Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 22:18:35
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 22:15:52
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 22:07:44
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 22:06:11
Kato ETA 515 door Benelux795
Vandaag om 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179 door Spoorzoeker58
Vandaag om 21:03:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 20:45:16
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
Vandaag om 20:39:51
Show je realistische treinsamenstelling door Cegielski
Vandaag om 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 20:10:15
zoeken waar een draad zit op de baan door Mark D.
Vandaag om 20:02:41
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
Vandaag om 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
Vandaag om 18:58:33
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:34:40
Tsjechische Sikken door maartenvdb
Vandaag om 18:30:24
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:50:31
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:54
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 17:07:58
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
Vandaag om 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
  

Auteur Topic: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's  (gelezen 6345351 keer)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14220 Gepost op: 26 January 2018, 13:06:45 »
Zou leuk zijn ik ben ook voor. En dan de 1700 loks allemaal buiten dienst?
Als we dan nog eens Traxx met DDm dubbeldekkers zouden meemaken wordt het helemaal leuk.
Dat toegelaten lijkt me niet meer zo'n hele grote stap als je met Bds stuurstand toegelaten hebt gekregen.

MvG Peter,

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14221 Gepost op: 26 January 2018, 13:33:25 »
Het was ook de bedoeling om met Traxx en BDs rijtuig voorop te gaan rijden. Zijn ook testritten geweest dus technisch was het mogelijk. Alleen was men bang dat de passage op de HSL met deze combinatie (Vmax 160km/h) en een Thalys (Vmax 330km/h) de drukgolf te hoog zou worden op het stuurstandrijtuig dat zelfs een ontsporing tot de mogelijkheden zou gaan behoren. Dus toen is maar gekozen voor de combinatie met locs voor en achter. Ziet er wat apart uit met zo'n stuurrijtuig aan de loc maar aan de kant zetten van al die dingen zou ook weer een flink zitplaats tekort opleveren.

Aangezien dit draadje ook nog over foto's gaat dan maar een plaatje van gisteravond van m'n trein bij Zelzate. Na toestemming mocht ik even een fotostop houden met loc RRF561-04 en trein 41601.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8552
  • Spoor N
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14222 Gepost op: 26 January 2018, 13:36:55 »
Het was ook de bedoeling om met Traxx en BDs rijtuig voorop te gaan rijden. Zijn ook testritten geweest dus technisch was het mogelijk. Alleen was men bang dat de passage op de HSL met deze combinatie (Vmax 160km/h) en een Thalys (Vmax 330km/h) de drukgolf te hoog zou worden op het stuurstandrijtuig dat zelfs een ontsporing tot de mogelijkheden zou gaan behoren.
Volgens mij is onder andere hier al besproken dat dit complete onzin is, jammer dat het weer opduikt.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
    • HTM Modeltrambaan
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14223 Gepost op: 26 January 2018, 15:00:59 »
Na toestemming mocht ik even een fotostop houden met loc RRF561-04 en trein 41601.

Had je ook een kapvergunning? ;)
Mooie plaat Chris (y)

Met groet, Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14224 Gepost op: 26 January 2018, 18:14:02 »
Tijd voor een druilerig plaatje van lage kwaliteit.
De ontheemde 486502 met nog steeds blije alpinist op 25-01-2018 te Venlo... ;)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14225 Gepost op: 26 January 2018, 19:43:59 »
Wat dieselplaatjes van de afgelopen tijd:

Captrain 203101 met de recent van DB Cargo overgenomen Segrate-shuttle:

203103_Moerdijk_210118
by florisdeleeuw, on Flickr

RRF met een G2000 mocht diezelfde dag ook wat containers afleveren in Moerdijk:

1103_Moerdijk_210118
by florisdeleeuw, on Flickr

En de schone 203102 van opnieuw Captrain vandaag met een mooi modelspoortreintje uit 020:

203102_Hogebrug_260118
by florisdeleeuw, on Flickr

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 921
    • Secondtrains.com
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14226 Gepost op: 26 January 2018, 20:12:53 »
Mooie foto Chris!

Volgens mij was de reden dat de stuurstanden niet op de HSL kwamen dat Nedtrain Haarlem er niet in slaagde het geheel goed werkend te krijgen...

CKLX

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8552
  • Spoor N
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14227 Gepost op: 26 January 2018, 20:21:30 »
Niet snel en betrouwbaar genoeg op korte termijn, voor zover ik weet werkte de combinatie wel tijdens testen op het werkplaatsterrein.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14228 Gepost op: 26 January 2018, 21:00:27 »
Vergis je niet in de ellenlange tijd die de toelating kan duren.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14229 Gepost op: 27 January 2018, 00:13:19 »
Volgens mij is er met BDs'en ook testgereden naar Lelystad. Men had beter een hele nieuwe cabine in die hokken kunnen bouwen dan slechts aan te passen. Lijkt me toch iets goedkoper dan al die gekochte loccen... Maar goed, ICR zit ook 'ns aan het einde levensduur...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14230 Gepost op: 27 January 2018, 08:00:49 »
Voor een relatief korte tijd een kostbare ombouw.
Die trax locs slijt je wel weer aan een ander als ze overbodig zijn.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14231 Gepost op: 27 January 2018, 15:30:58 »
Persoonlijk zie ik het kiezen voor twee Traxxen oplossing ergens als een pragmatische vorm van risico beperking, maar tegelijk ook een brevet van onvermogen om zaken in deze tijd te nog regelen zoals we dat voorheen gewend waren. Door de engineering en certificering volledig bij Bombardier te laten, in een toch al zo heikel HSL dossier, beperkt NS haar eigen risico. Bij een Traxx van Bombardier en een  BDs van NS is er een soort grijs overgangsgebied van verantwoordelijk bij het implementeren en certificering. In software aangelegenheden maakt Bombardier toch al niet zo'n sterke indruk wat mij betreft. Zie ook de diverse problemen rond Twindexx product van Bombardier. Zo kunnen twee Traxxen in één stam zomaar toch meest economisch oplossing zijn.
Jeanne Kok

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14232 Gepost op: 27 January 2018, 16:26:39 »
Zou leuk zijn ik ben ook voor. En dan de 1700 loks allemaal buiten dienst?
Als we dan nog eens Traxx met DDm dubbeldekkers zouden meemaken wordt het helemaal leuk.
Dat toegelaten lijkt me niet meer zo'n hele grote stap als je met Bds stuurstand toegelaten hebt gekregen.

MvG Peter,
Als men een BDs al niet op een goedkope manier kan laten communiceren met een Traxx, dan zal het met een BvK ook niet lukken.   ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14233 Gepost op: 27 January 2018, 16:28:42 »
Persoonlijk zie ik het kiezen voor twee Traxxen oplossing ergens als een pragmatische vorm van risico beperking, maar tegelijk ook een brevet van onvermogen om zaken in deze tijd te nog regelen zoals we dat voorheen gewend waren. Door de engineering en certificering volledig bij Bombardier te laten, in een toch al zo heikel HSL dossier, beperkt NS haar eigen risico. Bij een Traxx van Bombardier en een  BDs van NS is er een soort grijs overgangsgebied van verantwoordelijk bij het implementeren en certificering. In software aangelegenheden maakt Bombardier toch al niet zo'n sterke indruk wat mij betreft. Zie ook de diverse problemen rond Twindexx product van Bombardier. Zo kunnen twee Traxxen in één stam zomaar toch meest economisch oplossing zijn.
Van een insider vernomen dat het tussen de 1 en anderhalf miljoen euries ging kosten om een BDs om te bouwen.. Da's een hoop centjes voor die gammele zooi ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14234 Gepost op: 27 January 2018, 17:58:08 »
Snap ik wel. Je bouwt in feite een complete TRAXX kop met alle TRAXX elektronica maar zonder de tractie installatie in. Niet goedkoop.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.