.... Check je ergens niet in omdat daar geen poortjes staan maar wil je ergens een station verlaten met gesloten poortjes zal je er niet door kunnen vanwege het niet inchecken. ....
kan trouwens de conducteur zien waar je je hebt ingecheckt?
Dat is in het bedrijfsleven toch niet anders, als hun iets beter uit komt dan wordt het ook net zo makkelijk aangepast, of de klant daar nou wel of geen voordeel aan heeft.
In dit geval is de OV Chipkaart er ook om te zorgen dat de opbrengst van de vervoersbewijzen ook terecht komt bij de vervoerder waar je de reis mee gemaakt hebt en dat was met de oude vervoersbewijzen niet mogelijk...
Ik had het niet over de camera's die je langs drukke wegen ziet.Bij iedere op- en afrit staat een hoge paal waarmee iets geregistreerd wordt, ik vermoed het kenteken. Dit systeem is landelijk uitgerold.
Was gisterenavond op station Nijmegen, lachen, lachen.Nijmegen krijgt 40.000 wandelaars van buiten de stad en het overgrote deel is buitenlands waaronder veel aziaten. Die slapen voor een groot deel in de omliggende steden en dorpen. Moeten die een kaart van 7,50 euro kopen voor een kleine week of 8 keer een kaartje van 1,- euro extra voor 4 dagen retour??? En hoe leg je de werking uit aan een onverstaanbare koreaan terwijl de hele stationshal overbevolkt is?Dan ook nog de daarmee samenvallende zomerfeesten met 100.00 plus mensen van buiten(land).
Maar opeens wil je naar Nijmegen met twee vrienden met meereiskorting en dan sta je in zo'n overdrukke stationshal.
Je moet namelijk meer dan 20 euro op je kaart hebben staan. Dus moet je hem iedere keer opladen.