Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Servé
Vandaag om 15:33:28
roco br24 door bellejt
Vandaag om 15:32:15
Raadplaatje door Jelmer
Vandaag om 15:27:24
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
Vandaag om 15:22:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 14:52:31
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Jint Nijman
Vandaag om 14:08:17
Mijnbouw Indonesië door Eelco Storm
Vandaag om 12:31:12
Koppelingsmechanisme klemt? door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:30:30
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:34:36
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
Vandaag om 11:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 11:04:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:56:45
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:35:09
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
Vandaag om 10:10:40
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
  

Auteur Topic: Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL  (gelezen 3364 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #15 Gepost op: 19 May 2010, 12:15:11 »
Allereerst ligt het spoor in het beton en ik denk dat daar weinig demping is.

Heb tijdens de aanleg een keer wat gefotografeerd nabij Breda. Zo is de constructie een beetje te zien.








laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #16 Gepost op: 19 May 2010, 12:30:15 »
Maar het is toch van de zotte dat we voor een paar koeien een complete tunnel aanleggen en voor mensen een klankkast ervan maken.
Overigens is het in beton vastzetten van de baan sowiso nodig vanwege de drassige bodem.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #17 Gepost op: 19 May 2010, 12:53:01 »
waarom hebben ze gewoon niet de technieken gebruikt van de Fransen, Duitsers of voor mijn part de Japanners.

De techniek van een vaste onderbouw is alles behalve nieuw, kijk maar eens in dit Duitse wiki-artikel: klik

In eigen land wordt het ook al jaren toegepast al is het dan niet voor hoge snelheden; o.a. spoorviaduct Delft en alle sporen in de metrotunnels en op -viaducten in Rotterdam.
No dress rehearsel, this is our life.

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #18 Gepost op: 19 May 2010, 13:01:10 »
De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #19 Gepost op: 19 May 2010, 13:06:23 »
De groene hart tunnel (a.k.a. de gekke koeientunnel) is 100% politiek, en inderdaad een absurde investering (in mijn ogen uiteraard)... Ach ja, politiek
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8531
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #20 Gepost op: 19 May 2010, 15:25:30 »
Nee dat doet ie nog niet omdat die Fyra >:( >:( er nog rijdt zonder overdruk in de wagons.
Ten zuiden van Rotterdam rijdt de Thalys wel gewoon 300 km/u.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #21 Gepost op: 19 May 2010, 17:48:57 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet

Grtzz Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4536
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #22 Gepost op: 19 May 2010, 19:34:45 »

De Groene Hart Tunnel is een geboorde tunnel. Ik heb eens ergens gelezen dat een conventionele tunnel voor hetzelfde geld ongeveer 2 keer zo lang kon worden. Maar we hebben nog nooit een tunnel geboord in drassige grond dus gaan we van die tunnel een proefproject maken.
Lobby geweest van de bouwbedrijven?? Wie zal het zeggen...

ze zijn er in Amsterdam achter dat dat niet erg makkelijk gaat.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8531
  • Spoor N
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #23 Gepost op: 19 May 2010, 20:54:24 »
Maar daar rijdt de "Fyra" nou ja veredelde Beneluxstam dus niet
En daarom rijdt de Thalys er dus 300 en dat was de vraag. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #24 Gepost op: 19 May 2010, 21:13:11 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken. Echt rond. Na een moment van verbazing heb ik de radio het zwijgen opgelegd...

Groet,
Basilicum

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Remblokken verwijderen ivm geluidsoverlast HSL
« Reactie #25 Gepost op: 19 May 2010, 21:17:43 »
Vandaag hoorde ik in een nieuwsbericht op de radio, dat de Minister Eurlings van V&W aankondigt de wielen van de desbetreffende treinen rond te maken


Was dat vóór of nà zijn mededeling dat de A4 Midden Delfland er nu toch echt gaat komen ;D

Soms is vierkant toch echt beter...