Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem  (gelezen 12316 keer)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Gepost op: 13 juni 2010, 11:49:15 »
Was gisteren weer eens een dagje treinen gaan kijken (y) en ging ook even langs de schaderijtuigen:

De 1779 staat samen met twee ICRm's zonder zichtbare schade  ???. De nummers van de ICRm's kon ik even niet goed zien:


naast de ICRm's staat de 270-7079 met wat schade aan het front:

De stuurtafel staat gewoon bloot aan het weer en de roest heeft ook al toegeslagen. Eens reed dit rijtuig in combinatie met ICR's. Ook is dit de jongste Bvk. Ik weet even niet bij welk ongeval deze betrokken is geweest.

Naast de 7079 staat DDM-1 de Otter zijn lot af te wachten:

Van ver lijkt het mee te vallen maar van dichtbij heeft de brand op de bovenverdieping toch zijn sporen achtergelaten.

Hiernaast staat een onbekend DD rijtuig:

Hij is volledig ingepakt en de deuren zijn dichtgemaakt met hout. Ik dacht altijd dat dit de 50 84 26-37 472 was maar dat weet ik niet zeker, omdat ernaast (nog?) een DDM-1 staat met brandschade:

Dit rijtuig is voor de helft ingepakt en heeft afgeplakte ramen. Verder zijn de deuren gewoon open en ruikt het niet erg lekker. Van deze weet ik wel zeker dat het een DDM-1 is, omdat ik de rode banken duidelijk kan zien (al zijn ze inmiddels zwarter dan rood).

Tenslotte is er nog de Plan-V 466:


Maar welke nummers hebben die twee ingepakte rijtuigen nou eigenlijk? Van de helemaal ingepakte denk ik dat het de 270-7208 is (brand op de brug van Zwolle), toch lijkt dit onwaarschijlijk omdat de kopdelen nog gewoon verf hebben. Het tweede rijtuig is dan waarschijnlijk de 26-472 (brand Enkhuizen). Maar naar de eerste blijft het gissen. Wie kan mij dit vertellen?
Het is in ieder geval zeker dat geen van deze rijtuigen ooit nog rijvaardig zal zijn, gezien het aantal dubbeldekkers wat gesloopt gaat worden tijdens het DDZ project.
Naast de werkplaats staat ook nog een ICRm BDs met schade (waarschijnlijk de 5220). De NSR heeft volgens Somda nog veel meer BDs'en terzijde gezet (5222-5227 en 5232) en ook veel 1700en (1729, 1734, 1748, 1755, 1762, 1770, 1771 en 1775) Erg jammer allemaal. Ik kan inmiddels geen VIRM meer zien >:(.

Gr. Timo

« Laatst bewerkt op: 13 juni 2010, 12:02:26 door Timo Smeding »

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1729
  • Dieselpower rules!
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2010, 12:17:24 »
Euh, niet om het één of ander, maar behalve de eerste lijken de foto's genomen te zijn vanuit de berm naast een hele drukke 2x2 baans weg waar regelmatig ongevallen gebeuren... dat lijkt me wel erg risicovol voor wat schrootfoto's  ::)
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2010, 12:22:20 »
er stonden stoplichten waardoor je veilig kon oversteken en er was zoveel begroeiing dat je de auto's nauwelijks zag
maar je hebt gelijk hoor!

Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2010, 12:35:07 »
Ga er maar vanuit dat die eerste ingepakte de 7208 is, tenminste als het geen stuurstandrijtuig is

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2010, 14:39:28 »
Er staat/stond er in de driehoek ook eentje... Ook ingepakt na brandschade. Heb daar tijdens een keertje klussen bij HIJSM eens in gekeken (doorloopdeuren waren eruit en balg was ook weg, tevens was het doek kapot gesneden. Wat een bende zeg... :(
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2010, 15:17:19 »
De driehoek bij Haarlem zou helemaal leeg moeten zijn nu.
Spoorgroet, Martin

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2010, 15:21:47 »
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2010, 15:28:20 »
opzich zou ik dan wel mee willen

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2010, 16:21:41 »
lijkt mij ook interessant!
Grt
Marc

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2010, 16:34:01 »
Altijd interessant om daar binnen te kijken.  (y)

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2010, 17:01:38 »
Er was op 5 juni een excursie naar Nedtrain Haarlem, georganiseerd door www.C-tracks.nl.
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671457389/sizes/l/

http://www.flickr.com/photos/cklx/4672080532/sizes/l/

Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.

Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/


CKLX

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2010, 17:22:00 »
de 1779 gebruiken we om de fyra ICRm-en te testen buiten. (lees binnen te weinig plek).
Maar nogmaals als er interesse is om aan de andere kant van het hek te kijken, er is een mogelijkheid.(legaal en op zaterdag).
Als we dat onder de naam van beneluxspoor willen doen wil ik eerst van het bestuur weten of deze erachter staan.

Johnny

Klinkt heel interessant. Neem (als je wilt) eens contact op met Hans. Misschien dat we hier dan een oproep kunnen plaatsen.

_Jasper_

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
    • RailZminiworld
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2010, 17:47:27 »

Verder doet Haarlem nu ook herstel aan 1700'en. Door de komende verhuizing van Tilburg is hier minder plaats en is het schadeherstel naar Haarlem gegaan, inclusief personeel.
Op 5 juni stond er al een binnen met elektrische schade.

http://www.flickr.com/photos/cklx/4671947180/sizes/l/


CKLX

Dat personeel was ik nog niet tegengekomen  ???

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2010, 18:01:09 »
Ik heb toen gehoord dat overtollige DDM stuurstandrijtuigen waarschijnlijk allemaal naar de sloper gaan. Na de verbouwing tot DDZ zijn veel stuurstandrijtuigen niet meer nodig. Die gaan de weg van al het oud ijzer.
Over het lot van DDM1 wordt nog steeds getwijfeld. Als de reizigersaantallen weer aantrekken, kan hun leven nog even gerekt worden. Anders rest voor deze rijtuigen ook niets anders dan sloop. Ze zijn immers al 30 jaar oud.

Wat gebeurt er eigenlijk met de overgebleven tussenrijtuigen van DD-AR? Gaan die ook gesloopt worden?
Ik weet wel een nieuwe taak. Zet ze in als 7-delige stammen inclusief overgebleven stuurstandrijtuig met 1700 in de spits als stoptrein. Iedereen heeft zitplek.
Back on topic: ik zou graag een keer binnen willen kijken. Lijkt me heel interessant (y)
Mvgr Jan Wiebrand

Edit: even veranderd nav eerdere berichten van mij.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2010, 18:43:45 door Dubbeldekkerjw »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re:Schaderijtuigen Nedtrain Haarlem
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2010, 18:40:52 »
Ja, je hebt het niet op SLT, moet je dat overal zeggen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.