Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:30:22
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 11:28:56
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 11:21:44
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:19:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 11:14:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:43:55
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 10:04:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 09:50:17
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:20:42
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 09:19:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 09:02:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:38:51
Au bord de la Cèze door defender
Vandaag om 08:25:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 08:12:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:13:29
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door borotof
Vandaag om 01:36:31
Arnold 2210 onderdelen gezocht door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:55:04
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
07 November 2025, 23:48:53
Baan in Los Angeles door ArjanB
07 November 2025, 23:28:58
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
07 November 2025, 23:11:16
Aachenau West door Wim Vink
07 November 2025, 23:09:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
07 November 2025, 22:49:55
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
07 November 2025, 22:38:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
07 November 2025, 21:29:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
07 November 2025, 20:52:47
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
07 November 2025, 19:19:30
ESU locprogrammer door saskia
07 November 2025, 19:17:34
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
07 November 2025, 19:06:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
07 November 2025, 17:32:00
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
07 November 2025, 16:20:02
  

Auteur Topic: Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem  (gelezen 13345 keer)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Gepost op: 13 June 2010, 11:49:15 »
Was gisteren weer eens een dagje treinen gaan kijken (y) en ging ook even langs de schaderijtuigen:

De 1779 staat samen met twee ICRm's zonder zichtbare schade  ???. De nummers van de ICRm's kon ik even niet goed zien:


naast de ICRm's staat de 270-7079 met wat schade aan het front:

De stuurtafel staat gewoon bloot aan het weer en de roest heeft ook al toegeslagen. Eens reed dit rijtuig in combinatie met ICR's. Ook is dit de jongste Bvk. Ik weet even niet bij welk ongeval deze betrokken is geweest.

Naast de 7079 staat DDM-1 de Otter zijn lot af te wachten:

Van ver lijkt het mee te vallen maar van dichtbij heeft de brand op de bovenverdieping toch zijn sporen achtergelaten.

Hiernaast staat een onbekend DD rijtuig:

Hij is volledig ingepakt en de deuren zijn dichtgemaakt met hout. Ik dacht altijd dat dit de 50 84 26-37 472 was maar dat weet ik niet zeker, omdat ernaast (nog?) een DDM-1 staat met brandschade:

Dit rijtuig is voor de helft ingepakt en heeft afgeplakte ramen. Verder zijn de deuren gewoon open en ruikt het niet erg lekker. Van deze weet ik wel zeker dat het een DDM-1 is, omdat ik de rode banken duidelijk kan zien (al zijn ze inmiddels zwarter dan rood).

Tenslotte is er nog de Plan-V 466:


Maar welke nummers hebben die twee ingepakte rijtuigen nou eigenlijk? Van de helemaal ingepakte denk ik dat het de 270-7208 is (brand op de brug van Zwolle), toch lijkt dit onwaarschijlijk omdat de kopdelen nog gewoon verf hebben. Het tweede rijtuig is dan waarschijnlijk de 26-472 (brand Enkhuizen). Maar naar de eerste blijft het gissen. Wie kan mij dit vertellen?
Het is in ieder geval zeker dat geen van deze rijtuigen ooit nog rijvaardig zal zijn, gezien het aantal dubbeldekkers wat gesloopt gaat worden tijdens het DDZ project.
Naast de werkplaats staat ook nog een ICRm BDs met schade (waarschijnlijk de 5220). De NSR heeft volgens Somda nog veel meer BDs'en terzijde gezet (5222-5227 en 5232) en ook veel 1700en (1729, 1734, 1748, 1755, 1762, 1770, 1771 en 1775) Erg jammer allemaal. Ik kan inmiddels geen VIRM meer zien >:(.

Gr. Timo

« Laatst bewerkt op: 13 June 2010, 12:02:26 door Timo Smeding »

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #1 Gepost op: 13 June 2010, 12:17:24 »
Euh, niet om het één of ander, maar behalve de eerste lijken de foto's genomen te zijn vanuit de berm naast een hele drukke 2x2 baans weg waar regelmatig ongevallen gebeuren... dat lijkt me wel erg risicovol voor wat schrootfoto's  ::)
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #2 Gepost op: 13 June 2010, 12:22:20 »
er stonden stoplichten waardoor je veilig kon oversteken en er was zoveel begroeiing dat je de auto's nauwelijks zag
maar je hebt gelijk hoor!

Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #3 Gepost op: 13 June 2010, 12:35:07 »
Ga er maar vanuit dat die eerste ingepakte de 7208 is, tenminste als het geen stuurstandrijtuig is

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #4 Gepost op: 13 June 2010, 14:39:28 »
Er staat/stond er in de driehoek ook eentje... Ook ingepakt na brandschade. Heb daar tijdens een keertje klussen bij HIJSM eens in gekeken (doorloopdeuren waren eruit en balg was ook weg, tevens was het doek kapot gesneden. Wat een bende zeg... :(
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #5 Gepost op: 13 June 2010, 15:17:19 »
De driehoek bij Haarlem zou helemaal leeg moeten zijn nu.
Spoorgroet, Martin

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #6 Gepost op: 13 June 2010, 15:21:47 »
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #7 Gepost op: 13 June 2010, 15:28:20 »
opzich zou ik dan wel mee willen

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #8 Gepost op: 13 June 2010, 16:21:41 »
lijkt mij ook interessant!
Grt
Marc

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #9 Gepost op: 13 June 2010, 16:34:01 »
Altijd interessant om daar binnen te kijken.  (y)

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 922
    • Secondtrains.com
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #10 Gepost op: 13 June 2010, 17:01:38 »
Er was op 5 juni een excursie naar Nedtrain Haarlem, georganiseerd door www.C-tracks.nl.
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671457389/sizes/l/

http://www.flickr.com/photos/cklx/4672080532/sizes/l/

Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.

Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/


CKLX

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #11 Gepost op: 13 June 2010, 17:22:00 »
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.

Johnny

Klinkt heel interessant. Neem (als je wilt) eens contact op met Hans. Misschien dat we hier dan een oproep kunnen plaatsen.

_Jasper_

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
    • RailZminiworld
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #12 Gepost op: 13 June 2010, 17:47:27 »

Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/


CKLX

Dat personeel was ik nog niet tegengekomen  ???

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #13 Gepost op: 13 June 2010, 18:01:09 »
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.
Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.

Wat gebeurt er eigenlijk met de overgebleven tussenrijtuigen van DD-AR? Gaan die ook gesloopt worden?
Ik weet wel een nieuwe taak. Zet ze in als 7-delige stammen inclusief overgebleven stuurstandrijtuig met 1700 in de spits als stoptrein. Iedereen heeft zitplek.
Back on topic: ik zou graag een keer binnen willen kijken. Lijkt me heel interessant (y)
Mvgr Jan Wiebrand

Edit: even veranderd nav eerdere berichten van mij.
« Laatst bewerkt op: 13 June 2010, 18:43:45 door Dubbeldekkerjw »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8590
  • Spoor N
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #14 Gepost op: 13 June 2010, 18:40:52 »
Ja, je hebt het niet op SLT, moet je dat overal zeggen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.