Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 20:48:19
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Ben
Vandaag om 20:09:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 19:53:44
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 19:19:01
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
  

Auteur Topic: De ertstrein in HO  (gelezen 17721 keer)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #45 Gepost op: 27 March 2010, 23:49:19 »
Zal de klant leuk vinden als je z'n trein ineens inkort... Met zeven ertstreinen op een dag gaat het met drie minder per trein wel over 21 wagens...

Ik snap ook niet hoe dat verkocht moet worden aan de klant, wel is inmiddels bekend dat kolen en erts vervoer veel verder gaat groeien.
als dat doorzet kunnen alle treinen ook niet met 2x 189 rijden.

Gr, Silvester
Gr. Silvester

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #46 Gepost op: 27 March 2010, 23:58:59 »
Het zou mij persoonlijk niet verbazen als met de huidige en voorspelde groei van dit vervoer de Herdes en Rangierfunk loks binnen afzienbare tijd weer op de kolenshuttles vanuit Amsterdam rijden. Overigens is het vervoer van deze goederen ook niet onbeperkt.
Overigens wordt de heuvel bij Venlo genoemd, maar zou men met 189's onderlangs rijden, dan is er natuurlijk kans dat deze een doorgaande route krijgen, waardoor je met ten minste 40 km/h kan blijven doorrijden en natuurlijk direct na het station weer kan gaan aanzetten.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Tjeerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #47 Gepost op: 28 March 2010, 10:22:30 »
De lading van de wagens van roco klopt niet, de erts wagens zijn tot ongeveer 3 kwart gevuld, worden ze zo beladen zoals roco, worden de wagens te zwaar en dus de asdruk te groot.

Idd, in Duitsland rijden ertstreinen op een speciale route met 25t aslast. Dan kunnen dezelfde wagens dus wat voller.
De BR is ook aangelegd voor hogere aslast, maar dit is nog niet toegelaten, geloof ik.
Het zal ook niet veel zin hebben als de andere stukken spoor (bijv. Kijfhoek en Zevenaar - Oberhausen) nog 22,5t aslast als max hebben.

Naast aslast is natuurlijk ook de t/m last belangrijk.
Als 'k het goed heb is daarom het totaalgewicht van deze "ertsbakken" en bijv. 6-assige staalwagens beperkt tot 120t.
(Puur kijkend naar de aslast zouden deze 6x22,5=135t mogen wegen.)
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #48 Gepost op: 28 March 2010, 10:33:25 »
Het zou mij persoonlijk niet verbazen als met de huidige en voorspelde groei van dit vervoer de Herdes en Rangierfunk loks binnen afzienbare tijd weer op de kolenshuttles vanuit Amsterdam rijden. Overigens is het vervoer van deze goederen ook niet onbeperkt.
Overigens wordt de heuvel bij Venlo genoemd, maar zou men met 189's onderlangs rijden, dan is er natuurlijk kans dat deze een doorgaande route krijgen, waardoor je met ten minste 40 km/h kan blijven doorrijden en natuurlijk direct na het station weer kan gaan aanzetten.

Laurent,

Dit verhaal gaat helaas niet op, want men vertrekt ook vanaf het emplacement en kan dan ook nog aanzetten tot 40 km/u.
We zullen zien hoe dit gaat lopen. 1 ding is voor mij zeker de trein is en blijft speciaal als deze rijdt met koppelwagens en 3x 6400.

Gr, Silvester
Gr. Silvester

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #49 Gepost op: 28 March 2010, 11:05:37 »
Een ertstrein vanaf de Maasvlakte met 4x 22/2300, dat bezorgt pas kippenvel...
Mvh Steef

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #50 Gepost op: 28 March 2010, 11:35:20 »

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #51 Gepost op: 28 March 2010, 11:36:36 »
Blauwsee

Dank!

Steef
Mvh Steef

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #52 Gepost op: 28 March 2010, 11:49:27 »
Als ze de betuwe route nu 15000 volt 16 2/3 hertz hadden gemaakt konden de 151 ers in 1 keer doorijden tot kijfhoek.
Ik heb al op drehscheibe gelezen dat een 189 in tractie ongeveer 4000 ton mag trekken.
Of dat zo is weet ik niet, maar dat is dan 1200 ton minder.
Dat zijn ongeveer 8 wagons.
Rond hamburg rijden erts treinen trouwens met 40 wagons zonder koppel waggons.

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #53 Gepost op: 28 March 2010, 11:51:08 »
In model zijn 2 BR 189en zeker sterk genoeg voor een erts trein:



Er is nog iets aan te passen aan de wagen en de locs, maar is al een mooie trein...

Was er iets zwaars in de blauwe Eaos Koppelwagen? Beton of zo?

Groet

Bernd

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1240
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #54 Gepost op: 28 March 2010, 12:02:33 »
Dat ziet er top uit bernd (y) :o

wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #55 Gepost op: 28 March 2010, 15:54:52 »

Beetje donkere dia, toch maar ingescand. 2x 151-ers met AK naderen Venlo met een lege ertstrein. Ze zijn net de grens over in NL

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #56 Gepost op: 11 June 2010, 21:22:08 »
Ik was een beetje filmpjes aan het kijken op youtube en wat schets mijn verbazing:
klik

De eerste wagen is een reclame wagen van Schalzgitter, die roco heeft gemaakt. Deze kunnen dus gewoon in Nederland rijden en zijn nu inzetbaar?

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #57 Gepost op: 11 June 2010, 21:43:43 »
Daar rijdt er een hooguit 2 van rond maar dit zijn koppelwagens en dus niet beladen!

Gr, Silvester
Gr. Silvester

roeldriessen

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
    • Tegelen Centraal
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #58 Gepost op: 10 December 2012, 08:15:29 »
Vorige week bij de MGV club had Chris een paar erts wagonnetjes bij zich. Toch wel gaaf als je zo'n lange combi voorbij ziet rijden  (y)

Op special verzoek ook een filmpje ervan gemaakt http://youtu.be/9GPZeEhM9ZE  :D :D :D

gr Roel

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:De ertstrein in HO
« Reactie #59 Gepost op: 10 December 2012, 12:03:19 »
He Roel.

bedankt voor het plaatsen van het filmpje.
Tot volgende week.

groetjes Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen