Overigens, Peter, een goedkoper kaartje zou wel eens heel goed tot meer reizigers kunnen leiden, en dus meer opbrengsten. Goedkoper kaartje wil niet zeggen meer belastinginput. Schaf bv op de bus eens het opstaptarief af. Scheelt gelijk al dik 80cnt....
Maar dan moeten je treinen (of bussen) niet overvol zitten. Volgens mij is dat in de spits nog steeds het geval. Het aantal reizigers is in Nederland volgens mij niet echt het probleem, eerder het geringe aantal spoorlijnen.- Peter
Volgens mij zijn er de laatste jaren plenty aan busbanen ontstaan waardoor over het algemeen de bussen niet meer achteraan hoeven te sluiten....
Denk ook niet dat erg veel mensen het ov laten zitten vanwege een chipcard. .
Als NS (en eventuele andere vervoerders) gewoon de in- en uitcheckplicht van het eenmalige kaartje zou afschaffen, zou voor mij de angel uit het geheel gehaald worden.
Met deze reactie geef je aan die argumenten niet gelezen en/of niet begrepen te hebben.Ik heb aangegeven wat mijn probleem met de systematiek achter de chipkaart is.Dat staat los van de vorm van het kaartje. Hoewel ik niet snap dat er iemand met zijn volle verstand [...]