Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
NS 2104
Vandaag
om 17:08:48
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:38:24
Welke koppeling is dit?
door
Quinzeedied
Vandaag
om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A
door
saskia
Vandaag
om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
moonlicht
Vandaag
om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:51:31
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:39:15
Rondom Charlois
door
Gert Arkema
Vandaag
om 15:37:45
Bauarbeiten im gange
door
Paul1969
Vandaag
om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
Rick
Vandaag
om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
rjr
Vandaag
om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:23:31
Station Roodeschool
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar
door
robstuart
Vandaag
om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
GD
Vandaag
om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen
door
kar
Vandaag
om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:53:45
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 11:51:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieeltests
(Moderator:
Materieeltest
) |
LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: LSM I11 rijtuigen + stuurstand (gelezen 58578 keer)
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6051
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #30 Gepost op:
08 November 2014, 23:22:42 »
Inderdaad en dat vlak voor sinterklaas en kerstmis. De gemiste inkomsten zou hij graag terug zien van de leverancier(druk ik het nog netjes uit wat de winkelier verwacht).
Gelogd
groetjes Dion
Luc2000
Offline
Berichten: 1623
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #31 Gepost op:
15 December 2014, 14:12:04 »
Gisteren zag ik toevallig dit draadje. Dus vandaag mijn vitrinemodellen ook maar eens getest....en ja hoor, ook ik heb dit probleem
Ik heb de set in oktober samen met wat kombimodell sets gekocht in Belgie, dus even terug gaan naar de winkelier is er niet bij. Al heb ik hem wel meteen gemaild. Heeft iemand al een oplossing? Leuke hobby......
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #32 Gepost op:
16 December 2014, 00:21:27 »
vraag is natuurlijk was de verkoper een Belg , want ik zag in Leuven ook Nederlandse verkopers Belgisch materiaal verkopen, anders opsturen kan een optie zijn, anders misschien eens Lsmodels mailen, je weet maar nooit !
Groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Frontier
Offline
Berichten: 280
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #33 Gepost op:
16 December 2014, 00:57:10 »
LS Models mailen, gij zijt de plezantste thuis?
Gelogd
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 467
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #34 Gepost op:
16 December 2014, 12:49:53 »
Hallo,
Ik zat dit "draadje" zo eens door te lezen, en daarna vroeg ik me af wat er nou in hemelsmaan met die rijtuigen van
Dion
en anderen aan de hand is.
Zo lees ik dat als een stel kortgekoppelde LSM-rijtuigen de bocht in gaat de kortkoppelverbinding zich niet aanpast aan die situatie (d.w.z. dat de koppelingshouders niet méé uitbuigen waardoor de noodzakelijke verlenging tussen de rijtuigen niet tot stand komt). Als dat inderdaad het geval is dan zitten die kortkoppelingshouders dus vást. Daar zijn meerdere oorzaken voor aan te wijzen:
a) er zitten braampjes op de "vleugeltjes" waarlangs de koppelinghouder geleid wordt zodra hij uit de middenstand komt;
b) de koppelinghouder zélf klemt zich teveel tegen de onder- of bovenkant van die "vleugeltjes";
c) het veertje waarmee de koppelinghouder in de middenstand wordt getrokken en gehouden is te strak
of klemt
tussen bodem en het interieur van het rijtuig. Dat laatste komt nogal eens voor en hindert inderdaad het naar buiten schuiven van de koppelinghouder in bogen en de terugkeer in de middenstand voorbij de bogen.
Dan is er ook nog een probleem waar menigeen niet goed op let:
d) als twee rijtuigen kortgekoppeld tegen elkaar staan moet er tussen de vouwbalgen en/of
Gummiwülste
ongeveer 1mm afstand
overblijven
. Dit is nodig omdat die overgangen anders
in flauwe bogen
elkaar raken ( en in S-bogen aan de uiteinden langs elkaar schuren en zelfs aan elkaar blijven haken). Ook bij overgang van vlakke baan naar stijging (en andersom) kan een te korte kortkoppelstand tot problemen leiden;
e) hoe staat het met de buffers? Raken die elkaar in bogen (en vooral in S-bogen)? Dat leidt altijd tot ontsporingen.
Ik erken, dat heel wat fabrieksmodellen gewoon slecht funktionerende kortkoppelingsysten hebben. Ik heb de stellige indruk dat de noodzakelijke
know how
met name in China ontbreekt. Die bouwen hoofdzakelijk voor de Amerikaanse markt waar met name buffers aan de modellen ontbreken.
Als niets helpt dan is veelal de enige oplossing zelf Symoba kortkoppelingssytemen in te bouwen. Dat is niet bepaald goedkoop (reken maar op iets meer dan € 8 per rijtuig), maar wel effectief. Die Symoba
units
(met een grondvlak van 1 x 1 cm) zijn van uitstekende kwaliteit en voldoen aan de technische eisen zoals mij in mijn jarenlange ervaring met kortkoppelproblemen is gebleken.
Als er nog andere vragen zijn hoor/lees ik het wel.
Gegroet,
Rob
Gelogd
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6051
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #35 Gepost op:
16 December 2014, 16:20:48 »
Lsmodels is al een aantal weken op de hoogte van de problemen met de sets, een extra mailtje lijkt mij niet nodig.
@Rob, al wat je beschrijft is door mij uitgeprobeerd. Geen enkel resultaat.
Het vervangen van de koppelingen door de hele duren Symoba is wat mij betreft geen enkele optie. Gewoon terug die handel en Lsmodels moet er maar voor zorgen dat het goed is. Twee sets gekocht voor bijna 400 euro mag ik dan op zijn minst verwachten dat het goed is. Zonder er aan te moeten knutselen of dure koppeling te gaan aankopen om het werkend te krijgen.
Binnenkort worden er blijkbaar nieuwe sets uitgeleverd, laten we hopen dat daar de problemen niet inzitten. Ik zal ze zeker opnieuw kopen maar zitten hier ook problemen in gaan ze weer even vrolijk terug. Mijn 400 euro kan ik bij elk merk/winkel kwijt. En ongeacht wel merk het is rommel krijgen ze terug.
«
Laatst bewerkt op: 16 December 2014, 16:23:41 door Dion
»
Gelogd
groetjes Dion
Luc2000
Offline
Berichten: 1623
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #36 Gepost op:
16 December 2014, 17:48:51 »
Deze informatie ontving ik. Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik moet doen. En is dit de oplossing?
QUOTE
il y a une petite bavure sur la pointe là ou le timon d'attelage se déplace, et qui suite à cette bavure, le timon se bloque.
3 photos, sur la 1ère, vous voyez la voiture vue du bas, sur la 2ème, le réservoir est enlevé, et sur la 3ème, l'endroit entouré par un cercle rouge ou cela cause problème.
Il faut, après avoir démonté le réservoir, poncer légèrement la pointe qui est entourée du cercle rouge, il y a une légère bavure sur certains modèles de voitures I11.
there is a small smudge on the headland there or the helm of harness moves, and who further to this smudge, the helm jam.
3 photos, on the 1st, you see the car seen by the bottom, on the 2nd, the reservoir is removed, and on the 3rd, the place surrounded by a red circle or it causes problem.
It is necessary, having deposited the reservoir, having to sand slightly the headland which is surrounded with the red circle, there is a light smudge on certain models of cars I11.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4300
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #37 Gepost op:
16 December 2014, 18:54:22 »
Zo te lezen een braam op de plek van de rode cirkel die het blokkeren veroorzaakt.
Kan niet er direct uithalen of het aan de binnen of buitenkant is, maar gezien de instructies aan de buitenkant.
Is denk ik snel genoeg te zien als je het getoonde reservoir eraf haalt
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Olivier77
Offline
Berichten: 294
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #38 Gepost op:
16 December 2014, 19:04:23 »
Een goede avond,
Wat ze vertellen is dat je de punt zelf iets moet slissen (poncer = slissen)
De braam zit op het punt zelf.
Mvg
Olivier 77
«
Laatst bewerkt op: 16 December 2014, 22:29:43 door Olivier77. Reden: verduidelijken
»
Gelogd
Digitale 3-rail, K-rails,
Luc2000
Offline
Berichten: 1623
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #39 Gepost op:
16 December 2014, 19:50:10 »
Slissen?
En is dit inderdaad de oplossing (zijn er ervaringsdeskundigen)?
Gelogd
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 467
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #40 Gepost op:
17 December 2014, 00:41:12 »
Hallo,
Het Franse werkwoord "poncer" betekent "schuren" .
Tja, wellicht helpt het, maar dan gaat het er wel om wáár en hoé te schuren.
Uit de reactie van LSM blijkt het inderdaad te gaan om een of meerdere petieterige maar o zo hinderlijke braampjes op een heel neuralgisch punt van dergelijke kortkoppelingsmechanieken. Ik noemde dat ook als eerste oorzaak in mijn eerdere bericht. "Braampjes" schuur je evenwel niet zo eenvoudig met
fijn
schuurpapier weg. Daar is de kunststof ter plekke meestal te weerbarstig voor, en bovendien kan je er met schuurpapier maar èrg lastig bij....
Ik heb wel eens de punt waar de twee "vleugeltjes" bijeenkomen (op bovenstaande foto rood omsingeld) een héél klein beetje
afgerond
. Dat deed ik met een vijltje. Maar je moet wel heel goed weten hoever je daarmee kunt gaan om niet het hele kortkoppelsysteem daardoor te ontregelen. Het is en blijft namelijk
tricky business
.
Daarom is mijn reactie niet voor niets (als het niet in orde komt) het hele oorspronkelijke kortkoppelmechaniek te verwijderen en er een Symoba koppeling voor in de plaats te zetten. Die werken altijd feilloos. Financiëel heb ik er ook wel moeite mee, maar mijn redenering is als je die rijtuigen - getrokken of geduwd - écht op je baan wilt hebben rondrijden, je dan die uitgave moet doen. Niets is ergelijker dan je rijtuigen elke keer te zien ontsporen.
Gegroet,
Rob van Kooy
P.S. Ik heb indertijd dergelijke rijtuigen van het merk Heris gekocht. Het is allemaal wat minder , maar omdat de modellen zo "glad" zijn (en je vanwege de rookkleurige beglazing ook niet naar binnen kunt kijken) maakt het - zonder binnenverlichting - optisch niet veel uit, zeker niet als ik ze op mijn baan laat rijden. In de vitrine is het wat anders, maar vitrines heb ik niet.
«
Laatst bewerkt op: 24 February 2015, 16:14:42 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b!
»
Gelogd
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6051
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #41 Gepost op:
24 February 2015, 16:09:51 »
Er blijken nieuwe sets te zijn uitgeleverd. Dit heb ik vernomen bij het Belgische forum.
Gelogd
groetjes Dion
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6051
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #42 Gepost op:
28 February 2015, 16:04:20 »
Vandaag twee sets gekocht(43054 en 43055) in de winkel getest en dat ging al stukken beter. Morgen de wagens over mijn eigen baan heen jagen.
Gelogd
groetjes Dion
Dave.......
Offline
Berichten: 4462
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #43 Gepost op:
28 February 2015, 19:08:05 »
Ik hoop het voor je Dion!
Ze zijn echt prachtig 😃
Gelogd
Met hartelijke groet.
Dave
Rheinburg tijdperk V/VI
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6051
stationsplein Baden-Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
«
Reactie #44 Gepost op:
28 February 2015, 23:02:04 »
Ze zijn inderdaad echt prachtig. Ben toch blij dat ik ze opnieuw heb gekocht, helaas niet de set met het stuurstandrijtuig maar dat maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Gelogd
groetjes Dion
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieeltests
(Moderator:
Materieeltest
) |
LSM I11 rijtuigen + stuurstand