De sproeitrein(en)- 1951 donkergrijze ketelwagens ex-USTC met 1 mangat, en 24 kuub.- 1952, aluminiumkleurig geschilderd. Samenstelling: loc 1792, drie ketelwagens en twee ome ceesjes (die eerst lichtgroen/creme waren en later donkergroen) plus een willekeurige gesloten goederenwagen (van een foto: CHRK 31149). Nummers ketelwagens: 178163-178165, sproeiwagen: 178162 en personeelswagen: 178161. Na de stoom kwam DE loc 2530 en daarna de 2211 en nadat video mogelijk was geworden diverse 2200-en.De ome Ceesjes werden in 1965 vervangen door een Blokkendoos, 178166, met draaistellen van de 11 (het laatstelijk blauw geschilderde hulpinspectierijtuig, ex-omBC 2907). De 178166 was de oude B 5814 (1958) en dat was weer het oude motorrijtuig mB 9467 (ex-mC 9036). In 1965 werd 178166->30 84 979 1 000 en daarna 974 1 023.In 1966 kwamen drie nieuwe twee as ketelwagens 954 1 000-002 id (op basis onderstellen afgevoerde gw's.) gevolgd in 1983 door de nieuwe vieras sproeiwagen 978 1 006 op basis platte vierasser ("rongen"wagen S-HTS later .Rs).In model, moeilijk...Ome Ceesjes... zelfbouw. Blokkendoos stuurstandrijtuig (Ces) is te gebruiken omdat het een negenramer is zonder toiletgroep, maar van alles aan doen, denk aan de ventilatoren te verplaatsen. Oude ketelwagens, een van de Amerikaanse merken of de alleroudste Roco's met een dom. Nieuwe ketelwagens zelfbouw. "Kleine" ketels tov het wagenonderstel.Literatuur:- NS-motorrijtuigen omBC en omC- diverse Blokkendozen boeken- RM en OdR- mat. overzichten NS/MW enz.
En...De trein kan ook achter een 1700 Grtzz,Karst
Maar waar ( en al ) verkrijgbaar ?
...Nu dacht ik dat je de blokkendoos achter je 2530 zou hangen. Achter de 1700 is ook mooi...
Het wordt geen van beiden.... En wel een trekkracht waar ook de blokkendoos achter kan Grtzz,Karst
Plus loc 1792 en later 2530 en weer later een 2200.Afm. ketelwagens: lob 10700, hoh 6552, rs 1676, inh 24m3Modelspotter