Het is een samenloop van zaken waarom deze combinatie zo meermaals roest heeft gereden op div aansluitingen van de HSL.Onder normale spanning trekt de 1251 de 2400 over de te berijden aansluitingen,echter staat op de bovenleiding van de HSL geen spanning ten tijde en net na werkzaamheden,een oudere e-loc zoals een 1200 kan al niet omgaan met de spanning op de HSL en dus helemaal niet als er geheel geen spanning opstaat Daar komt de 2400 om de hoek kijken,diesel doet t altijd en kan op een niet in dienst zijnde baanvak dus de 1200 terug duwen/trekken het normale en in dienst zijnde spoor op.Dat is de reden van die combinatie voor het grote deel (plus dat die combinatie wat weegt en dus goed voor roestrijden te gebruiken is )
De machinist aan wie ik het vroeg was niet erg spraakzaam dus daar werd ik ook niet wijzer van.
Wat ik zou willen weten weet ik inmiddels. Al een bericht via PB gekregen en daarin stond hetzelfde wat Sander hierboven ook zegt: de installatie hangt onder een rijtuig. Een volgende keer zal ik wat lager kijken, deze keer heb ik alleen maar door de raampjes gegluurd en daar is niks bijzonders te zien.
Klaas; als ik me goed herinner hangt eea onder de 1e klasse afdeling van de middenbak. Bij mat'64 stond het in de bagageruimte.MvgSander.
Hij stond zó mooi in het zonnetje, dat was wel een plaatje waard...Dordrecht, Weeskinderendijk 10-11-2019Frans