Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 14:52:53
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door 1795
Vandaag om 14:36:25
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Jeronimos
Vandaag om 14:34:43
Roco 2025 door Arjan6511
Vandaag om 14:34:31
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 14:32:22
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:23:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Jelmer
Vandaag om 13:44:04
Albert Modell 2025 door Maarten.T
Vandaag om 13:43:54
Wat spoor 1 brouwsels door Jelmer
Vandaag om 13:42:25
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 13:10:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:29:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 12:15:59
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 12:14:28
Veevervoer ss/ ns door hervé
Vandaag om 12:13:45
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 12:02:02
No Poirot needed. door Huup
Vandaag om 12:00:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:45:26
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:40:46
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:29:26
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 11:18:00
De projecten van Ruben (NL H0) door Jelmer
Vandaag om 11:06:52
RTM in 0m door Huup
Vandaag om 10:49:06
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Dick55
Vandaag om 10:26:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 10:05:08
Dönsdorfer Bauberichte door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:48:48
Swalbenburg, N modulebaan door meino
Vandaag om 09:22:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:07:58
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 07:59:14
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door tothebeach
Vandaag om 06:33:25
  

Auteur Topic: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's  (gelezen 6200583 keer)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14220 Gepost op: 26 January 2018, 13:06:45 »
Zou leuk zijn ik ben ook voor. En dan de 1700 loks allemaal buiten dienst?
Als we dan nog eens Traxx met DDm dubbeldekkers zouden meemaken wordt het helemaal leuk.
Dat toegelaten lijkt me niet meer zo'n hele grote stap als je met Bds stuurstand toegelaten hebt gekregen.

MvG Peter,

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14221 Gepost op: 26 January 2018, 13:33:25 »
Het was ook de bedoeling om met Traxx en BDs rijtuig voorop te gaan rijden. Zijn ook testritten geweest dus technisch was het mogelijk. Alleen was men bang dat de passage op de HSL met deze combinatie (Vmax 160km/h) en een Thalys (Vmax 330km/h) de drukgolf te hoog zou worden op het stuurstandrijtuig dat zelfs een ontsporing tot de mogelijkheden zou gaan behoren. Dus toen is maar gekozen voor de combinatie met locs voor en achter. Ziet er wat apart uit met zo'n stuurrijtuig aan de loc maar aan de kant zetten van al die dingen zou ook weer een flink zitplaats tekort opleveren.

Aangezien dit draadje ook nog over foto's gaat dan maar een plaatje van gisteravond van m'n trein bij Zelzate. Na toestemming mocht ik even een fotostop houden met loc RRF561-04 en trein 41601.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • Spoor N
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14222 Gepost op: 26 January 2018, 13:36:55 »
Het was ook de bedoeling om met Traxx en BDs rijtuig voorop te gaan rijden. Zijn ook testritten geweest dus technisch was het mogelijk. Alleen was men bang dat de passage op de HSL met deze combinatie (Vmax 160km/h) en een Thalys (Vmax 330km/h) de drukgolf te hoog zou worden op het stuurstandrijtuig dat zelfs een ontsporing tot de mogelijkheden zou gaan behoren.
Volgens mij is onder andere hier al besproken dat dit complete onzin is, jammer dat het weer opduikt.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
    • HTM Modeltrambaan
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14223 Gepost op: 26 January 2018, 15:00:59 »
Na toestemming mocht ik even een fotostop houden met loc RRF561-04 en trein 41601.

Had je ook een kapvergunning? ;)
Mooie plaat Chris (y)

Met groet, Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14224 Gepost op: 26 January 2018, 18:14:02 »
Tijd voor een druilerig plaatje van lage kwaliteit.
De ontheemde 486502 met nog steeds blije alpinist op 25-01-2018 te Venlo... ;)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14225 Gepost op: 26 January 2018, 19:43:59 »
Wat dieselplaatjes van de afgelopen tijd:

Captrain 203101 met de recent van DB Cargo overgenomen Segrate-shuttle:

203103_Moerdijk_210118
by florisdeleeuw, on Flickr

RRF met een G2000 mocht diezelfde dag ook wat containers afleveren in Moerdijk:

1103_Moerdijk_210118
by florisdeleeuw, on Flickr

En de schone 203102 van opnieuw Captrain vandaag met een mooi modelspoortreintje uit 020:

203102_Hogebrug_260118
by florisdeleeuw, on Flickr

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14226 Gepost op: 26 January 2018, 20:12:53 »
Mooie foto Chris!

Volgens mij was de reden dat de stuurstanden niet op de HSL kwamen dat Nedtrain Haarlem er niet in slaagde het geheel goed werkend te krijgen...

CKLX

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • Spoor N
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14227 Gepost op: 26 January 2018, 20:21:30 »
Niet snel en betrouwbaar genoeg op korte termijn, voor zover ik weet werkte de combinatie wel tijdens testen op het werkplaatsterrein.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14228 Gepost op: 26 January 2018, 21:00:27 »
Vergis je niet in de ellenlange tijd die de toelating kan duren.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14229 Gepost op: 27 January 2018, 00:13:19 »
Volgens mij is er met BDs'en ook testgereden naar Lelystad. Men had beter een hele nieuwe cabine in die hokken kunnen bouwen dan slechts aan te passen. Lijkt me toch iets goedkoper dan al die gekochte loccen... Maar goed, ICR zit ook 'ns aan het einde levensduur...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4535
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14230 Gepost op: 27 January 2018, 08:00:49 »
Voor een relatief korte tijd een kostbare ombouw.
Die trax locs slijt je wel weer aan een ander als ze overbodig zijn.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14231 Gepost op: 27 January 2018, 15:30:58 »
Persoonlijk zie ik het kiezen voor twee Traxxen oplossing ergens als een pragmatische vorm van risico beperking, maar tegelijk ook een brevet van onvermogen om zaken in deze tijd te nog regelen zoals we dat voorheen gewend waren. Door de engineering en certificering volledig bij Bombardier te laten, in een toch al zo heikel HSL dossier, beperkt NS haar eigen risico. Bij een Traxx van Bombardier en een  BDs van NS is er een soort grijs overgangsgebied van verantwoordelijk bij het implementeren en certificering. In software aangelegenheden maakt Bombardier toch al niet zo'n sterke indruk wat mij betreft. Zie ook de diverse problemen rond Twindexx product van Bombardier. Zo kunnen twee Traxxen in één stam zomaar toch meest economisch oplossing zijn.
Jeanne Kok

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14232 Gepost op: 27 January 2018, 16:26:39 »
Zou leuk zijn ik ben ook voor. En dan de 1700 loks allemaal buiten dienst?
Als we dan nog eens Traxx met DDm dubbeldekkers zouden meemaken wordt het helemaal leuk.
Dat toegelaten lijkt me niet meer zo'n hele grote stap als je met Bds stuurstand toegelaten hebt gekregen.

MvG Peter,
Als men een BDs al niet op een goedkope manier kan laten communiceren met een Traxx, dan zal het met een BvK ook niet lukken.   ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14233 Gepost op: 27 January 2018, 16:28:42 »
Persoonlijk zie ik het kiezen voor twee Traxxen oplossing ergens als een pragmatische vorm van risico beperking, maar tegelijk ook een brevet van onvermogen om zaken in deze tijd te nog regelen zoals we dat voorheen gewend waren. Door de engineering en certificering volledig bij Bombardier te laten, in een toch al zo heikel HSL dossier, beperkt NS haar eigen risico. Bij een Traxx van Bombardier en een  BDs van NS is er een soort grijs overgangsgebied van verantwoordelijk bij het implementeren en certificering. In software aangelegenheden maakt Bombardier toch al niet zo'n sterke indruk wat mij betreft. Zie ook de diverse problemen rond Twindexx product van Bombardier. Zo kunnen twee Traxxen in één stam zomaar toch meest economisch oplossing zijn.
Van een insider vernomen dat het tussen de 1 en anderhalf miljoen euries ging kosten om een BDs om te bouwen.. Da's een hoop centjes voor die gammele zooi ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14234 Gepost op: 27 January 2018, 17:58:08 »
Snap ik wel. Je bouwt in feite een complete TRAXX kop met alle TRAXX elektronica maar zonder de tractie installatie in. Niet goedkoop.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.