Dat vind ik ook vreemd. Ik had nog geen account op ov-chipkaart.nl, maar dat heb ik net even aangemaakt. Krijg ik op het eind de mededeling dat ik mijn transacties pas morgen kan zien. Merkwaardig, als ik uitcheck, dan zie ik meteen wat mijn reis heeft gekost en wat het resterend saldo is. Waarom kan dat dan niet op de website?
Dat denk ik niet. Die informatie staat volgens mij helemaal niet in de kaart. Het staat allemaal ergens op een server bij TLS. Op de kaart staat alleen de identiteit van de kaart aangegeven.
Daar heb ik dan toch weer een kritische vraag bij. Hoe kan de centrale database worden bijgewerkt met gegevens die op een kaart staan die ik in mijn zak heb zitten?
.....de laatste 20 transacties, waarbij codes in het geheugen aangeven bij welke maatschappij dat was, welke halte het was en de datum en tijdstip ervan en het saldo.
... had nog geen account op ov-chipkaart.nl, maar dat heb ik net even aangemaakt. Krijg ik op het eind de mededeling dat ik mijn transacties pas morgen kan zien. Merkwaardig ....
... Als de laatste 20 transacties op de kaart staan, waarom kan ik er dan maar 10 zien als ik ze op de kaartautomaat ga bekijken?
Daarom zul je bij een nieuw account dus pas de volgende dag voor het eerst transactie's kunnen opvragen.
Dat zou wel eens een hele simpele verklaring kunnen hebben : Dat kwam gewoon beter uit bij het maken van de beeldscherm-indeling of de bediening van de kaartautomaat.
de site is niet actueel.als ik 10 minuten geleden heb gereisd staat dat niet op mijn reishistorie.dat is alleen bij een automaat te checken.
Thom, ik heb dat net even bekeken, maar het gaat om de terugreis. Hubertus stapt op de heenweg uit voor zijn zakelijke bezoek, maar op de terugweg reist hij in één ruk door naar huis.Niettemin blijf ik het een luxeprobleem vinden.
maar als het alleen luxe problemen zijn. waarom hebben ze dan in godsnaam een goed functionerend systeem vervangen door iets waar je totaal niet beter van wordt. een nieuwe auto koop je omdat je oude niet meer voldoet. tenzij je het geld hebt om voor de fun een nieuwe te kopen. maar het is toch belachelijk dat een openbaar vervoerssysteem dat betaald wordt door 'de gewone man/vrouw' ten prooi valt aan bestuurders die miljarden willen uitgeven aan nuttteloze prestige projecten.... gr