Biedt ook eenmalige kaartjes met korting aan en schrap de incheckverplichting voor dit soort kaarten. Dan is een substantieel deel van de nadelen opgelost.
Je mening van een luxe probleem deel ik ook, had je zoiets met de strippenkaart gedaan had je hetzelfde probleem gehad, die kun je ook niet doorscheuren en in twee administratie's stoppen.
Er kan ook voor gekozen worden om het poortje gewoon te openen als jij een (geldig) kaartje hebt, ongeacht of je eerst bent ingecheckt of niet. En ik vermoed eerlijk gezegd dat het zo ook wordt ingeregeld. Je wilt toch niet hebben dat reizigers die gewoon netjes voor hun reis hebben betaald, met een niet te openen poort worden geconfronteerd, omdat ze op het beginstation zijn vergeten in te checken?
Aan de andere kant, verbaast bij NS me niks meer.Overigens is die hele chip een keuze van de vervoerders, met een barcode had je exact hetzelfde kunnen bereiken. Zal wel te goedkoop zijn geweest.
Nou ja, NS kan met iets meer zekerheid bepalen of een verkocht kaartje ook is gebruikt en in welke trein die is gebruikt.
Het is vrij simpel: als het in/uitcheckpunt vast is, zoals op een station, is het redelijk gemakkelijk om een real-time of bijna-real-time verbinding met de "backend" te hebben. Met een bus of tram heb je dat dus niet. Vandaar dat de vergelijking met een geldautomaat enigszins mank gaat, want die zitten meestal in een muur gebouwd.- Peter
Ik weet dat je bij een bijna volle strippenkaart je reis over twee strippenkaarten kon verdelen. Eerst de bijna volle kaart vol strippen en het resterende aantal strippen op een volgende kaart.Maar kon je ook met twee lege strippenkaarten zeggen bij een reis van bijvoorbeeld 5 strippen: doe maar twee strippen op deze kaart en drie strippen op die kaart?
De b r o n classified??Ja, zelfs op vijf kaarten