De ov-chip card is 3 keer niks wij zijn ook weer zo wat het enige land die dat hebben en als jullie het geld verspiling vinden net als mij hij vald ook nog te cracken als ik het goed heb xd
Voor de rest is het natuurlijk belachelijk dat iets simpels als een vervoersbewijs kopen voor een incidentele reiziger zo'n rompslomp geeft en dat je er ook nog eens extra voor mag betalen. Nu kan je wel zeggen, ach het is maar een euro, maar dat is dus wel weer telkens een euro extra voor... ja voor wat eigenlijk?
Maar om te controleren of dat goed is gegaan is de reiziger afhankelijk van het apparaat dat de conducteur bij zich heeft. Op een papieren kaartje staat afgedrukt wat de geldigheid is, ook als reiziger heb ik dus constant de mogelijkheid mijn status te controleren.Ook bij een eenmalig kaartje, waar het begin- en eindstation op staan, kan ik dus een boete krijgen wegens zwartrijden als er iets fout is gegaan met inchecken. Eenmaal voorbij de paaltjes kan ik als reiziger dat niet meer controleren,
het feit dat ik, nadat ik al netjes voor mijn reis heb betaald, nog steeds van begin tot eind van de reis het risico loop als zwartrijder te worden gezien, omdat ik ergens in het proces een verkeerde handeling zou verrichten. Zeker omdat het handelingen zijn, die niet logisch zijn en makkelijk vergeten kunnen worden.
Gewoon, ov-balies. Waar veel toeristen zijn heb je opvallend vaak toch gewoon ov-balies. En het lijkt mij dat TLS wil weten waar je bent ingestapt en waar je bent uitgestapt om de juiste ritprijs vast te stellen toch? De vraag is dan toch hoeveel moeite er moet worden gedaan om de hele boel te anonimiseren.
Ronald,Bedankt voor je reactie. Is het dus minder erg dan ik dacht Blijft de vraag waarom ik als reiziger in moet checken. Ik heb toch al betaald?Groet,Tjalling