysteem werkt van geen kanten,
het blokkeert alle richtingen in. Van alles na gekeken maar kan niet echt een eenduidige oorzaak vinden. Als je ze handmatig weg duwt valt het wel mee, maar rijdend is het geheel niets.
Van de week gaan de sets terug.
Iemand anders deze problemen ook met deze wagens?
Gelogd
groetjes Dion
W. Thomas
Offline
Berichten: 1207
145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #4 Gepost op:
26 oktober 2014, 16:29:14 »
Heb de sets zelf niet maar is er niets aan aan te passen.
Heb zelf 6 stuks acme containerwagens met ambrogio containers.
Die ontspoorden bij mij ook in elke wissel maar nadat ik een scherp kantje van het kortkoppelmechanisme had afgevijld heb ik nergens meer last van.
Handmatig was bij die wagens ook niets te voelen maar als er wat kracht op kwam te staan door het gewicht werden de houders waar de koppelingen zelf inzitten iets naar buiten getrokken waardoor deze bleven hangen en de wagens uit de rails duwde.
Gelogd
Keine Minsch dä es perfek'
Voor al mijn treinen foto's
http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 953
http://www.amsac.be/
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #5 Gepost op:
26 oktober 2014, 17:33:33 »
Welke kortkoppeling gebruik je met de Roco nooit een probleem daarentegen geeft de Fleichmann's wel problemen staan iets te dicht bij elkaar ! Op onze clubbaan rijden vaak een stel I11 zowel getrokken als geduwd en nooit problemen, langs de ene kant DC peco's en AC c-rails Marklin
Groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 5953
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #6 Gepost op:
26 oktober 2014, 22:15:26 »
Gebruik roco kortkoppelingen.
Heb 3 wagens open gemaakt en het volgende gebeurt er niet:
Als de wagens de bocht ingaan moet een van de twee kanten van het kortkoppelingsysteem worden uitgetrokken, waardoor er ruimte ontstaat tussen de twee rijtuigen. Dit gebeurt niet, het systeem blijft vast zitten waardoor tussen de twee rijtuigen niet voldoende ruimte ontstaat.
Als je dit zo test is er geen enkel probleem, tot dat je de rijtuigen gaat koppelen en door de bocht laat rijden.
Heb er ook rijtuigen van een ander merk aangekoppeld zelfde probleem, op een na een rijtuig van Railtop. Heb de handleiding gevolgd die bij de doos zat, zelfde probleem.
Gekeken naar bramen enz. ik kan ze niet ontdekken.
Na lange tijd weer eens iets van Lsmodels gekocht, jaren laten liggen omdat ik steeds problemen ondervond met de koppeling enz. Blijkbaar zijn ze nog steeds niet in staat om dit in orde te hebben. Morgen terug en kijken wat de winkelier er mee doet/kan. Wat mij betreft geen Lsmodels meer.
Het meeste lijkt het op het probleem wat W. Thomas aangeeft.
Gelogd
groetjes Dion
NS 1607
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6151
1982 - 2018
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #7 Gepost op:
27 oktober 2014, 08:02:32 »
Dion,
Dan moet je wel erg krappe bogen hebben.
Want normaal gesproken is dat bij deze rijtuigen niet mogelijk.
Ik rij zelf op Fleischmann Profigleis.
En die staat er om bekend om niet al te beste resultaten te hebben met exact 1:87 rijtuigen.
R2 komt ie wel door, maar is niet aan te raden.
Minimum bruikbare boogradius is echt R3 FL. Profi.
Ook de wissels is geen enke lprobleem, loopt gewoon goed erdoor heen, zelfs op de Engelsmannen. (waar ik vooral met stoomloks soms wat ontsporingsproblemen heb.
Ik heb zelf 2 driedelige rijtuigsets, en een BDx.
En dat loopt gewoon goed.
wel had ik in het begin wat ontsporingen met de BDx, maar dat lag aan een zelf veroorzaakt probleem.
Had namelijk na de test de draadjes niet voldoende ruimte gegeven, dus door de te strakke draadjes hadden de draaistellen bijna geen bewegingsruimte.
Ook is er nog een ander probleem bekend, de wielen willen wel eens niet goed in de aspotjes zitten, en dan loopt de zaak er geheid uit.
En de koppelingen die ik gebruik zijn gewoon de Fleischmann Profi's.
Nog een goeie tip.
De draaistellen hebben een korte en een lange kant.
Als die verkeerd om staan dan lopen ze in de bogen tegen de trapjes aan.
Kijk hier eens naar.
De draaistellen moeten met de korte kant richting het trapje staan, en de lange kant richting het midden van de wagenbak.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 27 oktober 2014, 08:15:46 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 5953
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #8 Gepost op:
27 oktober 2014, 08:55:45 »
Hallo Jos,
Met de fleischmann bochten 6131 en 6133 moet het ruim genoeg zijn. Ik bezit veel rijtuigen schaal 1.87 303mm van divers merken en die geven geen enkel probleem.
Alles wat je aangeeft heb ik gecontroleerd en dat zit goed.
Gisteren nog even bezich geweest met zoeken naar een oplossing. Maar het systeem wat de ruimte moet maken om de bocht goed door te komen loopt gewoon vast in de hoek. Zit dan goed vast en als ik dit door duw(flinke duw) springt het los en werkt het wel. Rij ik de wagen weer terug op een recht stuk komt het netjes in de begin positie. Rij ik de wagen weer door de bocht blijft het weer hangen. Bij de ene wagen is het de linker kant bij de andere de rechter.
Je hoort ook duidelijk een klik/klak van het mechanischme. Dan schiet het geheel bij enkele wagens net in de goede positie.
«
Laatst bewerkt op: 27 oktober 2014, 09:28:09 door Dion
»
Gelogd
groetjes Dion
NS 1607
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6151
1982 - 2018
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #9 Gepost op:
27 oktober 2014, 10:45:34 »
Dion, dat duidt meestal op kleine braampjes, of een kleine gietmisvorming.
kan ook zijn ontstaan tijdens het afkoelen van de kunststof.
Dan is het mogelijk dat er een lichte krimp is ontstaan.
Je moet hem eens helemaal openmaken.
En kijken wat de mechaniek doet.
Als hij ergens klemt dan is het het beste om met een fijn schuurpapiertje of zeer fijn vijltje de zaak iet te verruimen.
Normaal zou het dan opgelost moeten.
Ik had namelijk wel de vergelijkbare problemen met de Benelux ICR's.
En dat had ik op bovenstaande manier opgelost.
En boog 6131/33 moet ruim voldoende zijn.
want dat is Radius 2 en 33.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 5953
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #10 Gepost op:
27 oktober 2014, 11:03:51 »
Dank je voor het meedenken Jos,
Is zelfs radius 3 en 4. Met de Benelux icr's heb ik dan weer geen enkel probleem gehad met de koppeling toestand.
Heb het stuurstand rijtuig geheel open gehad(veel niet mee) om de werking goed te kunnen bekijken.
Maar ga eerst naar de winkelier dadelijk want die moet er maar naar kijken.
Gelogd
groetjes Dion
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 5953
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #11 Gepost op:
27 oktober 2014, 23:52:26 »
Naar de winkel terug geweest met de sets.
Daar op de baan getest met als resultaat de zelfde problemen. Winkelier 2 anders sets uit de kast getrokken en ook getest. Resultaat precies het zelfde, het blokkeren van het kortkoppelings mechanischme. Dit alleen maar als de wagens zijn gekoppeld.
De sets achter gelaten en mijn geld terug gekregen(netjes opgelost naar mijn mening). De bevindingen zijn/worden aan Lsmodels doorgegeven.
Dit vind ik erg jammer want de wagens zien er echt super uit. Met de winkelier afgesproken zo gauw er een oplossing is/komt krijg ik een seintje om de zaak opnieuw te komen bekijken en evt. te kopen.
Voor deze wagens wil/ga ik een uitzondering maken, voor de verder rest zal er veel moeten gebeuren voordat ik nog iets koop van dit merk.
Gelogd
groetjes Dion
NS 1607
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6151
1982 - 2018
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #12 Gepost op:
28 oktober 2014, 07:26:57 »
Wel zonde.
Dit probleem had je ook makkelijk zelf kunnen oplossen.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 5953
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #13 Gepost op:
28 oktober 2014, 09:23:42 »
Inderdaad zonde, maar het is niet anders.
Heb 2 wagens geheel open gehad en de zaak nagekeken en glad gemaakt enz, het probleem was hierdoor niet opgelost.
Heb het mechanischme goed kunnen bekijken en zelfs twee Roco wagens open gemaakt om te kunnen vergelijken. Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat ik niet verder ga sleutelen aan het model.
Verder vind ik dat als je iets koopt je ook mag verwachten dat het gewoon doet wat het hoort te doen, niet eerst zelf het een en ander moet gaan aanpassen om het werkend te krijgen.
Gelogd
groetjes Dion
NS 1607
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6151
1982 - 2018
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #14 Gepost op:
28 oktober 2014, 09:48:20 »
Dat is ook weer waar Dion.
Je legt er immers genoeg geld voor op tafel.
Dus wil je ook dat het goed werkt.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieeltests
(Moderator:
Materieeltest
) |
LSM I11 rijtuigen + stuurstand