Onderhoud en afschrijving is misschien iets minder als je minder km maakt, maar ook een deel daarvan blijft bestaan.
Ik heb deze auto nu een jaar en heb er prive 57.000 km mee gereden.
Er zitten zoveel kinderziekten in dit systeem dat ik me afvraag of er eigenlijk wel goed genoeg over is nagedacht
uitchecken hoefde ik nooit met een kaartje
De samenhang van die twee kostenposten met het aantal gereden kilometers worden door jou kennelijk zwaar onderschat.De waarde van een auto daalt onder andere door het aantal gereden kilometers. Dat kost per kilometer gemiddeld ongeveer evenveel als de benzine. Gemiddeld, want zowel het benzineverbruik als de snelheid van afschrijven verschillen sterk per automodel.
Het enigste wat ik vreemd vindt in Rotterdam samen met partner aankomend op Zuidplein ik was 4 eurocent duurder uit dan hij (bij het uit checken partner eerst stond de bus stil) Terwijl we bij dezelfde halte opgestapt waren en ingecheckt hebben (bus stond wederom nog stil) Ook andere uitstappers hadden dit een mevrouw was zelfs 10 cent duurder uit dan mij.
"Maarrehhh.... als er nog 3 euro op staat, kan ik niet inchecken" . Was volgens haar niet waar... je kunt doorreizen tot het saldo op is en dan met een andere kaart verder. Triest niveau.. en ondertussen heb ik nog een chipkaart mét geld die ik niet gebruik. Binnenkort waag ik nog eens een poging.
Je mag zeker met meerdere op 1 OV chipkaart, alleen moet je dan of een aantal keer inchekken *dus wordt zoveel keer geteld) of je moet een groep aangeven.Wij hadden toen gevraagt aan een perronmedewerkster en die zij oh is geen probleem gewoon 2x inchekken met dezelfde pas.
Ben benieuwd of er echt plannen zijn om het treinkaartje echt volledig af te schaffen. Lijkt me inderdaad niet erg handig.
zo is het ook met de retourtjes gegaan...