Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: LSM I11 rijtuigen + stuurstand  (gelezen 51427 keer)

Materieeltest

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Gepost op: 05 juli 2010, 20:30:17 »
LS Models: I11 Uitgave 2010

Het voorbeeld

Geschiedenis

De I11-rijtuigen rijden sinds 1995 rond op het net van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS. Ze zijn gebouwd bij BN (momenteel Bombardier) te Brugge. De rijtuigen vertonen uiterlijk sterke overeenkomsten met het tussenrijtuig van een AM96. Opmerkelijke verschillen zijn dat de rijtuigen van de AM96 voorzien werden met een pantograaf en niet met digitale schermpjes in de zijkanten waarop de bestemmingen worden weer gegeven bij de deur (er bevinden wel schermpjes in de stuurposten). Bij de I11-rijtuigen is dit omgekeerd, geen pantograaf maar wel schermpjes.
Zij doen momenteel voornamelijk dienst op de lijnen Eupen – Luik-Guillemins – Brussel-Zuid – Gent-Sint-Pieters – Brugge – Oostende (IC A), en Brussel-Zuid – Luik-Guillemins – Maastricht (IC O). Meestal worden ze dan getrokken of geduwd door een locomotief reeks 13. De aanduiding “I” duidt aan dat het rijtuig ook geschikt is voor het internationale verkeer.
(Bron: Wikipedia)

Het model

Het model zo uit de doos is op het eerste oog zeer netjes.
Wat meteen opvalt als ik het uit de doos neem, is dat de ramen wel van getint glas zijn, maar met een goede doorkijk naar het interieur.

We beginnen met de BDx

Het model is zeer lastig te openen, er is namelijk wat kracht voor nodig om het open te krijgen (maar let op, het model kan hier en daar wat onderdelen verliezen, zoals de opstaptreden onder de deuren)
Dus heb ik eerst deze treden verwijderd.

Het interieur:
 


Al meteen zien we hier het invalide toilet (als de kap er op zit is het toilet niet zichtbaar omdat deze achter een blinde wand geplaatst zijn.
Zo als te zien is is de detaillering erg hoog.



We gaan naar het zitgedeelte.
De stoelen zijn los aangezet.


 
De andere kant van het achterbalkon.
Zolas het toilet zeer mooi gedetailleerd is, valt het aan deze kant best tegen.
Ik had hier eigenlijk ook de toegangsdeur van het toilet verwacht.
De glazen deur naar het reizigerscompartiment is zeer mooi aanwezig.


 
We gaan naar voren.
Hier vinden we de 21-polige MTC decoderplug.
Op de foto heb ik de decoder al geïnstalleerd.
We zien hier ook de ruimte van de treinbegeleider (zoals ze dat in België zeggen)
Bovenop de pilaren vinden we het printje voor het hoge frontsein.
Maar zoals we al gewent zijn bij LS Models is dat die standaard geconfigureerd zijn op de in België gebruikelijke 2-punts verlichting.
Dit lossen we op door een overbrugginkje om te zetten, en dan hebben we 3 frontseinen.



Zo van een ander standpunt zien we het brugstekkertje zitten.
Voor het brugstekkertje zitten ook nog een aansluitpunt, en deze is van de lage frontseinen en sluitseinen.



Hier vinden we het stekkertje wat daar ingeprikt moet worden om werkende seinverlichting te hebben.

De kap zit er weer op.


 
Van links
En zo ziet hij er echt zeer mooi uit, zeer weinig op of aanmerkingen.
En de detaillering is gewoon goed.
De frontpartij is afneembaar, en past ook op de loc’s van de reeks 13.



Recht van voren.
De luchtleidingen en het trekwerk heb ik al geplaatst.
Om het geheel wat te verfraaien heb ik ook de NEM koppelingsschacht wat hier achter zit verwijderd, en dat resulteert in een vrije doorkijk tussen de baanschuiver door.


Van rechts


In profiel.
De fraaie baanschuiver hangt er precies zo bij als het grote voorbeeld.


Met de loc.
Je ziet duidelijk dat de koppen exact de zelfde maatvoering hebben.
En ook dat is conform het grote voorbeeld.


Het voorste draaistel.
Dat ziet er echt uit om te smullen.
Kijk ook maar eens naar de bagage/machinistendeur, het opschrift is goed te lezen.
 

Het achterste draaistel.
Heel mooi, de stickers van de schokbreker is zeer goed waarneembaar.


We gaan naar de achterste kopwand.
Tja, wat valt daar eigenlijk over te zeggen, in een woord gewoon goed..


Recht op de balg.
Ook het loopplankje is net zoals bij de ICR uit te klappen, en de balg is verend uitgevoerd.
De opschriften op het plankje en onder de sluitseinen zijn redelijk goed met het blote oog te lezen.


De onderkant.
De details blinken er gewoon uit.


De achterkant nog eens van onderen.
Je ziet mooi het opslagreservoir van het toilet.

Het A rijtuig.

Het model is zeer lastig te openen, er is namelijk wat kracht voor nodig om het open te krijgen (maar let op, het model kan hier en daar wat onderdelen verliezen, zoals de opstaptreden onder de deuren)
Dus heb ik eerst deze treden verwijderd.

 
We beginnen bij het eerste toilet.
En ook dat is voortreffelijk weergegeven.
Ook zien we de glazen deuren tussen het balkon en het passagierscompartiment.
Dat glazen wandje na die 4-zits is volgens mij voor het rokerscompartiment te scheiden. (hier ben ik echter niet zeker van)


De stoelen.
Duidelijk is te zien dat het om een 1e klasse afdeling gaat.


Het andere balkon


Ook aan deze kant zien we weer een perfect gedetailleerd toilet.


Het hele rijtuig.


Voor deze kopwand geld hetzelfde als van de BDx, gewoon goed.


Als we door de ramen naar binnen kijken zien we een mooi interieur, zelfs door het getint glas is deze duidelijk waarneembaar.
Als je goed kijkt zie je onder de ramen ook de taffeltjes, deze zijn los ingezet.


Ook de opschriften op de stelbalk zijn goed te lezen.


Hier zien we de handbediening van de rem.


Naast de deur zien we duidelijk een drukknop zitten met daarboven het icoontje van de deuren.

Het B rijtuig.
Het model is zeer lastig te openen, er is namelijk wat kracht voor nodig om het open te krijgen (maar let op, het model kan hier en daar wat onderdelen verliezen, zoals de opstaptreden onder de deuren)
Dus heb ik eerst deze treden verwijderd.



Ook hier beginnen we weer bij het fraai vormgegeven toilet.
Ook vanaf het Balkon is de glazen deur naar de afdeling weer mooi weergegeven.
Ook de 2e klas stoelen staan net zoals in de BDx in de juiste coach opstelling.


Als ik de kap van onderen bekijk zie iki tot mijn verbazing dat de tafeltjes onder de ramen juist zijn opgehangen, en dat ze zelfs in de juiste kleur zijn. (goed werk LSM)


Het rijtuig eens van buiten.


Voor de kopwand geld het zelfde als de voorgaande rijtuigen.


Ook hier zien we de opschriften mooi leesbaar op de stelbalk.
 

De handbediening van de rem.


Ook hier zien we een perfecte doorkijk op het interieur.


Eigenschappen

De set loopt heel soepel, en kan makkelijk door boogstraal R2 van Fleischmann (hoewel ik dit niet kan aanraden) R3 komt veel beter uit, vanwege de hoeken.
Ook rijd de set subliem over de wissels, en dat is zowel trekkend als duwend.
Ook met de hoogste snelheid (200 KM/h schaalsnelheid) op de buitenring en binnenring van de baan.

Decoder

Zelf heb ik een ESU 52621 21-polige functiedecoder geplaatst.
En daar is geen instelling voor noodzakelijk.
Want de seinverlichting kent helaas geen aparte functies.

Verzorging

De set zit in de bekende LS Models rijtuigen doos, en verpakt in een plastic zakje er omheen.

Conclusie

LS Models heeft hiermee een prachtig product op de markt gezet wat de rijtuigen uit de Heris tijd totaal doen verbleken. (dat geld voor zowel de detaillering als de rijeigenschappen.

Ik zou zeggen: LSM, ga zo door.

De Details:

Zoals op het fotoverslag vermeld, geen toevoegingen.

Algemeen

Merk: LS Models
Type: I11 – A, B, BDx
Schaal: 1:87 H0
Tijdperk: V/VI
Catalogusnrs: 43050, 43051

Frame:   Kunststof
Opbouw: Kunststof
Gewicht: Niet gewogen
Min. Radius:  R2 (Fleischmann)(niet aan te bevelen)
Koppeling:  NEM kortkoppelingsschacht  (zelf heb ik er een Fleischmann profi koppeling ingestoken
Prijs:
-Set 43050 / 209,95*
-Set 43051 / 169,70*

* prijzen zijn bij Hünerbein

Testuitvoering: Zoals hierboven aangegeven
Stroomafname: 0p alle 8 de wielen van de BDx afzonderlijk
Motor: geen
Verlichting: 3-punts frontseinen / 2-punts sluitseinen
Decoder: ESU 62621
Krachtoverbrenging: nvt

Vliegwiel: nvt
Trekkracht: nvt

Demontage: Zeer lastig
Zelf aan te brengen onderdelen:
-Luchtslangen en imitatiekoppeling op de BDx
-Stuurstoomkabels op de overige rijtuigen

Maten    (1:1;1:87;model)
Lengte over de buffers: niet gemeten
Hoogte: niet gemeten
Breedte: niet gemeten
Wieldiameter: niet gemeten

eventueel:
Loopwielen voor: nvt
Aangedreven wielen:  nvt
Loopwiel achter: nvt
Tenderwielen: nvt

Rijeigenschappen
Vmax: 200
V voorbeeld: 200
Vmin: niet gemeten

Bronnen:
Tejkst bovenaan: Wikipedia
Fotoverantwoording: J. Beckers

Tot slot nog een plaatje van het geheel. 



Jos Beckers

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2010, 16:51:13 »
Hoi Jos,

Wat zijn die rijtuigen moi zeg, ik staa eer van te kijken (y)

Jammer dat LS-Models zo weinig levert, de kwaliteit is echt top klasse (y)  (als je ueberhaupt wat krijgt :'( )

Veel plezier eer mee.

Eduard

robert9368

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2010, 23:58:53 »
Mooie rijtuigen :D super mooi ;D

robert

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2014, 16:08:59 »
Heb gisteren twee sets lsmodels van deze wagens gekocht 43053 en 43054. Schitterende wagens voor de verder rest geen kl... waard.

Niet een van de 6 wagens blijft op de rails, in de bochten worden de draaistellen eruit gegooid. Het kortkoppelingssysteem werkt van geen kanten,
het blokkeert alle richtingen in. Van alles na gekeken maar kan niet echt een eenduidige oorzaak vinden. Als je ze handmatig weg duwt valt het wel mee, maar rijdend is het geheel niets.

Van de week gaan de sets terug.

Iemand anders deze problemen ook met deze wagens?
groetjes Dion

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1219
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2014, 16:29:14 »
Heb de sets zelf niet maar is er niets aan aan te passen.

Heb zelf 6 stuks acme containerwagens met ambrogio containers.
Die ontspoorden bij mij ook in elke wissel maar nadat ik een scherp kantje van het kortkoppelmechanisme had afgevijld heb ik nergens meer last van.

Handmatig was bij die wagens ook niets te voelen maar als er wat kracht op kwam te staan door het gewicht werden de houders waar de koppelingen zelf inzitten iets naar buiten getrokken waardoor deze bleven hangen en de wagens uit de rails duwde.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
  • http://www.amsac.be/
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2014, 17:33:33 »
Welke kortkoppeling gebruik je met de Roco nooit een probleem daarentegen geeft de Fleichmann's wel problemen staan iets te dicht bij elkaar ! Op onze clubbaan rijden vaak een stel I11 zowel getrokken als geduwd en nooit problemen, langs de ene kant DC peco's en AC c-rails Marklin

Groeten Peter ;)

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2014, 22:15:26 »
Gebruik roco kortkoppelingen.

Heb 3 wagens open gemaakt en het volgende gebeurt er niet:

Als de wagens de bocht ingaan moet een van de twee kanten van het kortkoppelingsysteem worden uitgetrokken, waardoor er ruimte ontstaat tussen de twee rijtuigen. Dit gebeurt niet, het systeem blijft vast zitten waardoor tussen de twee rijtuigen niet voldoende ruimte ontstaat.
Als je dit zo test is er geen enkel probleem, tot dat je de rijtuigen gaat koppelen en door de bocht laat rijden.
Heb er ook rijtuigen van een ander merk aangekoppeld zelfde probleem, op een na een rijtuig van Railtop.  Heb de handleiding gevolgd die bij de doos zat, zelfde probleem.
Gekeken naar bramen enz. ik kan ze niet ontdekken.

Na lange tijd weer eens iets van Lsmodels gekocht, jaren laten liggen omdat ik steeds problemen ondervond met de koppeling enz. Blijkbaar zijn ze nog steeds niet in staat om dit in orde te hebben. Morgen terug en kijken wat de winkelier er mee doet/kan. Wat mij betreft geen Lsmodels meer.

Het meeste lijkt het op het probleem wat W. Thomas aangeeft.
groetjes Dion

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2014, 08:02:32 »
Dion,
Dan moet je wel erg krappe bogen hebben.
Want normaal gesproken is dat bij deze rijtuigen niet mogelijk.
Ik rij zelf op Fleischmann Profigleis.
En die staat er om bekend om niet al te beste resultaten te hebben met exact 1:87 rijtuigen.
R2 komt ie wel door, maar is niet aan te raden.
Minimum bruikbare boogradius is echt R3 FL. Profi.
Ook de wissels is geen enke lprobleem, loopt gewoon goed erdoor heen, zelfs op de Engelsmannen. (waar ik vooral met stoomloks soms wat ontsporingsproblemen heb.

Ik heb zelf 2 driedelige rijtuigsets, en een BDx.
En dat loopt gewoon goed.
wel had ik in het begin wat ontsporingen met de BDx, maar dat lag aan een zelf veroorzaakt probleem.
Had namelijk na de test de draadjes niet voldoende ruimte gegeven, dus door de te strakke draadjes hadden de draaistellen bijna geen bewegingsruimte.

Ook is er nog een ander probleem bekend, de wielen willen wel eens niet goed in de aspotjes zitten, en dan loopt de zaak er geheid uit.
En de koppelingen die ik gebruik zijn gewoon de Fleischmann Profi's.

Nog een goeie tip.
De draaistellen hebben een korte en een lange kant.
Als die verkeerd om staan dan lopen ze in de bogen tegen de trapjes aan.
Kijk hier eens naar.
De draaistellen moeten met de korte kant richting het trapje staan, en de lange kant richting het midden van de wagenbak.


Jos.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2014, 08:15:46 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2014, 08:55:45 »
Hallo Jos,

Met de fleischmann bochten 6131 en 6133 moet het ruim genoeg zijn. Ik bezit veel rijtuigen schaal 1.87 303mm van divers merken en die geven geen enkel probleem.

Alles wat je aangeeft heb ik gecontroleerd en dat zit goed.

Gisteren nog even bezich geweest met zoeken naar een oplossing. Maar het systeem wat de ruimte moet maken om de bocht goed door te komen loopt gewoon vast in de hoek. Zit dan goed vast en als ik dit door duw(flinke duw) springt het los en werkt het wel. Rij ik de wagen weer terug op een recht stuk komt het netjes in de begin positie. Rij ik de wagen weer door de bocht blijft het weer hangen. Bij de ene wagen is het de linker kant bij de andere de rechter.

Je hoort ook duidelijk een klik/klak van het mechanischme. Dan schiet het geheel bij enkele wagens net in de goede positie.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2014, 09:28:09 door Dion »
groetjes Dion

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2014, 10:45:34 »
Dion, dat duidt meestal op kleine braampjes, of een kleine  gietmisvorming.
kan ook zijn ontstaan tijdens het afkoelen van de kunststof.
Dan is het mogelijk dat er een lichte krimp is ontstaan.
Je moet hem eens helemaal openmaken.
En kijken wat de mechaniek doet.
Als hij ergens klemt dan is  het het beste om met een fijn schuurpapiertje of zeer fijn vijltje de zaak iet te verruimen.
Normaal zou het  dan opgelost moeten.

Ik had namelijk wel de vergelijkbare problemen met de Benelux ICR's.
En dat had ik op bovenstaande manier opgelost.

En boog 6131/33 moet ruim voldoende zijn.
want dat is Radius 2 en 33.


Jos.

De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2014, 11:03:51 »
Dank je voor het meedenken Jos,

Is zelfs radius 3 en 4. Met de Benelux icr's heb ik dan weer geen enkel probleem gehad met de koppeling toestand.

Heb het stuurstand rijtuig geheel open gehad(veel niet mee) om de werking goed te kunnen bekijken.

Maar ga eerst naar de winkelier dadelijk want die moet er maar naar kijken.
groetjes Dion

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #11 Gepost op: 27 oktober 2014, 23:52:26 »
Naar de winkel terug geweest met de sets.

Daar op de baan getest met als resultaat de zelfde problemen. Winkelier 2 anders sets uit de kast getrokken en ook getest. Resultaat precies het zelfde, het blokkeren van het kortkoppelings mechanischme. Dit alleen maar als de wagens zijn gekoppeld.

De sets achter gelaten en mijn geld terug gekregen(netjes opgelost naar mijn mening). De bevindingen zijn/worden aan Lsmodels doorgegeven.

Dit vind ik erg jammer want de wagens zien er echt super uit. Met de winkelier afgesproken zo gauw er een oplossing is/komt krijg ik een seintje om de zaak opnieuw te komen bekijken en evt. te kopen.
Voor deze wagens wil/ga ik een uitzondering maken, voor de verder rest zal er veel moeten gebeuren voordat ik nog iets  koop van dit merk.
groetjes Dion

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2014, 07:26:57 »
Wel zonde.
Dit probleem had je ook makkelijk zelf kunnen oplossen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #13 Gepost op: 28 oktober 2014, 09:23:42 »
Inderdaad zonde, maar het is niet anders.

Heb 2 wagens geheel open gehad en de zaak nagekeken en glad gemaakt enz, het probleem was hierdoor niet opgelost.
Heb het mechanischme goed kunnen bekijken en zelfs twee Roco wagens open gemaakt om te kunnen vergelijken. Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat ik niet verder ga sleutelen aan het model.

Verder vind ik dat als je iets koopt je ook mag verwachten dat het gewoon doet wat het hoort te doen, niet eerst zelf het een en ander moet gaan aanpassen om het werkend te krijgen.


groetjes Dion

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: LSM I11 rijtuigen + stuurstand
« Reactie #14 Gepost op: 28 oktober 2014, 09:48:20 »
Dat is ook weer waar Dion.
Je legt er immers genoeg geld voor op tafel.
Dus wil je ook dat het goed werkt.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang