Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Göhrener Viaduct door Ronald Halma
Vandaag om 20:07:52
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 19:34:16
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem  (gelezen 12908 keer)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Gepost op: 13 June 2010, 11:49:15 »
Was gisteren weer eens een dagje treinen gaan kijken (y) en ging ook even langs de schaderijtuigen:

De 1779 staat samen met twee ICRm's zonder zichtbare schade  ???. De nummers van de ICRm's kon ik even niet goed zien:


naast de ICRm's staat de 270-7079 met wat schade aan het front:

De stuurtafel staat gewoon bloot aan het weer en de roest heeft ook al toegeslagen. Eens reed dit rijtuig in combinatie met ICR's. Ook is dit de jongste Bvk. Ik weet even niet bij welk ongeval deze betrokken is geweest.

Naast de 7079 staat DDM-1 de Otter zijn lot af te wachten:

Van ver lijkt het mee te vallen maar van dichtbij heeft de brand op de bovenverdieping toch zijn sporen achtergelaten.

Hiernaast staat een onbekend DD rijtuig:

Hij is volledig ingepakt en de deuren zijn dichtgemaakt met hout. Ik dacht altijd dat dit de 50 84 26-37 472 was maar dat weet ik niet zeker, omdat ernaast (nog?) een DDM-1 staat met brandschade:

Dit rijtuig is voor de helft ingepakt en heeft afgeplakte ramen. Verder zijn de deuren gewoon open en ruikt het niet erg lekker. Van deze weet ik wel zeker dat het een DDM-1 is, omdat ik de rode banken duidelijk kan zien (al zijn ze inmiddels zwarter dan rood).

Tenslotte is er nog de Plan-V 466:


Maar welke nummers hebben die twee ingepakte rijtuigen nou eigenlijk? Van de helemaal ingepakte denk ik dat het de 270-7208 is (brand op de brug van Zwolle), toch lijkt dit onwaarschijlijk omdat de kopdelen nog gewoon verf hebben. Het tweede rijtuig is dan waarschijnlijk de 26-472 (brand Enkhuizen). Maar naar de eerste blijft het gissen. Wie kan mij dit vertellen?
Het is in ieder geval zeker dat geen van deze rijtuigen ooit nog rijvaardig zal zijn, gezien het aantal dubbeldekkers wat gesloopt gaat worden tijdens het DDZ project.
Naast de werkplaats staat ook nog een ICRm BDs met schade (waarschijnlijk de 5220). De NSR heeft volgens Somda nog veel meer BDs'en terzijde gezet (5222-5227 en 5232) en ook veel 1700en (1729, 1734, 1748, 1755, 1762, 1770, 1771 en 1775) Erg jammer allemaal. Ik kan inmiddels geen VIRM meer zien >:(.

Gr. Timo

« Laatst bewerkt op: 13 June 2010, 12:02:26 door Timo Smeding »

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #1 Gepost op: 13 June 2010, 12:17:24 »
Euh, niet om het één of ander, maar behalve de eerste lijken de foto's genomen te zijn vanuit de berm naast een hele drukke 2x2 baans weg waar regelmatig ongevallen gebeuren... dat lijkt me wel erg risicovol voor wat schrootfoto's  ::)
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #2 Gepost op: 13 June 2010, 12:22:20 »
er stonden stoplichten waardoor je veilig kon oversteken en er was zoveel begroeiing dat je de auto's nauwelijks zag
maar je hebt gelijk hoor!

Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #3 Gepost op: 13 June 2010, 12:35:07 »
Ga er maar vanuit dat die eerste ingepakte de 7208 is, tenminste als het geen stuurstandrijtuig is

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #4 Gepost op: 13 June 2010, 14:39:28 »
Er staat/stond er in de driehoek ook eentje... Ook ingepakt na brandschade. Heb daar tijdens een keertje klussen bij HIJSM eens in gekeken (doorloopdeuren waren eruit en balg was ook weg, tevens was het doek kapot gesneden. Wat een bende zeg... :(
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #5 Gepost op: 13 June 2010, 15:17:19 »
De driehoek bij Haarlem zou helemaal leeg moeten zijn nu.
Spoorgroet, Martin

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #6 Gepost op: 13 June 2010, 15:21:47 »
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #7 Gepost op: 13 June 2010, 15:28:20 »
opzich zou ik dan wel mee willen

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #8 Gepost op: 13 June 2010, 16:21:41 »
lijkt mij ook interessant!
Grt
Marc

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #9 Gepost op: 13 June 2010, 16:34:01 »
Altijd interessant om daar binnen te kijken.  (y)

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #10 Gepost op: 13 June 2010, 17:01:38 »
Er was op 5 juni een excursie naar Nedtrain Haarlem, georganiseerd door www.C-tracks.nl.
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671457389/sizes/l/

http://www.flickr.com/photos/cklx/4672080532/sizes/l/

Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.

Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/


CKLX

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #11 Gepost op: 13 June 2010, 17:22:00 »
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.

Johnny

Klinkt heel interessant. Neem (als je wilt) eens contact op met Hans. Misschien dat we hier dan een oproep kunnen plaatsen.

_Jasper_

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
    • RailZminiworld
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #12 Gepost op: 13 June 2010, 17:47:27 »

Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/


CKLX

Dat personeel was ik nog niet tegengekomen  ???

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #13 Gepost op: 13 June 2010, 18:01:09 »
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.
Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.

Wat gebeurt er eigenlijk met de overgebleven tussenrijtuigen van DD-AR? Gaan die ook gesloopt worden?
Ik weet wel een nieuwe taak. Zet ze in als 7-delige stammen inclusief overgebleven stuurstandrijtuig met 1700 in de spits als stoptrein. Iedereen heeft zitplek.
Back on topic: ik zou graag een keer binnen willen kijken. Lijkt me heel interessant (y)
Mvgr Jan Wiebrand

Edit: even veranderd nav eerdere berichten van mij.
« Laatst bewerkt op: 13 June 2010, 18:43:45 door Dubbeldekkerjw »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #14 Gepost op: 13 June 2010, 18:40:52 »
Ja, je hebt het niet op SLT, moet je dat overal zeggen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.