Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Achtergrond met AI door Ronald Halma
Vandaag om 22:40:15
Spoor- en tramweg parafernalia door Menno
Vandaag om 22:33:26
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 22:24:19
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 22:21:20
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 22:19:10
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 22:17:02
Bauarbeiten im gange door Sikko
Vandaag om 22:05:53
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:58:46
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 21:50:03
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:43:11
Goede wensen voor 2026 door cor_b
Vandaag om 21:18:01
Roco 10836 wissel schakelaar door TvdZ
Vandaag om 20:57:28
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
Vandaag om 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
Vandaag om 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
  

Auteur Topic: Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL  (gelezen 3553 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #15 Gepost op: 19 May 2010, 12:15:11 »
Allereerst ligt het spoor in het beton en ik denk dat daar weinig demping is.

Heb tijdens de aanleg een keer wat gefotografeerd nabij Breda. Zo is de constructie een beetje te zien.








laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #16 Gepost op: 19 May 2010, 12:30:15 »
Maar het is toch van de zotte dat we voor een paar koeien een complete tunnel aanleggen en voor mensen een klankkast ervan maken.
Overigens is het in beton vastzetten van de baan sowiso nodig vanwege de drassige bodem.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #17 Gepost op: 19 May 2010, 12:53:01 »
waarom hebben ze gewoon niet de technieken gebruikt van de Fransen, Duitsers of voor mijn part de Japanners.

De techniek van een vaste onderbouw is alles behalve nieuw, kijk maar eens in dit Duitse wiki-artikel: klik

In eigen land wordt het ook al jaren toegepast al is het dan niet voor hoge snelheden; o.a. spoorviaduct Delft en alle sporen in de metrotunnels en op -viaducten in Rotterdam.
No dress rehearsel, this is our life.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #18 Gepost op: 19 May 2010, 13:01:10 »
De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #19 Gepost op: 19 May 2010, 13:06:23 »
De groene hart tunnel (a.k.a. de gekke koeientunnel) is 100% politiek, en inderdaad een absurde investering (in mijn ogen uiteraard)... Ach ja, politiek
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #20 Gepost op: 19 May 2010, 15:25:30 »
Nee dat doet ie nog niet omdat die Fyra >:( >:( er nog rijdt zonder overdruk in de wagons.
Ten zuiden van Rotterdam rijdt de Thalys wel gewoon 300 km/u.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #21 Gepost op: 19 May 2010, 17:48:57 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet

Grtzz Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #22 Gepost op: 19 May 2010, 19:34:45 »

De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

ze zijn er in Amsterdam achter dat dat niet erg makkelijk gaat.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #23 Gepost op: 19 May 2010, 20:54:24 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet
En daarom rijdt de Thalys er dus 300 en dat was de vraag. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5413
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #24 Gepost op: 19 May 2010, 21:13:11 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken. Echt rond. Na een moment van verbazing heb ik de radio het zwijgen opgelegd...

Groet,
Basilicum

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #25 Gepost op: 19 May 2010, 21:17:43 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken


Was dat vóór of nà zijn mededeling dat de A4 Midden Delfland er nu toch echt gaat komen ;D

Soms is vierkant toch echt beter...