Ik doorgrond de systematiek prima, snap alle argumenten en heb, in tegenstelling tot veel kritikasters hier, al ruime ervaring met de ov-chip.
Als ik het risico op grote financiële gevolgen zou lopen, zou ik al lang zijn gestopt met ov-chip.Als ik het risico zou lopen mijn reis niet te kunnen maken, zou ik zijn gestopt met ov-chip.Als ik het risoco op oneerlijke boetes zou lopen, zou ik zijn gestopt met ov-chip.
Veel argumenten klinken in mijn oren niet heel bezwaarlijk. Je moet bij overstappen naar een andere vervoerder uitchecken en weer inchecken. Van mij mogen ze dat veranderen, maar heel bezwaarlijk?
Ik ook. Sterker nog, ik kocht dat ding in 2007 vrijwillig aan, om aan te tonen hoe verschrikkelijk waardeloos dat systeem was.
Maar ... wat was er nou zo mis met het papieren kaartje behalve dan dat de chauffeur, als je strippenkaart op was, wat wisselgeld moest hebben en het loketje op het station ...
Het is een flessenhals. Op zich kun je honderden mensen binnen 30 seconden een trein in of uit kunnen laten stappen
, ik zou zo al niet weten hoe ik op een gewone bus moet Inchecken, laat staan als ik met diverse vervoermiddelen zowat heel Nederland door moet. Aan een gelegenheidsreiziger als mij is dit echt niet besteed.