En zo is de versnippering allang compleet en kan gebruikmaken van meerdere vervoerders of een concessie-grens overschrijden financiële gevolgen hebben waar je vroeger geen last van had. Dus ja, er zijn speciale busproducten.
@ Huibert: dan heb jij dat blijkbaar wel meegemaakt Hier had je gewoon pech: je kwam de bus niet in.Of ik me er druk over maak bepaal ik zelf wel: ik betaalde toendertijd grof geld voor een busabonnement, dat volgens de vervoerder door stijgende kosten maar ook door zwartrijders steeds wat duurder moest worden. Vind je het gek dat ik dan als reiziger, die de vervoerder opzich al betaald heeft, eens het recht in eigen hand neem?
Dat zal ik bij een toerist ook niet doen hier in Nederland, tenzij ik echt het idee krijg dat hij of zij de boel probeert te flessen.Maar bij mensen die gewoon een kaartje willen kopen daar hun chipkaart leeg is of vergeten is, geld neerleggen en te horen krijgen dat ze zo mogen gaan zitten, tja, dan knapt er bij mij wel eens iets. Het was in het strippenkaarttijdperk stomweg ondenkbaar dat je de bus binnenkwam zonder te betalen en nu er een nieuw betaalsysteem is zou ik dat ineens doodnormaal moeten vinden.
Op basis van de laatste berichten over London... Ik hoor nogal eens het argument "hetzelfde chipsysteem gebruiken ze in London&co en daar bevalt het iedereen uitstekend dus het is hier in NL alleen een kwestie van wennen".Maar... dat is dus geen geldig argument, omdat er in London&co geheel anders met de kaart wordt omgegaan qua in/uitchecken en betalen en zones enzo.
Op basis van de laatste berichten over London... Ik hoor nogal eens het argument "hetzelfde chipsysteem gebruiken ze in London&co en daar bevalt het iedereen uitstekend dus het is hier in NL alleen een kwestie van wennen".