100.000en toeristen in Zeeland, maar gene balie meer open...
Kan je ook even niet opletten en 10 km te hard rijden [...]
Neemt niet weg dat het op sommige punten best beter had gekund.
Valt me in deze discussie op dat er zoveel gerefereerd wordt naar toeristen die er problemen mee zouden hebben. Net of die problemen alleen hier zouden bestaan.Ik ging en ga regelmatig naar het buitenland op vakantie waar ik ook wel gebruik maak van het openbaar vervoer.En het is echt niet overal zo simpel als het hier voorgesteld wordt.
Jawel Huibert, maar hoeveel buitenlandse toeristen zijn in Zeeland echt op het ov aangewezen? Die discussie ging erover dat de huidige situatie juist voor buitenlandse toeristen zo onhandig zou zijn. Hoeveel buitenlandse toeristen kom jij in jouw bus tegen die horendol worden van de ov-chip?Bestaat dat Zeelandkaartje voor de bus trouwens nog?
Als je het niet in drie regels kunt uitleggen, is een systeem naar mijn mening te ingewikkeld voor incidenteel gebruik.
Hierop vroeg de conducteur mij waar ik was ingestapt en waar ik naar toe ga. Dat kon hij namelijk niet zien! Wel dat ik een enkele reis had geladen voor die dag, dat het 2e klas was, met korting en wat de prijs was. Maar dus niet WELKE reis ik maak! Heel bizar!
Liefst niet op een groot station als Amsterdam Centraal waar nog personeel rondloopt, maar je zit in een pensionnetje in Abcoude of zo.
Daarnaast is het zo dat wanneer je een abo hebt voor een bepaald traject, de kaart automatisch een dit traject overschreidende reis herkent en verrekent.
Ik vind het een fraai voorbeeld van de spijkers die op laag water moeten worden gezocht om de buitenlandse toerist voor het karretje te spannen.
En hoe komt een buitenlandse ov-toerist dan in Abcoude of zo?
Maar feitelijk zeg jij dus, dat een toerist die zich niet voorbereid en geen affiniteit (meer) heeft met dit systeem, niks in het (Nederlandse) OV te zoeken heeft.