Dag Martijn,Naar mijn weten is dat rijtuig in Leer een z.g. "Reko" -wagen van de DR. Nieuwe uniforme rijtuigbakken werden na de WO op veelal wat lengte betreft aangepaste onderstellen van soms stokoude rijtuigen die in de Sovjet-zone overgebleven waren gezet. Het kan best zijn dat de fabriek in Halberstadt de benodigde werkzaamheden uitvoerde, maar de naam van de fabriek kwam niet voor in de aanduiding van deze "Rekonstruktionswagen". Je had zowel 3- als 4-assige "Reko"-wagens, waarvan een deel van de vier-assers als restauratie/buffetrijtuig was ingericht(met een iets aangepaste raamindeling) Alle "Reko"-personenrijtuigen (waarvan een aantal vier-assers een bagage-afdeling annex "Dienstabteil" had ) waren slechts 2e klasse.Daarnaast had je bij de DR ook "Modernisierungswagen" die min of meer op hetzelfde principe waren opgebouwd op oude onderstellen. Dat waren uitsluitend iets langere vierassers voor de wat langere afstanden. Daarom waren een aantal daarvan als 1e klasse of gemengd 1e/2e klasse uitgevoerd. Ook bijpassende bagagerijtuigen en postrijtuigen ontstonden zo. Ook bij die rijtuigen werd de naam Halberstadt niet genoemd. Dat kwam pas later toen geheel nieuwe DR-rijtuigen als "Halberstadter" werden aangeduid.goedenmiddaghet RAW Halberstadt maakte op basis oude versleten wagons met bruikbare onderstellen allereerst de 2 en3 assige Reko wagen - ja,ook 2 assers in tegenstelling tot de DB.dit alles was voor de Eilzuege/Personenzuege.er werden 3 assige en 2 assige Abteilwagen verwerkt.Daarna kwam Reko programma voor de vierassigeEilzug en Personenzugwagons.Toen dit alles verwerkt was begon men aan Modernisierungs wagons,hierwerden in eerste instantie de nieuwere modellen,als schuerzenwagen gebruikt,waar de schuerze vaak bleef zittenonder de nieuwe wagon,later kwamen ook andere wagons in dit programma zoals type 35 etcof er ooit rekowagen gemaakt zijn van bv pruissische d treinwagons,geen idee,sluit het echter nietuit dat de KPEV en sachsische wagons zo een verlenging van het leven kregenveel Beutewagons uit italie,frankrijk en belgie kwamen ook in de programma's terechtde italiaanse centoporte abteilwagen vierassers,met aan iedere kant coupedeuren en een middengang werdendeels aangepast,meestal vervielen aan iedere kant 4 tot 5 deuren,dit zijn heel interessante modellen.tot in de jaren 70 reden abteilwagenzuege van chemnitz/floeha naar annaberg-buchholz miteen sachsische 75 of een G12,ex franse packwagen,en abteilwagenmix van vierassers uit pruissen,sachsen,nederland,belgie,frankrijk en italie,de pruissen met oberlicht,die uit sachsen met vlak dak,volgensmij leken die heel erg op die uit nederland,kan ook komen omdat men bij dezelfde wagon fabrieken bestelde,zoals in bautzen en goerlitz
trouwensbij de DR waren de 2 or 3 assige Umbauwagen (Rekowagen) niet paarwijze gekoppeldals bij de DB
Nadeel van het wachten was dan maar een fotostop organiseren. Eerst moesten twee treinen van DB Schenker richting Terneuzen en DOW voordat RRF mocht. Bijna geen Treindienstleider houdt zich aan het plan maar die er vandaag zat wel... Kwam zeker omdat jullie foto's willen!