- Maar voor diegene die in de toekomst willen overstappen op een besturings-programma, zie ik TC als een voordeel, mede door de continuiteit van het product, nieuwe releases etc..
Een vergelijking is heel zinvol..........Maar neem ook mee secundaire opties, zoals het ijken, 1 blok per melder, aansturen van licht-bronnen, aansturen/nabootsen van geluid op de baan etc....
Speciaal het 1 melder per blok aspect heeft voor mij ongeveer 90 bezetmelder punten bespaard in geld, en is qua programmering ook nog eens makkelijker.
... En een groot nadeel is ook nog eens dat er nog maar een klein gedeelte van dat stuk baan werkelijke gedetecteerd is. Mijn oude baan is compleet gedetecteerd met uitzondering van de 3 schaduwstations daar(dus 1 melder per blok) waar die functionaliteit niet aan de orde is omdat niemand het ziet Grtzz Rob
Hallo Gerard,Dat van die bezetmelder was dus inderdaad een veronderstelling van mij. Ik heb me niet ingelezen in de handleiding van TC en ook niet van anderen. Gewoon omdat ik een doener ben en pas gaat lezen als ik niet verder kom Maar goed dat probleem, nou ja wat heet, is dus recht gezet.Wat de berekeningen betreft deel 1 ligt en ga daar geen veranderingen in aanbrengen want dat is nutteloos en je maakt waarschijnlijk meer kapot dan je lief is. Deel 2 is een ander verhaal en moet daar nog goed over nadenken mede omdat het eigenlijk best veel werk is om dit opnieuw aan te sluiten.Ik zie dat je Koploper nog wel voor de aansturing gebruikt...Grtzz Rob
Ik heb een simpele vraag
En kom niet met vaste routes etc. aan want dat werkt niet, ook niet in Koploper daar de treinen dan regelmatig op elkaar staan te wachter terwijl er een alternatieve route mogelijk is.